• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

با ۵ پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

  • کد خبر : 32353
  • 11 دی 1400 - 18:05
با ۵ پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)
شهرهای بزرگ جهان هم هر کدام پارک‌های عمومی بزرگی دارند که برخی شهرتی جهانی یافته‌اند. در این مطلب با ۵ پارک معروف دنیا آشنا می‌شوید.

با ۵ پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

کمی آرامش، تنفس در هوای آزاد و دیدن فصل‌های رنگ‌رنگ با گشت‌وگذار در بوستان‌های شهر فرصتی است که در سال‌های اخیر تنها در صورت نبود آلودگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا دست می‌دهد؛ پارک ائل گلی تبریز، باغ ارم شیراز یا بوستان ملت تهران نمونه‌ای از بوستان‌های دیدنی و معروفی است که خستگی را از تن زندگی روزمره شهری در می‌کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از عصر ایران،شهرهای بزرگ جهان هم هر کدام پارک‌های عمومی بزرگی دارند که برخی شهرتی جهانی یافته‌اند. در این مطلب با ۵ پارک معروف دنیا آشنا می‌شوید.

هاید پارک لندن

هاید پارک لندن، انگلستان، با ۱۴۲ هکتار مساحت از سال ۱۶۳۷ میلادی یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های لندن نشینان است و در رده کاخ باکینگهام و برج ساعت بیگ بن قرار دارد.

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

دریاچه قو و مجسمه‌های ویکتوریایی این پارک بسیار مشهورند اما فواره یادبود پرنس دیانا با بازدید یک میلیونی خود ویژگی اصلی این پارک است. پیک نیک و شنا در تابستان، قایقرانی و تنیس در پاییز و پیاده‌روی در تمام فصل‌های سال از فعالیت‌های مردم در این پارک قدیمی است.

پارک هیبیای توکیو

پارک هیبیای توکیو ۱۶ هکتار مساحت دارد و از سال ۱۹۰۳ به خلوتگاهی آرام در یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است؛ درختان ارزشمند این پارک با دقت نگهداری می‌شوند و موقعیت آن در نزدیکی مراکز دیدنی شهر و متروی توکیو بازدید از آن را بسیار آسان کرده است.

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

هیبیا از جنوب به کاخ امپراتوری ژاپن می‌رسد و پیش از عمومی شدن به ارباب‌های فئودال تعلق داشته و در سال ۱۹۰۵ محل شروع شورش‌های مردمی بود به معاهده پورتسموث با روسیه اعتراض داشتند با این حال سال‌هاست که آرامش و زیبایی را برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.

مطالب خواندنی:  آبشار ساواشی کجاست؟


پارک مرکزی نیویورک

هیچ فهرستی از پارک‌های مشهور جهان بدون نام پارک مرکزی نیویورک تکمیل نمی‌شود؛ این پارک همه چیز از کالسکه‌های اسب گرفته تا فروشندگان دوره‌گرد را در خود جای داده؛ پیست یخی در طول زمستان و مزرعه توت فرنگی در طول بهار این پارک ۳۴۲ هکتاری آمریکایی را به مکانی چهار فصل تبدیل کرده است.

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

این پارک از سال ۱۸۵۸ در قلب منطقه منهتن نیویورک قرار گرفته و قیمت برج‌های مشرف به آن نجومی است؛ به طور مثال پنجره اتاق خواب نوجوانی ایوانکا ترامپ در طبقه ۶۳ یک برج به این پارک باز می‌شد. سالانه بیش از ۳۷ میلیون نفر از این فضای زیبا بازدید می‌کنند.

پامفیلی دوریا

پارک مشهور شهر رم در واقع یک ویلای سلطنتی بوده که بین دو خانواده پامفیلی و دوریا دست به دست شده و امروزه با عنوان پامفیلی دوریا شناخته می‌شود؛ البته ایتالیا باغ‌های اربابی زیادی دارد که به پارک‌هایی عمومی تبدیل شده‌اند اما این ویلای قرن هفدهمی از همه مشهورتر است.

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

این پارک در نزدیکی دیوارهای باستانی رم، جایی که جاده باستانی اورلیا آغاز می‌شود، واقع شده است. معماری خیره‌کننده، باغ‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، مجسمه‌ها و گلدان‌های این باغ با دقت و ظرافت مثال‌زدنی رم باستان طراحی شده و بسیار دیدنی هستند. ۹۴ هکتار از این ویلا به عنوان پارک عمومی برای مردم باز است.

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ که در منطقه ۶ پاریس، فرانسه، واقع شده در سال ۱۶۱۲ توسط ماریا مدیچی، بیوه پادشاه هنری چهارم، و به عنوان یک اقامتگاه به سبک ایتالیایی ساخته شد. این باغ ۲۵ هکتاری از قرن هجدهم در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

مطالب خواندنی:  در سفر به لونبورگ آلمان از موزه نمک آلمان دیدن کنید

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

با 5 پارک مشهور جهان آشنا شوید (+عکس)

امکانات عمومی فوق‌العاده‌ این پارک از جمله فواره‌ها، مجسمه‌ها، برکه‌ها، زمین‌های تنیس، اسب‌سواری، سالن تئاتر و خیمه‌شب‌بازی، زمین‌های بازی، غرفه‌های غذا شهرت بسیاری در میان اهالی پاریس دارد اما دسترسی به آن در طول سال و به صورت فصلی ساعات مشخصی دارد

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.