• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

پیش‌بینی جدید ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ

  • کد خبر : 34567
  • 26 اسفند 1400 - 18:08
پیش‌بینی جدید ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ
"ایلان ماسک" در جدیدترین پیش‌بینی خود از قدم گذاشتن انسان بر روی سیاره سرخ می‌گوید: سال ۲۰۲۹ این اتفاق رخ خواهد داد، اما این تاریخ برای فرود ما روی مریخ ممکن است خیلی خوش‌بینانه باشد.

پیش‌بینی جدید ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایسنا،ایلان ماسک” در جدیدترین پیش‌بینی خود از قدم گذاشتن انسان بر روی سیاره سرخ می‌گوید: سال ۲۰۲۹ این اتفاق رخ خواهد داد، اما این تاریخ برای فرود ما روی مریخ ممکن است خیلی خوش‌بینانه باشد.

 ایلان ماسک بار دیگر از حساب کاربری توییتر خود استفاده کرد تا پیش‌بینی کند که انسان‌ها در نهایت چه زمانی به مریخ می‌رسند. وی در پاسخ به یک توییت که از او پرسیده بود در قرن بیست و یکم بالاخره چه زمانی این اتفاق می‌افتد، گفت: ۲۰۲۹.

اما این پیش‌بینی، چندمین پیش‌بینی میلیاردر آمریکایی متولد آفریقای جنوبی و مدیر عامل شرکت فضایی تجاری پیشروی “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) است. وی در دسامبر سال ۲۰۲۱ به مجله “تایم” گفته بود که اگر انسان‌ها در عرض پنج سال آینده روی مریخ فرود نیایند، شگفت‌زده خواهد شد.

“ماسک” پس از انتخابش از سوی مجله “تایم” به عنوان “شخصیت سال”، پیش‌بینی اولیه خود را ارائه و به طور مفصل در مورد برنامه‌های خود برای سیاره سرخ صحبت کرد؛ به عنوان مثال از یک شهر خودکفا که از مزارع هیدروپونیک با انرژی خورشیدی استفاده می‌کند که قادر به پشتیبانی از سکونت دائمی انسان است، صحبت به میان آورد.

وی در مصاحبه با “تایم” گفت: کار واقعا بزرگ بعدی ساختن یک شهر خودکفا در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمین به آنجا است. مثل یک کشتی نوح آینده‌نگرانه. البته ما بیش از یک جفت از هر موجود با خود به مریخ خواهیم برد، چرا که اگر از هر موجود فقط یک جفت باشد، کمی عجیب است.

مطالب خواندنی:  ایلان ماسک: به فکر سلبریتی شدن در فضای مجازی و ترک شغلم هستم!

فضاپیمای “اسپیس‌ایکس” در حال پیشرفت است، اما هنوز برای مریخ آماده نیست.

قبل از اینکه “ماسک” بتواند به پیش‌بینی خود جامه عمل بپوشاند، شرکت او “اسپیس‌ایکس” باید کار خود را بر روی موشک “استارشیپ”(Starship) که نسل جدید موشک‌های میان‌سیاره‌ای است و اولین فرود موفقیت‌آمیز خود را پس از برخاستن در ماه مه ۲۰۲۱ انجام داد، تکمیل کند.

“ماسک” در یک مصاحبه در سال ۲۰۲۱ گفت: “استارشیپ” پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است.

وی افزود: در تلاش برای تکمیل طراحی “استارشیپ”، به حداقل رساندن هزینه گردش در مدار به ازای هر تن و در نهایت هزینه کلی برای فرود بر سطح مریخ به ازای هر تن بار، بسیار مهم است.

“ماسک” در این مصاحبه گفت که فناوری‌های کنونی نمی‌تواند کسی را با یک تریلیون دلار به مریخ ببرد، به همین دلیل است که وی می‌خواهد هزینه‌های عملیاتی “استارشیپ” را تقریباً به ۲۰۰ میلیارد دلار یا حتی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال کاهش دهد.

این یک کاهش هزینه بزرگ است. ناسا حدود ۵۴۶.۵ میلیون دلار برای برنامه اکتشاف مریخ خود در سال ۲۰۲۰، زمانی که مریخ‌نورد “استقامت”(Perseverance) را پرتاب کرد، اختصاص داده بود و ۶.۸۸ میلیارد دلار دیگر برای برنامه “آرتمیس” در سال ۲۰۲۱ کنار گذاشت.

“ماسک” گفته است که “استارشیپ” اولین پرواز مداری خود را در سال جاری میلادی انجام خواهد داد. این یک گام بزرگ به سمت بازگرداندن انسان‌ها به ماه در دهه آینده و ساخت یک سکونتگاه دائمی خواهد بود، اما انجام این کارها در مریخ می‌تواند کمی بیشتر طول بکشد. بنابراین به نظر می‌رسد پیش‌بینی قدم گذاشتن انسان بر سیاره سرخ در سال ۲۰۲۹ کمی بیش از حد خوشبینانه است.

مطالب خواندنی:  روابط ایلان ماسک و مدیرعامل ناسا رو به بهبود است

منبع: آی‌ای

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.