• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

بهترین روش تقویت روابط احساسی و عاشقانه

  • کد خبر : 21044
  • 08 تیر 1399 - 17:49
بهترین روش تقویت روابط احساسی و عاشقانه

 ارتباط برقرار کردن یکی از موضوعات مهمی است که این روزها می‌تواند در کیفیت زندگی افراد نقش بسزایی داشته باشد. به طوری که ارتباط صحیح می‌تواند سلامت جامعه و شهروندان که شامل طیف گسترده‌ای از افراد هستند را رقم بزند. در این گزارش به برخی از روش های تقویت روابط احساسی و عاشقانه اشاره شده […]

 ارتباط برقرار کردن یکی از موضوعات مهمی است که این روزها می‌تواند در کیفیت زندگی افراد نقش بسزایی داشته باشد. به طوری که ارتباط صحیح می‌تواند سلامت جامعه و شهروندان که شامل طیف گسترده‌ای از افراد هستند را رقم بزند.

در این گزارش به برخی از روش های تقویت روابط احساسی و عاشقانه اشاره شده است.ارتباط برقرار کردن یکی از موضوعات مهمی است که این روزها می‌تواند در کیفیت زندگی افراد نقش بسزایی داشته باشد؛ به طوری که ارتباط صحیح می‌تواند سلامت جامعه و شهروندان که شامل طیف گسترده‌ای از افراد هستند را رقم بزند.

رمز ساسن، نویسنده کتاب‌های انگیزشی و مثبت اندیشی از جمله متخصصانی است که به ارتباط سالم و پیامدهای مثبت ناشی از آن تاکید می‌کند و همواره درصدد ارائه راهکارهای مفیدی برای این منظور است.

او در بخشی از یکی از مقالات خود تاکید می‌کند که اگر می‌خواهید روابط خوب و سالمی برقرار کنید باید کارهایی که باعث خراب شدن این روابط می‌شوند را انجام ندهید و باید به طور مداوم از این روابط مراقبت کنید. زیرا همان طور که اتومبیل شما برای داشتن وضعیت و شرایط مناسب نیاز به تعمیر و مراقبت بیشتر دارد روابط خوب و سالم نیز به مراقبت دقیقی نیاز دارند.

این نویسنده اظهار می‌کند که روش‌های ساده، امّا مشخصی برای حفظ انواع روابط با خانواده، همکاران، همسایه ها، فرد مورد علاقه و افراد دیگر وجود دارد که رویکرد این روابط باید با یکدیگر متفاوت باشد چرا که رابطه بین دو فردی که به یکدیگر علاقه‌مند هستند با رابطه همان فرد با همکاران یا همسایگانش متفاوت است.

به خاطر داشته باشید که یک راز ساده برای داشتن ارتباطی شاد و طولانی، توجه بیشتر به شخص مقابل و تلاش برای گوش دادن به او و مراقبت کردن از اوست. از اینرو، باید عشق خود را قوی‌تر از قبل نگه دارید و همیشه شریک زندگی خود را شاد کنید و بدنبال آن، روی هر یک از اهداف ارتباطی خود تمرکز کرده و به آن فکر کنید و راه‌هایی را به منظور دست یافتن به آن پیدا کنید.

مطالب خواندنی:  چند توصیه برای تشویق کودکان به شستن‌ دست‌ها

این نویسنده مثبت گرا در ذیر به برخی از اهداف و روش‌هایی که باعث قوی‌تر شدن هرچه بیشتر روابط احساسی و عاشقانه شما می‌شود اشاره می‌کند.

ارتباط

ارتباط خوب برقرار کردن باید یکی از اهداف اصلی افراد باشد که برای داشتن یک ارتباط خوب، صحبت کردن، بیان نظرات و اجازه به فرد مقابل برای بیان کردن نظرات خود، به دقت گوش کردن و درک آن چه که شریک زندگی شما می‌گوید بسیار مهم است.

گاهی اوقات ممکن است نظر شما مخالف آن چه که شریک زندگی تان بیان می‌کند، باشد، امّا باید به حرف‌های او به دقت گوش کنید و روابط خود را به خوبی با یکدیگر حفظ کنید حتی اگر موافق آن چه که می‌گوید نباشید.

صحبت کردن با شریک زندگی درمورد احساسات خود و اجازه دادن به او برای بیان ابراز علایق و احساساتش، گام مهمی برای جلوگیری از رنجش، خشم و سوء تفاهم است که این موضوع می‌تواند منجر به روابط بهتر، سالم‌تر و پیوند عاطفی قوی تری شود.

یکی دیگر از اهداف و روش‌هایی که ساسن، نویسنده مثبت گرا پیشنهاد می‌کند درک کردن یکدیگر است؛ به طوری که او تاکید می‌کند حتما یکدیگر را درک کنید چرا که روابط افراد اغلب بدلیل سوءتفاهم و درست بیان نکردن منظور و به خوبی گوش ندادن حرف‌های طرف مقابل خدشه دار می‌شود و ازبین می‌رود.

وی می‌گوید: گاهی اوقات فرد قصد ندارد که به طرف مقابل خود آسیب بزند، اما شخص آسیب دیده، همین را بهانه می‌کند و سال‌ها نیز به خاطر این موضوع از طرف مقابل خود کینه به دل می‌گیرد که این یک سوءتفاهمی بیش نیست چرا که ممکن است فرد مقابل از آسیب حرفی که گفته یا کاری را که انجام داده اطلاع نداشته باشد.

مطالب خواندنی:  دلایل و راههای پیشگیری از دعوا با همسر در بارداری

ساسن ادامه می‌دهد: برای روشن شدن امور، همیشه شنونده خوبی باشید و پس از گوش کردن دقیق، صحبت کنید و حتما در خصوص موضوع، سوالاتی داشته باشید چرا که این کار باعث می‌شود از آن چه که طرف مقابلتان (همکار یا دوستتان) بیان کرده مطلع شوید.

این نویسنده خاطرنشان می‌کند: برای آن چه که شریک زندگی تان می‌گوید تلاش کنید چرا که این موضوع باید یکی از اهداف مهم ارتباطی شما باشد.

در صورت امکان از بحث و جدال خودداری کنید

بحث و اختلاف نظر، موضوعات اجتناب ناپذیری هستند، امّا اگرعقل سلیم و تدبیر کافی داشته باشید اجازه نمی‌دهید نفستان جبهه گیری خاصی کند چرا که در نهایت می‌توانید هرگونه سوءتفاهمی را برطرف کنید.

رمز ساسن می‌گوید: بحث و اختلاف نظر، بخشی از یک ارتباط طبیعی و سالم هستند، امّا دو طرف باید مراقب باشند که به طرف مقابل خود آسیب نزنند و چیزی نگویند و کاری نکنند که نتوانند حرف خود را پس بگیرند چرا که افراد می‌توانند در گفت وگوهای خود با عشق و مهربانی با یکدیگر صحبت کنند.

از عصبانی شدن خودداری کنید

هرچند که گاهی ممکن است عصبانی نشدن کار خیلی آسانی نباشد، امّا از عصبانیت و بی تابی خودداری کنید و به خاطر داشته باشید که در این شرایط، این فرد نزدیک به شماست که آسیب می‌بیند. آیا واقعا می‌خواهید این کار را انجام دهید؟!

بلند کردن صدا، فریاد زدن و گفتن برخی چیزهای نه چندان خوشایند می‌تواند باعث مختل شدن یک رابطه شود. از اینرو، عصبانی نشدن باید یکی از اهداف روابط شما باشد که در ذیل به برخی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا از عصبانیت خودداری کنید اشاره شده است.

قبل از واکنش نشان دادن از ۱ تا ۱۰ بشمارید.

یک لیوان آب بنوشید.

سعی کنید شریک زندگی خود را درک کنید.

موضوع را تغییر دهید و در خصوص سایر موارد با یکدیگر صحبت کنید.

مطالب خواندنی:  علت نفهمیدن حرف همسر و راهکارهایی برای حل مشکل

به جای تمرکز روی تفاوت دیدگاه‌ها و افکار, روی شباهت‌ها تمرکز کنید.

گذشت و بخشش کردن

یکی از کلیدهای اصلی برای داشتن رابطه خوب و عاشقانه، داشتن گذشت و بخشش است که برای اغلب مردم هدفی دشوار است چرا که آن‌ها باید از عهده آن برآیند.

وقتی چیزی یا کاری سخت و دشوار است بدین معنی نیست که شما باید آن چیز یا کار را رها کنید. بالعکس، بدین معناست که بدلیل سر و کار داشتن زیاد با آن، مهم‌ترین موضوع زندگی شماست.

یکی از مهم‌ترین اهداف ارتباط باید توانایی گذشت و بخشش باشد؛ به طوری که ماریان ویلیامسون اظهارمی کند: «گذشت و بخشش همیشه آسان نیست چرا که گاهی بخشیدن فردی که ضربه‌ای وارد کرده است دردناک‌تر از زخمی است که تحمل کرده ایم. با این وجود، بدون گذشت و بخشش، هیچ گونه صلحی وجود ندارد.»

اولویت دادن به روابط خود

ساسن، نویسنده مثبت گرا می‌گوید: بدلیل زندگی پرمشغله‌ای که داریم، به راحتی می‌توانیم از نیازهای ارتباطی خود غافل شویم که این کار درستی نیست. زیرا زمان و توجه کافی، مثل تمامی چیزهای مهم زندگی، برای داشتن یک ارتباط مداوم و طولانی ضروری هستند.

برای خود وقت بگذارید

مهم نیست که چه اندازه شخصی را دوست دارید و از همراهی با او لذت می‌برید. گاهی اوقات باید خود را رها کنید و مدت زمانی را به خود اختصاص دهید.

صمیمیت

یکی از اهداف مهم ارتباط برقرار کردن، صمیمیت است. صمیمی باشید چرا که برای ادامه یک رابطه، داشتن یک زندگی سالم و رضایت بخش، در آغوش گرفتن و محبت کردن بسیار مهم است.

منبع:سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.