• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

کاوشگر ناسا برای بررسی سیاه‌چاله‌ها به فضا می‌رود

  • کد خبر : 31802
  • 20 آذر 1400 - 17:07
پیش‌نویس خودکار
با پرتاب کاوشگر ایمجینگ ری ناسا (IXPE) به فضا در روز پنج شنبه، دانشمندان یک قدم به فهم یکی از مرموزترین اشیاء هستی نزدیک تر شدند.

کاوشگر ناسا برای بررسی سیاه‌چاله‌ها به فضا می‌رود

با پرتاب کاوشگر ایمجینگ ری ناسا (IXPE) به فضا در روز پنج شنبه، دانشمندان یک قدم به فهم یکی از مرموزترین اشیاء هستی نزدیک تر شدند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،هدف این ماموریت دو ساله مطالعه و اندازه‌گیری قطبش نور از سیاه‌چاله‌های فوق‌العاده عظیم، انفجار ابرنو اخترها، و تعداد دیگری از رویدادهای عظیم سماوی است. سه تلسکوپ فوق پیشرفته به همراه سنسورهای مخصوص حساس به قطبش نور روی IXPE نصب شده‌اند، که به دانشمندان ناسا توانایی مطالعه فیزیک پشت این اشیاء سماوی مرموز و محیط‌های که آنها از آن شکل گرفته‌اند را، می‌دهد. همچنین این امکانات به آنها متوجه شدن دلیل چرخش سیاه‌چاله‌ها و این‌که چرا تپ‌اخترها آنقدر روشن می‌درخشند را می‌دهد.

اولین بخش این عملیات در ماه ژانویه شروع شده و سحابی خرچنگ را بررسی خواهد کرد، که این سحابی مانند سایرسحابی‌ها، تشکیل شده از باقی‌مانده یک ستاره مرده است. ماریتن وایسکوپف، محقق ارشد IXPE، در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه گفته بود که دیدن به وقوع پیوستن چیزی که شما بیش از یک دهه روی آن کار کرده‌اید و به فضا می‌رود، به شدت حس قدرتمندی است، و این تنها شروعی برای IXPE است و چیزهای بسیاری پیش روی این تیم و کاوشگر آنها خواهد بود.

منبع: The Week

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.