• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

۴ دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

  • کد خبر : 24824
  • 23 مرداد 1399 - 20:40
۴ دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

این روزها مواردی که ارامش ما را به هم نزند کم نیستند! ولی آنچه مهم است، مهارت و قدرت مبارزۀ شما، برای رسیدن به ارامش است. یکی از بهترین و سالم ترین شیوه های کاهش اضطراب و ارامش اعصاب برای افزایش تمرکز و بهبود کیفیت زندگی مان استفاده از بهترین دمنوش های گیاهی است! اضافه […]

این روزها مواردی که ارامش ما را به هم نزند کم نیستند! ولی آنچه مهم است، مهارت و قدرت مبارزۀ شما، برای رسیدن به ارامش است. یکی از بهترین و سالم ترین شیوه های کاهش اضطراب و ارامش اعصاب برای افزایش تمرکز و بهبود کیفیت زندگی مان استفاده از بهترین دمنوش های گیاهی است!

اضافه کردن دمنوشهای گیاهی به رژیم غذایی روزانه میتواند یک راه سالم و مناسب برای تسکین احساسات اضطرابی باشد. از دمنوشهایی که دارای کافئین هستند خودداری کنید، زیرا کافئین سبب افزایش استرس می شود.

دمنوش های گیاهی متنوعی برای ارامش اعصاب وجود دارند که شما را با بعضی از این دمنوش های گیاهی اشنا می کنیم.

دمنوش آویشن

remedies relaxation neurons 2

دمنوش اعصاب

درصورتی که طعم آویشن را دوست داشته باشید، خوردن دمنوش این گیاه میتواند لذتبخش باشد. طرز تهیه کردن آن هم بسیار ساده و سریع است.

چنانچه به برگ آویشن دسترسی ندارید، میتوانید از پودر آویشن استفاده کنید همچنین از نظر طب سنتی این گیاه دارای طبیعت گرم است.

از جمله خاصیت های این دمنوش میتوان به تقویت اعصاب، بینایی، تسهیل در هاضمه، معده، کبد و کلیه، بالا برنده فشار خون ، باز کننده انسداد، خشک کننده، تحلیل باد ها و بلغم، لطیف کننده ی غذاهای غلیظ، اشت ها آور، ادرارآور، تنقیه کننده ی ریه، معده، روده ها، افزایش شیر مادر ، ضد افسردگی، آرام کردنم اعصاب، باز کننده گرفتگی های روده، ضد انگل، ضد تنگی نفس و میکروب کشی( معادل شش برابر آنتی بیوتیک ها) اشاره کرد.

قدرتمند ترین دمنوش ها برای ارامش اعصاب/ با نوشیدن این دمنوش ها نمره۲۰ به اعصابتان بدهید.

مطالب خواندنی:  کمبود یک هورمون کلیدی جفت با ابتلای کودک به اوتیسم ارتباط دارد

یک قاشق غذا خوری آویشن را همراه با دو لیوان آب جوش را روی شعله غیر مستقیم بگذاردی تا دم بکشد. میتوانید این نوشیدنی را با عسل یا نبات شیرنی کنید و البته اگر چند قطره آبلیمو تازه به آن اضافه کنید، طعم خوبی پیدا می کند و یا میتوان در زمان دم کشیدن به آن لیمو عمانی اضافه کرد که طعم ترش و دلپذیری به نوشیدنی تان اضافه شود.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس نعنای بومی منطقه مدیترانه است. از گل های اسطوخودوس میتوان دمنوش گیاهی درست کرد و برای برطرف کردن اختلال های خلقی، مثل بیقراری یا بیخوابی ، مشکلات معده ای و ناراحتی روده ای استفاده می شود. دمنوش اسطوخدوس ارامش بخش است و برای درمان سردرد و رسیدن به ارامش اعصاب مفید واقع می شود.

دمنوش این گیاه تسکین دهنده عصبی است و برای درمان تحریک پذیری عصبی در کودکان تجویز شده است. امروزه به فواید گیاه اسطوخدوس پی برده اند و آنرا بعنوان جزیی از فرمولاسیون عصبی اضافه می کنند ولی تا به حال از آن به صورت یک درمان مستقل استفاده نشده است.

از دمنوش اسطوخودوس علاوه بر بیماری های عصبی، برای بیماری های گوارشی، شل کننده عضلات، ضد باکتری، ضد نفخ، ضد عفونی کننده بدن، تسکین دهنده درد و کمک به تقویت گردش خون توصیه شده است.

۳ گرم اسطوخودوس، ۳ گرم تخم گشنیز و ۵ دانه فلفل سیاه را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. آنگاه آنرا صاف نموده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، نیم ساعت پس از غذا میل کنید.

مطالب خواندنی:  تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

دمنوش آرامش چای زعفران

همان طور که می دانید زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و یکی از گیاهانی است که نشاط انگیز و خنده آور است. تقویت قلب، تحریک قوای مغزی، ضدکرم خوردگی دندان، شستشودهنده کلیه، تقویت کننده معده، درمان و ضدسرفه و خلط آور است.

دمنوش ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب منحصر به فرد است و برای اضطراب طراحی نشده است، ولی بسیاری از مردم متوجه شده اند که طبیعت ارام بخشش برای علائم اضطراب بسیار مؤثر است. استفاده سنتی از سنبل الطیب برای کمک به خواب است.

ولی این خاصیت های ارامش بخش امکان دارد بر اضطراب هم تأثیر بگذارد. در این باره ، الطیب بطور مستقیم با علایم اضطراب سر و کار دارد، نه خود اضطراب. سعی کنید آنرا در طول روز استفاده کنید و از رانندگی کردن پرهیز کنید.

منبع:بیتوته 

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.