• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

۵ نکته کلیدی برای درست کردن ذرت مکزیکی بازاری

  • کد خبر : 40808
  • 21 بهمن 1401 - 22:34
۵ نکته کلیدی برای درست کردن ذرت مکزیکی بازاری
ذرت مکزیکی یکی از خوراکی‌های خوشمزه و بسیار پر طرفدار است که از ترکیب ذرت پخته با قارچ، پنیر پیتزا، سس مایونز و... تهیه می‌شود.

۵ نکته کلیدی برای درست کردن ذرت مکزیکی بازاری

ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از فرادید، ذرت مکزیکی یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و محبوب به خصوص در میان کودکان است که از ترکیب دانه ذرت با قارچ، پنیر پیتزا و سس مایونز تهیه می‌شود و یک میان وعده کامل به حساب می‌آید. ذرت مکزیکی یکی از خوراکی‌های خیابانی مشهور و لذیذ است که خوردن آن به خصوص در هوای سرد پاییز و زمستان بسیار دلچسب است.

در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه به سبک بازاری همراه با ارئه نکات مهم و کلیدی برای درست کردن این خوراکی خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی

ذرت: ۵۰۰ گرم
قارچ: ۳۰۰ گرم
کره: ۲۰ گرم
سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر آویشن: از هر کدام ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول: ابتدا داخل یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و آن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس ذرت را داخل آن بریزید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت با آب جوش بخورد و بعد آن را آبکش کنید.

مرحله دوم: قارچ‌ها را خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذراید. کره را اضافه کنید و حرارت اجاق گاز را زیاد کنید. بعد از یک دقیقه که قارچ را با کره تفت دادید، آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس ذرت آبکش شده را به ماهی تابه اضافه کنید و نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آویشن را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه همبرگر خانگی؛ سالم و خوشمزه

مرحله سوم: یک دقیقه بعد سس مایونز را همراه با پنیر پیتزا به ماهی تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا زمانی که پنیر پیتزا کاملا آب شود و حالت کشدار پیدا کند. در این مرحله اجاق گاز را خاموش کنید و ذرت مکزیکی آماده را داخل ظرف سرو بکشید و روی آن آویشن بریزید. نوش جان.

۵ نکته مهم برای پخت ذرت مکزیکی به سبک بازاری

۱ـ حتما قارچ را با حرارت بالا تفت بدهید و آبلیمو بریزید تا قارچ سفید بماند و سیاه نشود. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

۲ـ بهترین بلال برای تهیه ذرت مکزیکی بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه ذرت مکزیکی مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال بعد از کنسرو شدن به رنگ زرد روشن هستند و هرگز تیره نمی‌شوند.

۳ـ برای اینکه بتوانید دانه‌های ذرت را راحت‌تر از بلال جدا کنید، ابتدا با کمک چاقو یک ردیف عمودی از بلال را خالی کنید. به این صورت ردیف‌های بعدی به راحتی و با دست خالی می‌شوند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه بستنى توت

۴ـ برای خوشمزه شدن ذرت مکزیکی بهتر است از مخلوط چند مدل پنیر پیتزا با هم استفاده کنید.

۵ـ بعد از اینکه ذرت مکزیکی آماده شد و آن را د اخل ظرف‌های سرو ریختید، می‌توانید مقداری سس فرانسوی روی ظرف بریزید که ذرت مکزیکی را خوشمزه‌تر می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.