• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

۷ نشانه که شما پوست مختلط دارید + چگونگی مراقبت از آن

  • کد خبر : 5242
  • 15 بهمن 1397 - 22:18
۷ نشانه که شما پوست مختلط دارید + چگونگی مراقبت از آن

هنگامی که پوست شما خشک یا چرب است، مراقبت از آن روند بسیار ساده‌ای دارد. اما زمانی که کمی از هر دو نوع پوست را روی صورت‌تان داشته باشید، آن وقت است که کارتان سخت می‌شود.

هنگامی که پوست شما خشک یا چرب است، مراقبت از آن روند بسیار ساده‌ای دارد. اما زمانی که کمی از هر دو نوع پوست را روی صورت‌تان داشته باشید، آن وقت است که کارتان سخت می‌شود. کرم‌های مرطوب‌کننده بیش از حد پوست را مرطوب می‌کنند، ماسک‌های جذب‌کننده‌ی چربی بیش از حد چربی را جذب می‌کنند، و لوسیون‌های متعادل‌کننده‌ی پوست هرگز تاثیری خاصی روی پوست ندارند! و این پیچیدگی برای بسیاری از مردم رخ می‌دهد. رانلا هیرش، استادیار دانشکده‌ی پوست در دانشکده‌ی پزشکی بوستون می‌گوید: “بسیاری از بیماران من پوست مختلط دارند.” اگر بسیاری از موارد قید شده در ادامه برای‌تان آشنا هستند، شما هم پوست مختلط دارید. خبر خوب این است که ما جامع‌ترین برنامه‌ی مراقبتی را برای رسیدگی به پوست مختلط گردآوری کرده‌ایم.

پوست مختلط

۱. بیست دقیقه پس از شستن صورت، در بعضی قسمت‌های آن چربی می‌بینید و در بعضی قسمت‌ها اثری از چربی وجود ندارد

صبح، کل صورت را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم، شستشو دهید. سپس با براش‌های برقی شستشوی صورت فقط ناحیه‌ی تی را بشویید. حرکت فیزیکی برای حذف پوست مرده و آلودگی‌های باقی‌مانده کافی استباقی مانده است. شب، کل صورت‌تان را با همان پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید و در صورتی که ناحیه‌ی تی هنوز هم خیلی چرب است دوباره با استفاده از براش برقی آن را شستشو دهید.

۲. هنگامی که از مرطوب‌کننده برای پوست نرمال استفاده می‌کنید، گونه‌ها حالت خیلی خوبی پیدا می‌کنند اما ناحیه‌ی تی بیش از حد چرب می‌شود

بله، به هر حال شما هم نیاز به مرطوب‌کننده دارید، اما از لوسیونی استفاده کنید که ترکیبی از مواد مات‌کننده (سالیسیلیک اسید، سیلیکا) با آبرسان‌های بدون چربی (گلیسیرین، اسید هیالورونیک) باشد. محصولات زیادی با این ویژگی‌ها در بازار موجود است.

مطالب خواندنی:  لَک صورت درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان آن‌ها را کمرنگ‌تر کرد

۳. منافذ روی بینی شما به وضوح بزرگتر از منافذ روی گونه‌ها و فک و صورت است.

اگر چه هیچ ماده‌ای برای کوچک کردن منافذ پیدا نشده‌است، اما راهی برای مراقبت کردن آن‌ها وجود دارد. الکسا بوئر کیمبال، استادیار پوست در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد، توصیه می‌کند که محصولات حاوی رتینول، آلفا هیدروکسی اسید، یا بتا هیدروکسی اسید را استفاده کنید که باعث جلوگیری از مسدود شدن منافذ می‌شوند.

۴. شوره‌ی سر دارید

فرانسیسکا فوشکو، استادیار پوست در دانشکده‌ی پزشکی مانت ساینای و دستیار متخصص پوست در مانت ساینای در شهر نیویورک می‌گوید: “شوره‌ی سر یک شاخص قطعی نیست، اما در میان زنان دارای پوست مختلط بسیار شایع است که دارای پوست خشک و پوسته پوسته در ناحیه‌ی کف سر نیز باشند.”. شما می‌توانید برای خلاص شدن از شر مشکل شوره‌ی سر از شامپوهای ضد شوره‌ی موجود در بازار استفاده کنید یا روش‌های خانگی درمان شوره‌ را به کار ببرید و به صورت طبیعی از شر آن خلاص شوید.

۵. روی صورت‌تان هم جوش دارید و هم نواحی خیلی خشک

یک بار در هفته، صورت‌تان را با استفاده از دو ماسک درمان کنید. ابتدا ماسک مرطوب‌کننده را روی قسمت‌های خشک استعمال کنید و بعد ماسک جذب‌کننده‌ی چربی پوست را در منطقه‌ی T به کار ببرید. مری لوپو، متخصص پوست در نیواورلئان می‌گوید: “در صورتی که قرار است در مراسم یا برنامه‌ی خاصی شرکت کنید این روش درمانی کمک شایانی به بهبود پوست‌تان می‌کند.” نکته: شما می توانید ماسک جذب‌کننده‌ی چربی پوست را تا سه بار در هفته استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید از روش‌های طبیعی برای درمان نواحی خشک استفاده کنید،

مطالب خواندنی:  درد بالای کمر و نشانه‌هایی نگران کننده

۶. وضعیت ناحیه‌ی T به واسطه‌ی آب و هوا تعیین می‌شود.

هنگامی که آب و هوا گرم است، ناحیه‌ی T شما سریع‌تر از همیشه چرب و براق می‌شود ( معمولا به نیمه‌ی صبح که برسید این اتفاق رخ می‌دهد). سریع‌ترین راه برای حل این مشکل استفاده از پدهای چربی‌گیر است. این پدها به اندازه‌ی کارت اعتباری و بسیار نازک هستند. بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را درون کیف بگذارید و با خودتان حمل کنید.

۷. قسمت‌های پوسته پوسته شده در ناحیه‌ی T قرار دارند

اگر این پوسته پوسته‌ها کمی زردی داشته باشند و پوست زیر آن‌ها صورتی و ملتهب به نظر می‌رسد، ممکن است درماتیت سبوره‌ای داشته باشید. فاسکو می‌گوید: “من این حالت را شور‌ه‌ی صورت می‌نامم. این حالت اغلب با پوست خشک اشتباه گرفته می‌شود، اما در واقع رشد بیش از حد قارچی است که به طور معمول روی پوست سر رشد می‌کند. فرد مبتلا به این مشکل اغلب شوره روی سر هم دارد.” برای پاک کردن آن، به متخصص پوست مراجعه کنید، که ممکن است برای‌تان کرم‌های ضد قارچ یا ضد التهاب تجویز کند.

منبع: آلور و کسب و کاذبازده

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=5242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.