• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

راههایی برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

  • کد خبر : 31675
  • 15 آذر 1400 - 19:05
راههایی برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن
در صورتی که قبل از ازدواج در مورد زمان بچه دار شدن و تعداد بچه ها صحبت نکرده باشید ممکن است بعد از ازدواج با مخالفت همسرتان برای بچه دار شدن روبرو شوید. در این گونه موارد برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن باید علت مخالفت او را متوجه شوید و بدانید که آیا همسرتان در شرایط فعلی بچه نمی خواهد یا کلا با بچه دار شدن مخالف است.

راههایی برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن و راهکارهای مفید

گاهی اوقات زوجین قبل از ازدواج در مورد فاصله زمانی بارداری بعد از ازدواج و این که آیا طرف مقابل تمایلی به بچه دار شدن دارد یا ندارد ، صحبتی نمی کنند به همین دلیل ممکن است بعد از ازدواج با مخالفت همسرتان برای بچه دار شدن روبرو شوید. این مخالفت ممکن است به طور موقت باشد یا این که کلا همسر شما علاقه ای به بچه دار شدن نداشته باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،مخالفت با بچه دار شدن موضوعی است که برخی از زوجین با آن روبرو هستند . اگر شما تمایل به فرزند دار شدن دارید ولی همسرتان مخالف است به احتمال زیاد به دنبال روش هایی برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن هستید.

بچه دار شدن یا حتی حرف زدن در مورد آن به معنی سطحی بالاتر از تعهد و ارتباط است. ممکن شما از ازدواجتان رضایت داشته باشید ولی به دنیا آوردن فرزند مسلما یک گام بزرگ تر است که نیاز به فداکاری طرفین خواهد داشت.

به دنیا آمدن فرزند باعث می شود زوجین تا ابد به یکدیگر گره بخورند و تلاش و فداکاری دو چندان برای تربیت فرزند در پی خواهد داشت. به همین دلیل ممکن است همسر شما به دلایلی با بچه دار شدن مخالفت کند.

قبل از ازدواج در مورد بچه دار شدن صحبت کنید

یکی از موارد بسیار مهمی که باید قبل از ازدواج درباره آن صحبت کنید بچه دار شدن است.

شما باید متوجه شوید که میزان تفاوت شما در علاقه به کودکان ، زمان مناسب برای بچه دار شدن و تعداد فرزندان را ارزیابی کنید.

شما ممکن است علاقه زیادی به بچه دار شدن داشته باشید در صورتی که همسرتان علاقه ای نداشته باشد یا حتی ممکن است شما بخواهید بلافاصله بعد از ازدواج بچه دار شوید در حالی که همسرتان برنامه های دیگری دارد که نسبت به بچه دار شدن برایش در اولویت است و نمی خواهد به این زودی خودش را گرفتار بچه کند.

بنابراین قبل از این که بعد از ازدواج متوجه شوید که میزان تفاهم یا تفاوت شما در زمینه بچه دار شدنن چقدر است و به مشکل بخورید ، قبل از ازدواج این مورد را بررسی کنید به خصوص اگر هدفتان از ازدواج بچه دار شدن و حس زیبای مادری یا پدری است و زندگی بدون بچه برایتان بی معنی است یا این که کلا تمایلی به بچه دار شدن ندارید باید از همسویی و همفکری طرف مقابل با خودتان مطمئن شوید.

بالا رفتن احتمال جدایی در صورت تعارض برای بچه دار شدن

معمولا هیچ حد وسطی برای بچه خواستن یا بچه نخواستن وجود ندارد.

در صورتی که بدون ارزیابی قبلی وارد رابطه ازدواج شده اید و تمایل زیادی به بچه دار شدن دارید ولی شوهرتان بعد از ماه ها صحبت کردن یا حتی مشاوره رفتن هنوز هم مخالف بچه دار شدن است باید تصمیم بگیرید که تمایلتان برای بچه دار شدن بیشتر است یا ادامه دادن رابطه .

مطالب خواندنی:  بهترین رفتار در مقابل همسر بهانه گیر چیست

اگر هیچ تغییری در مواضع هیچ کدام از شما ایجاد نشده است شاید وقتش شده یک تصمیم جدی برای تغییر مسیر زندگیتان بگیرید.

شما نمی توانید هم بچه بخواهید و هم با کسی زندگی کنید که مخالف بچه دار شدن است. ادامه دادن این رابطه می تواند منجر به خشم فروخورده در شما شود و ازدواجتان را تبدیل به رابطه ناراحت کننده نماید.

شاید شما بعدا فرصت فرزند آوری را از دست بدهید و دیگر نتوانید بچه دار شوید بنابراین باید با خودتان صداقت داشته باشید و تصمیم قطعی را در این مورد بگیرید تا بعدا منجر به پشیمانی شما نشود.

راههایی برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

ازدواج با کسی که مخالف بچه دار شدن است

آیا با کسی که مخالف بچه دار شدن است ازدواج کنیم ؟

برخی افراد علاقه ای به بچه دار شدن ندارند و اگر شما خودتان را گول بزنید و تصور کنید که بعدا نظرش عوض می شود و بعدا به خاطر من کوتاه می آید ، مطمئن باشید که مرتکب ریسک بسیار بزرگی شده اید.

شما حتی بعد از ازدواج با چنین فردی اگر به طور ناخواسته یا حتی با نقشه قبلی و بدون هماهنگی اقدام به بارداری کنید ، احتمال این که خبر بارداری باعث به هم خوردن رابطه عاشقانه و ازدواج شما شود ، بسیار بالاست.

در برخی موارد زنان به این امید که شوهرشان را در عمل انجام شده قرار بدهند ، اقدام به بارداری بدون هماهنگی می کنند به تصور این که احساس پدر شدن باعث شود نظر شوهرشان تغییر کند ولی باید بدانید که احتمال به هم خوردن ازدواج یا بدرفتاری و بی توجهی شوهرتان یا حتی طلاق عاطفی در این گونه موارد بسیار زیاد است.

علت مخالفت با بچه دار شدن

– ترس از آینده رابطه

– دیدگاه فرد به زندگی

– داشتن اهداف متفاوت در زندگی

– ترس های منطقی یا غیر منطقی

– مشکلات مالی

– نا امنی اجتماعی یا اقتصادی

– عدم علاقه به کودک

– نداشتن والدین خوب و حمایتگر

– نا امیدی از شرایط و عدم تمایل به ورود یک فرد بی گناه به این دنیا

– نداشتن رابطه ای خوب با والدین و تصور این که قرار است همین اتفاق برای فرزندش بیوفتد.

– ضربه های روحی دوران کودکی

– عدم تمایل به فداکاری برای تامین و تربیت فرزند

– ترس از کم شدن علاقه همسر و معطوف شدن علاقه و توجه به سمت کودکان

– ناراحتی و عدم تحمل کم شدن رابطه جنسی با وجود فرزندان

زمان مناسب برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

زمان مناسب برای حرف زدن برای بچه دار شدن ، زمانی است که به تفاهم نسبی در ازدواجتان رسیده اید و می توانید با همسرتان تعامل مثبت و سازنده داشته باشید و به اصطلاح از انتخابتان برای ادامه عمر رضایت دارید.

مطالب خواندنی:  با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟

در این شرایط و در صورتی که ازدواجتان بدون تنش است به محض این که تمایل به داشتن فرزند دارید، می توانید با همسر خود در این باره صحبت کنید و به طور غیر مستقیم نظر او را برای بچه دار شدن بپرسید.

علت اصرار یا مخالفت هر کدام از شما برای بچه دار شدن چیست؟

اگر همسرتان به طور صریح از علت مخالفت با بچه دار شدنش مطمئن نیست باید مشکل را ریشه یابی کنید. مثلا مشکل او رابطه اش را شماست ؟ ترس یا اضطراب است ؟ یا دیدگاهش به زندگی و ازدواج با شما متفاوت است ؟

عدم اطمینان از ثبات ازدواج

مشکل عدم تفاهم در زمینه بچه دار شدن را کنار بگذارید و روی رابطه خودتان متمرکز شوید ، آیا مشکلی در ازدواجتان هست؟ مشکلی دارید که باید حل شود؟ آیا لازم است تغییرات بیشتری برای استحکام رابطه خودتان انجام دهید؟

می توانید از مشاوره زوج درمانی برای حل مشکلات زناشویی و ازدواجتان استفاده کنید تا همسرتان احساس امنیت از پایداری ازدواج پیدا کند ومشکلش با بچه دار شدن حل شود.

ترس و اضطراب زایمان و تربیت کودک

بهترین روش برای مقابله با ترس و اضطراب روبرو شدن با آن است. شاید همسر شما احساس ترس و اضطراب دارد .

اگر از درد زایمان و احتمال مرگ حین زایمان می ترسد میتوانید با پزشک مشورت کنید.

اگر فکر میکند نمی تواند فرزندش را درست تربیت کند از کلاس ها یا کتاب های آموزشی استفاده کنید.

اگر از نظر مالی نگران است ، راهی برای پس انداز یا بهبود مسائل مالی پیدا کنید.

اگر اهدافش با بچه دار شدن به خطر می افتد یا عقب خواهد افتاد می توانید از افرادی که هم به کار و هم به تربیت فرزندانشان می رسند مشورت کنید و انعطاف پذیری بیشتری در این شرایط نشان دهید تا هر دو به رضایت برسید.

به هم خوردن تناسب اندام

اگر همسرتان از به هم خوردن تناسب اندام و کاهش جدابیتش نگرانی دارد به دنبال راهکارها و نمونه هایی باشید که بعد از زایمان دوباره به اندام ایده آل و متناسب رسیده اند.

کم شدن رابطه جنسی و توجه همسر

بارداری و زایمان باعث می شود که نتوانید مثل سابق رابطه جنسی داشته باشید و از تعداد رابطه جنسی و کیفیت آن کم شود به خصوص در دوران بارداری که به دلیل سنگین شدن بدن و مراقبت از جنین دیگر نمی توانید رابطه های پر شور و پر تحرک قبلی را داشته باشید و بعد از به دنیال آمدن فرزند زمان و توجه اضافه باید برای نوزادتان صرف کنید که مسلما باعث خواهد شد از توجه و زمانی که برای شوهرتان صرف می کنید ، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی کاسته شود . برخی از مردان تمایل ندارند که توجه و علاقه همسرشان را با فرزندشان تقسیم کنند.

روش های راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

در صورتی که قبل از ازدواج این مورد را ارزیابی نکرده اید و به اشتباه پا به زندگی ای گذاشته اید که از نظر فرزند آوری تفاهی با هم ندارید باید قبل از شروع به اصرار در این مورد مشکلتان را ریشه یابی کنید .

مطالب خواندنی:  طرز تهیه فلافل لبنانی

حمایت و همراهی 

اگر مشکل همسرتان مسائل مالی ، مشکلات نگهداری از فرزند و تربیت او یا رسیدن به اهداف شخصی است ، به او قول دهید که در این راه از او حمایت کرده و در نگهداری از فرزند به او کمک میکند تا مانعی در راه پیشرفت او نباشد و نگرانی ای بابت مشکلات مالی نداشته باشد.

صحبت در مورد تعداد بچه ها را کنار بگذارید

در صورتی که همسر شما با بچه دار شدن مخالف است بهترین راه حل این است فقط در مورد داشتن یک فرزند صحیت کنند و به نتیجه برسند. داشتن یک فرزند باعث می شود که وقت زیادی را صرف نگهداری از بچه ها نکنید و هم شما به آرزوی خودتان برسید و هم مشکلات همسرتان در برابر بچه داری یا تامین نیازهای او زیاد نشود.

گول زدن همسر برای بچه دار شدن

زندگی مشترک به این معنی است که شما دیگر قرار نیست هیچ تصمیمی را بدون هماهنگی با همسرتان بگیرید و همیشه باید نظر نفر مقابل را محترم بشمارید.

اولین راه کار و ساده ترین روشی که معمولا در این شرایط به ذهن زوجین می رسد ، گول زدن همسر برای بچه دار شدن است. معمولا افرد در این شرایط فکر میکنند که به جای این که ماه ها یا سال ها را صرف گفتگوهای بیهوده کنند همسرشان را در مقابل کار انجام شده قرار دهند تا نتواند از زیر بار فرزند آوری شانه خالی کند.

ولی آیا به عواقب گول زدن همسر برای بچه دار شدن فکر کرده اید؟

گول زدن همسر برای بچه دار شدن درست مثل قمار بر سر ازدواج و عشقتان است ، شما ممکن است با این کار ازدواجتان را به خطر بیندازید یا عشق و علاقه و اعتماد همسرتان را برای همیشه از دست بدهید.

مخالفت همسر شما با بچه دار شدن ممکن است به قدری شدید باشد که از شما بخواهد بچه را سقط کنید و مسئولیت فرزندش را بر عهده نگیرد و زندگیتان دچار بحران شود.

شاید تصور کنید که همسرتان به محض دیدن نوزاد نظرش عوض خواهد شد و مهر کودک در دلش خواهد نشیت ولی نمی توانید به طور ۱۰۰ درصد روی این احساس ، حساب باز کنید.

اغلب افرادی که دست به چنین کاری زده اند ، باعث نابودی عشق و ازدواجشان شده اند و خودشان می مانند و فرزندی که کسی مسئولیتش را قبول نمی کند ، یک قلب شکسته و یک زندگی از هم پاشیده و بچه بی گناهی که دیگر کسی او را نمی خواهد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.