• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

چگونه در واتس‌اپ از حساب کاربری خود مراقبت کنیم | مهم‌ترین نکته در این راه چیست؟

  • کد خبر : 39257
  • 18 شهریور 1401 - 18:07
چگونه در واتس‌اپ از حساب کاربری خود مراقبت کنیم | مهم‌ترین نکته در این راه چیست؟
اگر نگران دیدن پیام‌های واتس‌اپ شما توسط جاسوسان هستید، وقت آن رسیده است که حساب خود را قفل کنید.

چگونه در واتس‌اپ از حساب کاربری خود مراقبت کنیم | مهم‌ترین نکته در این راه چیست؟

کارشناسان سایبری به روزنامه سان گفته‌اند که بهترین راه برای اطمینان از ایمن بودن پیام‌های شما، فعال کردن برخی از ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ است.

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،بیش از ۲ میلیارد نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند که آن را به هدف اصلی هکرها و کلاهبرداران تبدیل می‌کند. اما ممکن است با استفاده از تنظیمات اشتباه، خود را در معرض خطر غیرضروری قرار داده باشید.

به گفته تام دیویدسون، کارشناس امنیتی و مدیر ارشد شرکت سایبری Lookout، مهم‌ترین تنظیم برای فعال‌سازی، تأیید دو مرحله‌ای است.

اما یک مورد اصلی‌ترین در این میان وجود دارد.

واتس‌اپ مملو از ویژگی‌های هوشمندانه‌ای بوده که برای محافظت از حریم خصوصی شما طراحی شده است. بسیاری از آنها در تنظیمات شما در برگه حریم خصوصی قرار دارند.

تام در این خصوص افزود: «این بخش به شما امکان می‌دهد انواع تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را پیکربندی کنید. مانند افرادی که می‌توانند نمایه و وضعیت شما را ببینند. همچنین می‌توانید قفل صفحه را پیکربندی کنید و غیرفعال کردن رسیدهای خواندن را فعال.»

به گفته برایان هیگینز، کارشناس سایبری، اگر به طور مرتب گوشی خود را تعویض می‌کنید، باید مراقب باشید. برایان، متخصص امنیت در Comparitech گفت: «لازم به یادآوری است که اگر واتس‌اپ را روی دستگاه جدیدی نصب کنید، حریم خصوصی شما به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. شما باید تنظیمات حریم خصوصی خود را به طور منظم بررسی و به‌روز کنید و همچنین لیست تماس خود را هر چند ماه یک‌بار پاک کنید. سعی کنید از شر شماره‌هایی که مدتی است استفاده نکرده‌اید یا نمی‌شناسید خلاص شوید.»

مطالب خواندنی:  فیسبوک برای بهبود دسترسی به اینترنت ربات و کابل فیبر نوری خود را می سازد

نکات امنیتی کلیدی دیگری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اولین مورد این است که مطمئن شوید تلفن و برنامه‌های خود را با آخرین آپدیت‌های نرم‌افزاری به روز نگه دارید. این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل اصلاحات امنیتی مهمی هستند که باگ‌های مورد استفاده هکرها برای حمله به دستگاه شما را از بین می‌برد.

و همچنین باید به طور کلی مراقب کسی باشید که اطلاعات شخصی را در از طریق پیام‌های واتس‌اپی می‌پرسند (مانند جزئیات کارت اعتباری یا کدهای ورود)، حتی اگر به نظر می‌رسد متن از طرف یکی از دوستانتان می‌آید.

اگر یک هکر به حساب واتس‌اپ شما دسترسی پیدا کرد، می توانید با ورود مجدد به حساب کاربری، آنها را بیرون کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.