• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

افزایش شدید تولیدات آیفون در هند

  • کد خبر : 18360
  • 13 خرداد 1399 - 0:06
افزایش شدید تولیدات آیفون در هند

در حالی که بیشتر گوشی‌های آیفون اپل از تولید‌کنندگان پیمانکاری خارج از چین تولید می‌شود، این شرکت مدل‌های مختلفی را در هند نیز تولید می‌کند. آیفون ۷، آیفون X و آیفون XR در این کشور ساخته می‌شوند تا اپل از هر مدلی که در هند فروخته می‌شود، از پرداخت ۱۰۰ دلار مالیات بر واردات خودداری […]

در حالی که بیشتر گوشی‌های آیفون اپل از تولید‌کنندگان پیمانکاری خارج از چین تولید می‌شود، این شرکت مدل‌های مختلفی را در هند نیز تولید می‌کند. آیفون ۷، آیفون X و آیفون XR در این کشور ساخته می‌شوند تا اپل از هر مدلی که در هند فروخته می‌شود، از پرداخت ۱۰۰ دلار مالیات بر واردات خودداری کند. این باعث می‌شود اپل از ابتکار عمل ساخت در هند نخست وزیر هند نارندرا مودی (Narendra Modi) پیروی کند. در حالی که هند دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است و اکنون در حال توسعه است؛ این به معنای محدود بودن مالی مصرف‌کنندگان است. به همین دلیل است که روند تولیدی شیائومی در این کشور بسیار خوب است و اپل نیز فقط مدل‌های قدیمی خود را در هند تولید می‌کند.

اپل، سامسونگ، اوپو و ویوو می‌توانند تولید گوشی‌های هوشمند خود را در هند افزایش دهند

اما هند قانون جدیدی را تغییر داده است که می‌تواند منجر به تولید تعداد بیشتری از گوشی‌ها در کشور هند از جمله مدل‌های فعلی شود. اخیرا، روزنامه The Economic Times (از طریق وب‌سایت AppleInsider) گزارش داده است که دولت هند برنامه تشویقی مرتبط با تولید خود (PLI) را تنظیم کرده است. ماده موجود در این طرح، نیروگاه‌ها و ماشین‌آلات وارداتی از کره جنوبی و چین را با تخفیف ۴۰ درصد تخمین زده بود. برای اینکه اپل بتواند مقادیر مشخصی از هزینه در هند را برآورده کند، باید همان تجهیزات را در هند بخرد یا بیش از دو برابر ماشین‌آلات مورد نیاز را وارد کند. یک مقام به این رونامه گفته است که حذف این بند همراه با چند تغییر دیگر می‌تواند تولید‌کنندگان را به سمت تولید در هند سوق دهد. اپل با این بند مخالفت کرده و در گزارشی گفته شده است که این شرکت امیدوار است طی پنج سال ۲۰ درصد از تولید آیفون را به کشور هند منتقل کند.

d8a7d981d8b2d8a7db8cd8b4 d8b4d8afdb8cd8af d8aad988d984db8cd8afd8a7d8aa d8a2db8cd981d988d986 d8afd8b1 d987d986d8af 5ed5576e0dfae

هند مسائل مهم مرتبط با برنامه تولید مبتنی بر انگیزه خود را برداشته؛ در نتیجه محیطی برای افزایش تولید گوشی‌های هوشمند در این کشور فراهم شده است

علاوه بر شرکت اپل، سایر تولید‌کنندگان تلفن‌های هوشمند مانند سامسونگ، فاکس‌کان، اوپو، ویوو و فلکسترونیکس نیز به دنبال تغییر برنامه PLI می‌توانند تولیدات خود را در این کشور گسترش دهند. گفته می‌شود بند مذکور، اپل را از انتقال تجهیزات تولید از شرکت‌های فاکس‌کان و ویسترون به کشور هند باز می‌دارد. شرکت پگاترون همچنین می‌تواند بخش قابل توجهی از خط تولید آیفون خود را به هند منتقل کند. یکی از مقامات اینچنین خاطرنشان کرده است:

اکنون محرک‌ها برطرف شده‌اند.

دولت هند همچنین موافقت کرده است که قبل از ایجاد تغییر در PLI، صنعت گوشی‌های هوشمند را در هرگونه بحث و گفتگو قرار دهد. شرکت‌هایی که مجاز به شرکت در این مذاکرات هستند باید قبلاً سرمایه‌گذاری کرده و تولید آن را در هند آغاز کنند. این تمام برنامه‌ای است که هند برای جذب تولید‌کنندگان عمده تلفن‌های هوشمند به کشور دارد، هند امیدوار است میزان صادرات خارج از هند را از زیر ۳ میلیارد دلار در حال حاضر به ۱۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ گسترش خواهد داد.

مطالب خواندنی:  گذر یک ستاره دنباله دار از نزدیکی خورشید

تولید‌کنندگان تلفن‌های خارجی در مدت پنج ساله PLI، در صورت ادامه تولید گوشی‌های رده بالا (با حمل بار ۲۰۰ دلار) مشوق‌هایی را به ارزش ۴ تا ۶ درصد دریافت خواهند کرد که در طول مدت این طرح با مقادیر فزاینده‌ای روبرو می‌شوند. به عنوان مثال، این شرکت‌ها مجبورند تلفن‌هایی به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار بیش از مقدار تولید شده در سال پایه تولید کنند. رقم تولید سال پایه در سال دوم به ۱.۰۶ میلیارد دلار افزایش می‌یابد، در سال سوم نیز ۱.۹۹ میلیارد دلار، در سال چهارم ۲.۶۵ میلیارد دلار و در سال‌های پنجم و پایانی ۳.۳۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که تغییر دیگری در طرح PLI وجود دارد که به این دولت اجازه می‌داد اگر پول پرداختی را نداشته باشد، می‌تواند از پرداخت مشوق‌ها خودداری کند (حتی اگر شرکت‌ها نیز اهداف خود را برآورده کرده باشند). در عوض، یک بند در Force Majeure اضافه شده است که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا در مواقع بلایای طبیعی مانند همه‌گیری ویروس کرونا، اهداف خود را رعایت نکنند.

این مشوق‌ها به تولیدکنندگان تلفن‌های داخلی و خارجی پرداخت می‌شود و برای شرکت‌هایی که در مدت ۵ سال مشوق‌ها را دریافت کنند، ۵.۴۲ میلیارد دلار برای این شرکت اختصاص داده شده است. آیا اپل مقدار قابل توجهی از تولید آیفون خود را از چین به هند منتقل خواهد کرد؟ این شرکت باید زنجیره تأمینی پیدا کند که قطعات را از نظر کمیت و کیفیت مورد نیاز اپل ارائه دهد. شرکت‌های چینی نیز اگر بخواهند در این طرح شرکت کنند ابتدا نیاز است تأییدیه وزارت امور داخلی کشور هند را دریافت کنند.

مطالب خواندنی:  گوشی Reno Ace اوپو در ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=18360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.