• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار امروز : 6
0
4

۵ وسیله خانگی که باید بلافاصله بعد از سرماخوردگی ضدعفونی شوند

  • کد خبر : 42422
  • 15 مهر 1402 - 13:36
۵ وسیله خانگی که باید بلافاصله بعد از سرماخوردگی ضدعفونی شوند
پس از سرماخوردگی، چند وسیله پرکاربرد وجود دارد که باید به درستی ضدعفونی شوند.

۵ وسیله خانگی که باید بلافاصله بعد از سرماخوردگی ضدعفونی شوند

به گزارش مجله زیبایی سبز  به نقل از سلامت نیوز ، پس از سرماخوردگی، چند وسیله پرکاربرد وجود دارد که باید به درستی ضدعفونی شوند.

هنگامی که شما یا شخصی در خانه شما سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید، یکی از نگرانی های اصلی این است که چگونه از گسترش عفونت جلوگیری کنید؛ چرا که مسری بودن بیماری های تنفسی می تواند تا دو هفته طول بکشد، بنابراین ضد عفونی کردن یک فضای مشترک بسیار مهم است.

سرماخوردگی معمولی توسط گروهی از ویروس‌ها ایجاد می‌شود، معمولاً راینوویروس که عمدتاً از طریق هوا منتقل می‌شوند و توسط افراد دیگری که به ویروس سرماخوردگی آلوده شده‌اند منتشر می‌شوند.

در اینجا چند وسیله خانگی وجود دارد که کارشناسان می گویند بلافاصله بعد از اتمام بیماری باید ضدعفونی شوند و همچنین نکات اضافی برای تازه نگه داشتن خانه در این فصل سرما و آنفولانزا آورده شده است.
وسایلی که باید بعد از سرماخوردگی به طور کامل تمیز کنید

در حالی که تمیز کردن کل خانه از بالا تا پایین برای «خداحافظی» با میکروب‌های فصلی عملی ایده‌آل است، چند وسیله ویژه وجود دارد که سزاوار توجه شما هستند.
ملحفه های تخت و بالش

بعد از اینکه سرماخوردگی پایان یافت، مطمئن شوید که تمام ملحفه های اتاق خواب را در ماشین لباسشویی بیندازید.

Piyal Alam، متخصص پزشکی خانواده می‌گوید: «ما زمان زیادی را در رختخواب خود صرف استراحت در طول بیماری می‌کنیم. پتانسیل انتشار پاتوژن ها و عوامل بیمار کننده در آنجا وجود دارد و بهترین کار برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری، تمیز کردن ملافه های تخت و بالش با لباسشویی است.»

مطالب خواندنی:  نقش جادویی ادویه‌های شفابخش در مقابله با بیماری‌های زمستانی

از آنجایی که اتاق خواب می تواند به سرعت به یکی از آلوده ترین مناطق خانه تبدیل شود، بهترین مکان برای شروع تمیزکاری نیز می باشد.
حوله ها

حوله ها مانند روتختی و ملحفه های بالش می توانند بقایای عفونت را حمل کرده و به سایر اعضای خانواده منتقل کنند. به طور کلی، شستن یا تعویض حوله ها یک بار در هفته عمل خوبی است، زیرا می توانند حاوی مایعات بدن و پاتوژن ها باشند.

علائم سرماخوردگی، مانند آبریزش بینی و سرفه، می تواند مایعات بدن را به هوا انتشار دهد و اغلب روی وسایل خانه مانند حوله فرود آید؛ یا شاید از حوله ای برای پاک کردن بینی خود استفاده کرده باشید، به هر حال بهتر است ملحفه های حمام را با حوله های خود داخل لباسشویی بیندازید.
ظروف

اگرچه ممکن است استفاده مجدد از همان لیوان برای چای در طول روز یا هفته وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است بعد از مصرف یک لیوان آن را بشویید و مجددا استفاده کنید.

ظروف به سرعت می توانند میکروب ها را در خود جای دهند؛ بنابراین نه تنها باید آن ظروف را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید، بلکه باید از به اشتراک گذاشتن فنجان و ظروف با دیگران خودداری کنید.

بهتر است در هنگام بیماری از ظروف مشترک استفاده نکنید تا عوامل بیماری زا را محدود کنید. مطمئن شوید که ظروف را قبل از بیمار شدن تمام اعضای خانه به طور کامل تمیز کنید تا خطر انتقال بیماری به آنها را به حداقل برسانید.

وسایل الکترونیکی

به احتمال زیاد تلفن، لپ تاپ یا تبلت شما همیشه همراه شما بوده است، زیرا در رختخواب خوابیده اید و کار دیگری جز خیره شدن به آنها نداشته اید. این دستگاه ها می توانند به سرعت به پناهگاهی امن برای میکروب ها تبدیل شوند.

مطالب خواندنی:  غذاهایی که چربی اشباع دارند، تمرکزتان را کم می‌کند

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که تلفن‌هایی که به ندرت تمیز می‌شوند، ممکن است مخزن مهمی از عوامل بیماری‌زا باشند.

اسکات رابرتز، استادیار و دانشیار مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت در دانشکده پزشکی ییل، گفت:«دستمال‌های ضدعفونی‌کننده وسایل الکترونیکی می‌توانند به شما این امکان را بدهند که بعد از یک دوره بیماری به صورت ایمن از دستگاه استفاده کنید و خطر انتقال بیماری را کاهش دهید.»
تمام سطوح با لمس بالا

فراموش نکنید که تمام سطوح با لمس بالا، مانند میز حمام یا دستگیره درها را پاک کنید. کلیدهای چراغ، دستگیره‌های در و میزها باید ضدعفونی شوند تا ویروس‌های باقی‌مانده در محیط که خطر بیمار کردن را افزایش می دهند، از بین بروند.

فراموش نکنید که ویروس سرماخوردگی بر روی سطوح می تواند تا یک هفته باقی بماند. بنابراین، پاک کردن سطوحی که ممکن است ذرات آئروسل را همراه داشته باشند، بسیار عاقلانه است.

اقلام با لمس بالا نشان دهنده یک تهدید ناشی از بیماری عفونی برای سایر افراد خانواده هستند پس تمیزکردن آنها را نیز در الویت قرار دهید.
راه های دیگر برای تمیزکردن خانه پس از اتمام بیماری

در حالی که اطمینان از تمیز بودن سطوح اصلی در هنگام بهبودی از یک بیماری اولویت اصلی است، کارشناسان می گویند چند مرحله اضافی وجود دارد که می توانید برای تمیزی مجدد خانه خود انجام دهید.

توصیه می‌شود زباله‌ها و ملحفه‌ها را جدا نگه دارید، پنجره ها را باز بگذارید تا هوای محیط کاملا تمیز شود و سطوح احتمالی را که ممکن است با دیگران تماس پیدا کند ضدعفونی کنید.

مطالب خواندنی:  همه چیز در مورد دوران قاعدگی

سطوح را پاک کنید، جاروبرقی بکشید، لباس‌ها را بشویید، ظرف‌ها را بشویید و سطوح حمام از جمله میز، گل ها، توالت‌ها، سینک‌ها و دوش‌ها را پاک کنید.

به خاطر بسپارید که اگر می خواهید از وسایل ضدعفونی کننده استفاده کنید، بسته به اینکه فردی مبتلا به کووید (تمرکز روی تهویه/ تهویه خانه)، RSV (سطوح را از طریق تماس/لمس پخش می‌شود)، نوروویروس (نیاز به سفیدکننده یا دستمال‌های ضدعفونی کننده اسپورکشی دارد) شده باشد، خانه‌ها و سطوح را باید متفاوت تمیز کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.