• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
6

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

  • کد خبر : 40583
  • 27 دی 1401 - 16:59
کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی
سنگ ناهموار، روستایی و سازگار با محیط زیست، جذابیت طبیعی دارد. هنگامی که در فضای داخلی استفاده می شود، حال و هوای بی انتها و زیبایی به فضاها می بخشد.

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

آشنایی با کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی:

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،طراحی داخلی گاهی اوقات به دلیل پر شدن از روندها و مدها شناخته می شود. در حالی که بسیاری از مواد در محبوبیت خود کم رنگ می شوند، سنگ طبیعی همیشه بسیار محبوب بوده است – و همیشه خواهد بود! از آنجایی که سنگ طبیعی یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی است، نصب آن در خانه شما برای همیشه جذاب و شیک خواهد بود، صرف نظر از اینکه چگونه روند تغییر می کند.

سنگ های طبیعی همه کاره هستند و بافتی متمایز به فضای داخلی می بخشند.

در حالی که سنگ های گرانیت، کوارتز و مرمر متداول ترین سنگ های طبیعی هستند، طراحان داخلی سال هاست که انواع سنگ هایی مانند سنگ آهک، کوپا و سنگ صابون را آزمایش کرده اند. سنگ به وفور در طبیعت موجود است و اغلب در پروژه های ساختمان سبز استفاده می شود زیرا از نظر زیست محیطی پایدار است. این ماده حاوی هیچ گونه مواد مضر یا سمی نیست و می تواند با خیال راحت برای داخل و خارج از خانه استفاده شود.

کاربردهای سنگ در دکوراسیون داخلی :

از جمله کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی: اتاق نشیمن، آشپزخانه، کانتر، صفحه روی کابینت ها، اتاق خواب ها، شومینه، ورودی ساختمان، زیرپله ها، پله، دیوارهای پله، تراس و پاسیو، سرویس های بهداشتی، تی وی روم و …. همچنین در نمای ساختمان، محوطه سازی ها، پارکینگ، ساخت مجسمه و تندیس های زیبا، آبنماها در کنارفضای سرسبز محیط، می تواند نمای فوق العاده زیبا و با طراوتی ایجاد کند. در حقیقت می توان از سنگ به عنوان پوششی طبیعی، در طرح و رنگ گوناگون در فضای داخل و خارج ساختمان نام برد.

مطالب خواندنی:  ۵ گیاه با بوی شگفت انگیز که از آن برای معطر کردن طبیعی فضا‌های خانگی استفاده می‌شود

در اینجا به نحوه استفاده و کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی نگاهی می اندازیم.

کفپوش

سنگ های گرانیت، مرمر، سنگ آهک و تراورتن از جمله سنگ های طبیعی پرکاربرد برای کف سازی هستند. آنها قوی، بادوام هستند و به حداقل نگهداری نیاز دارند. یک متخصص دیزاین می گوید: «مواد طبیعی فضایی دلپذیر را در خانه ایجاد می کنند و حال و هوای خاکی را القا می کنند. اگر تمایل به آزمایش دارید، رنگ ها و بافت ها را با هم ترکیب کنید تا زیبایی شناسی جالبی داشته باشید. سنگ کاران ماهر می توانند با استفاده از رنگ های مختلف گرانیت یا مرمر، شاهکارهایی را در خاتم کاری سنگ خلق کنند.

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

سنگ طبیعی به آرامش و آرامش فضای داخلی کمک می کند

روکش دیوار (دیوار پوش)

سنگ هایی مانند سنگ تخته سنگ و ماسه سنگ را می توان به عنوان مواد روکش استفاده کرد. روکش سنگ، ابعاد و عمق بیشتری به فضا می بخشد. برای نگهداری طولانی مدت، استفاده از یک پوشش درزگیر روی سطح سنگ پس از پوشاندن بسیار مهم است زیرا سطح را غیرقابل نفوذ می کند و از سایش و پارگی محافظت می کند. یک مدیرعامل طراحی دیزاین می گوید: اکثر سنگ های طبیعی سطح مشخصی از تخلخل دارند، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد روکش کردن هر سطح بیرونی یا داخلی، مهم است که این عامل را بررسی کنید.

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

دیوار پوش ها از سنگ طبیعی به فضاها جذابیتی تازه و جذاب می بخشد

قفسه و انبار

استفاده از سنگ های طبیعی مانند گرانیت، سنگ آهک و کوپا را برای قفسه ها و انبارهای باز در نظر بگیرید. قفسه های شناور ساخته شده از سنگ نه تنها کاربردی هستند بلکه نگهداری آنها نیز آسان است. آنها ارزش زیبایی شناختی را نیز به فضاها اضافه می کنند. ردیف قفسه های سنگی در آشپزخانه حس فضا و باز بودن را ایجاد می کند که با کابینت های بسته حاصل نمی شود.

مطالب خواندنی:  ایده های منحصر به فرد برای طراحی فضای زیر راه پله گرد

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

ارزش زیبایی شناسی فضاها با انبارهای سنگ طبیعی را افزایش دهید

رومیزی، پیشخوان آشپزخانه و بک اسپلش

سنگ گرانیت و کوارتز سخت و غیر متخلخل هستند و بهترین سنگ های طبیعی برای پیشخوان آشپزخانه و میز هستند. آنها به راحتی تمیز می شوند و بسیار بادوام هستند. سنگ را می توان برای بک اسپلش نیز استفاده کرد. یک طراح می گوید: داشتن یک میز ناهار خوری با رویه سنگی می تواند به ایجاد فضایی خاکی کمک کند.

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

یک بک اسپلش آشپزخانه موزاییکی می تواند منطقه را زنده کند

تجهیزات جانبی

مصنوعات سنگی مانند مجسمه ها، سنگ های روشویی و ظرف های ماساژ پا و لامپ های ساخته شده از سنگ صابون می توانند لوازم جانبی مناسبی برای اتاق نشیمن و همچنین باغ باشند. وان های سنگی، آبنماهای سنگی و … یکی از زیبایی های خانه با سنگ های طبیعی است. “اگر عاشق گیاهان هستید و در خانه خود باغ دارید، می توانید از سنگ، گلدان بسازید. این گلدان ها نه تنها ماندگاری طولانی دارند، بلکه ضد آب نیز هستند، به این معنی که تراوش نخواهند کرد. از سنگ ها می توان برای محوطه سازی استفاده کرد زیرا به زیبایی با باغ ترکیب می شوند. پانل های سنگ های نیمه قیمتی، سنگریزه ها و صدف ها را می توان به عنوان برجسته کردن دیوار یا به عنوان منبت کاری در مبلمان استفاده کرد.

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

استفاده از لوازم سنگی در خانه

همانطور که در بالا اشاره کردیم از سنگ ها می توان برای کف و دیوار حمام و سرویس بهداشتی، راه پله ها (دیوار و کف) و … نیز استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.