• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

ثبت تصویر حماسی از برخورد سه کهکشان توسط تلسکوپ هابل

  • کد خبر : 33786
  • 02 اسفند 1400 - 18:34
ثبت تصویر حماسی از برخورد سه کهکشان توسط تلسکوپ هابل

ثبت تصویر حماسی از برخورد سه کهکشان توسط تلسکوپ هابل به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی تصویر بسیار هیجان‌انگیزی از سه کهکشان در حال برخورد با یکدیگر ثبت کرده است که در نوع خود واقعا بی‌نظیر است. این کهکشان‌ها در فاصله ۶۸۱ میلیون سال نوری از زمین و در […]

ثبت تصویر حماسی از برخورد سه کهکشان توسط تلسکوپ هابل

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی تصویر بسیار هیجان‌انگیزی از سه کهکشان در حال برخورد با یکدیگر ثبت کرده است که در نوع خود واقعا بی‌نظیر است.

این کهکشان‌ها در فاصله ۶۸۱ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی سرطان قرار دارند و حالا تصویر آن‌ها در حین ادغام شدن با یکدیگر ثبت شده است. نکته بسیار جالب در مورد این پدیده آن است که نیروی گرانش بین کهکشان‌ها آن‌قدر قوی است که باعث اعوجاج و تغییرشکل آن‌ها شده است.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Hubble-captures-epic-view-of-three-galaxies-merging-into-one.jpg.webp

دانشمندان حدس می‌زنند که برخورد این سه کهکشان با یکدیگر باعث شکل‌گیری ستاره‌های جدیدی خواهد شد که این اتفاق عمدتا در ناحیه مرکزی این برخورد که پر از دود و گردوغبار غلیظ است و فعال‌ترین ناحیه محسوب می‌شود خواهد افتاد.

بد نیست بدانید که این پدیده نادر، به‌طور تصادفی در جریان پروژه Galaxy Zoo که از سال ۲۰۰۷ شروع شده است کشف شده است. این پروژه، یک پروژه عمومی برای کمک به شناسایی و دسته‌بندی کهکشان‌هاست و هم‌اکنون در مرحله پانزدهم خود قرار دارد. وب‌سایت هابل درباره این پروژه نوشته است:

پروژه Galaxy Zoo بزرگترین گردهمایی نجومی با بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب است که قرار است ۹۰۰ هزار کهکشان را دسته‌بندی کنند. این پروژه نتیجه سال‌ها تلاش ستاره‌شناسان حرفه‌ای است و هم‌اکنون دامنه فعالیت آن گسترش یافته و پدیده‌هایی مانند برخوردهای کهکشانی و همچنین شناسایی انواع جدید کهکشان‌های فشرده با قابلیت تشکیل ستاره نیز در دستور کار آن قرار گرفته‌اند.

مطالب خواندنی:  ناسا: تلسکوپ فضایی جیمز وب برای پرتاب آماده است

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.