• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

  • کد خبر : 27175
  • 17 دی 1399 - 17:45
چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

چگونه به افراد بگوییم که دهان و بدنشان بو میدهد؟ به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،هشدار دادن به شخصی در محل کار برای اطلاع از بوی بد بدن یا دهان موضوعی ظریف است ، اما محافظت از وی در برابر شرمندگی بیشتر مهم است ، به خصوص اگر در موقعیت مدیریتی هستید. […]

چگونه به افراد بگوییم که دهان و بدنشان بو میدهد؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،هشدار دادن به شخصی در محل کار برای اطلاع از بوی بد بدن یا دهان موضوعی ظریف است ، اما محافظت از وی در برابر شرمندگی بیشتر مهم است ، به خصوص اگر در موقعیت مدیریتی هستید. بحث در مورد این موضوع خصوصی و حساس بسیار مهم است.

ناجور است که شما در حال صحبت با کسی هستید و متوجه می شوید که شریک مکالمه شما واقعاً نفس وحشتناکی دارد ، یعنی هالیتوز. آیا شما مکالمه با او را ترک می کنید؟ یا به او می گویید که دهانش بو می دهد؟ شاید هم تعجب کنید که چرا این فرد نسبت به بوی دهان خود غافل است. بسیاری از مردم نسبت به ذات بدن یا بوها حساسیتی ندارند.

بنابراین گرچه ممکن است بوی بد دهان شخص دیگری کاملاً شما را تحت الشعاع قرار دهد ، اما ممکن است که وی از بوی دهان خود اطلاعی نداشته باشد. علاوه بر این ، باکتری های موجود در دهان ، بهداشت نامنظم دندان ، انتخاب رژیم غذایی ، داروها و برخی شرایط خاص پزشکی می توانند در ابتلا به بیماری هالیتوز نقش داشته باشند.

• بیایید با ساده ترین سناریو شروع کنیم. این کسی است که می دانید نفس او معمولاً خوب است و فقط امروز این اتفاق افتاده است، مقداری آدامس بدون قند یا نعناعی پیشنهاد دهید و مقداری هم خودتان بخورید. اگر پیشنهاد شما رد شد ، کمی اصرار کنید، بیشتر افراد این نکته را متوجه می شوند.

مطالب خواندنی:  اهداف هوشمند، اهداف سخت، PACT یا OKRs چه کار می کند؟

• خود را در جای آنها تصور کنید. برای اینکه از روی محذور اخلاقی شخصی خود (در صورت داشتن) در مورد مقابله با شخصی که در محل کار بوی بد می دهد عبور کنید ، خود را جای او قرار دهید. به خود یادآوری کنید که اگر مشکلی در بوی بدن دارید که مربوط به همکارانتان است ، می خواهید بدانید. تصور کردن خود به جای آنها شما را در چارچوب ذهنی مناسب برای گفتگوی آینده قرار می دهد.

• با شخص خصوصی صحبت کنید. برای جلوگیری از شرمساری بیش از حد لازم ، مکانی آرام برای آغاز بحث پیدا کنید. اگر مدیر هستید ، می توانید او را به دفتر خود بکشید. اگر فقط یک همکار هستید ، وقتی هیچ کس دیگری نیست ، آنها را در یک اتاق یا فضای خالی دیگر کنار بکشید. برای گفتگوی خصوصی با فرد بد بو ، از آنها بپرسید ، “آیا می توانم با شما صحبت کنم؟” یا “آیا وقت برای صحبت دارید؟”

https://dl.greenbeautymag.com/2021/01/breath-body02-2.jpg

چطور به کسی بگوییم بو می‌دهد

• گفتگو را با تحسین شروع کنید. شروع مکالمه با تحسین کردن ضربه را نرمتر می کند و به فرد می فهماند که شما سعی نمی کنید بدخواه باشید. در کاربرد تمجید صادق باشید. به عنوان مثال ، اگر فرد کارمند خوبی نیست ، از این جمله برای تحسین وی استفاده نکنید. چیز دیگری برای ستایش آنها پیدا کنید.

به عنوان مثال به فرد بدبو بگویید ، “شما یک فرد زحمت کش و عضوی ارزشمند در این تیم هستید.”

• شخصی را که بو می دهد خلع سلاح کنید. قبل از اینکه به موضوع واقعی بوی بد او بپردازید ، اذعان کنید که مکالمه کمی ناخوشایند خواهد بود اما با این وجود لازم است. خلع سلاح کردن شخصی که به این شکل بو می دهد به او نشان می دهد که با او طرف هستید و با موقعیت او همدردی می کنید.

مطالب خواندنی:  عجله کردن برای مدیریت زمان ممنوع

با گفتن این جمله شروع کنید ، “این کمی ناخوشایند است و امیدوارم که شما را آزرده نکنم ، اما …”

• از خود فرد درباره اطلاع از مشکلش سوال کنید. از خود فرد پرسید که آیا از مشکل خود آگاه است. پاسخ باید رویکرد شما را مشخص کند.

• از دیگران سوال کنید. با یک همکار / یکی از اعضای خانواده مشورت کنید و بپرسید، آیا فقط من هستم که از این موضوع آزار می دهم؟

• اگر شهامت گفتگوی رو در رو با شخصی که بوی بد دهان با بدن دارد ، را ندارید، به عنوان آخرین چاره ، می توانید یک یادداشت ناشناس ارسال کنید.  بوی بد دهان ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد ، بنابراین یادداشت خود را به صورت دوستانه بنویسید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.