• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
4

روش تهیه پیراشکی کره ای ماندو با ترفند های طلایی

  • کد خبر : 32569
  • 19 دی 1400 - 17:09
روش تهیه پیراشکی کره ای ماندو با ترفند های طلایی
،روش تهیه پیراشکی کره ای بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید ، ماندو چیست؟ ماندو یک اصطلاح کلی برای پیراشکی کره ای است که شامل یک پرکننده خوش طعم است که در بسته بندی های نازک پیچیده شده است

روش تهیه پیراشکی کره ای ماندو با ترفند های طلایی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،روش تهیه پیراشکی کره ای بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید ، ماندو چیست؟ ماندو یک اصطلاح کلی برای پیراشکی کره ای است که شامل یک پرکننده خوش طعم است که در بسته بندی های نازک پیچیده شده است و آنها بسیار خوشمزه و همه کاره هستند! امیدوارم با این دستور العمل ساده گام به گام ماندو ، کوفته های خود را در خانه درست کنید.

کوفته های خانگی همیشه ارزش تلاش را دارند! وقتی ماندو درست می کنید ، به مقدار زیاد درست کرده و آنها را برای استفاده بعدی فریز کنید. داشتن کیسه های پیراشکی منجمد در فریزر بسیار خوب است.

روش تهیه پیراشکی کره ای ماندو با ترفند های طلایی

*موادی که برای تهیه ماندو لازم دارید:

-خمیر پیراشکی   ۴۰ عدد

-کدو سبز   ۳۰۰گرم

-کلم برگ   ۳۰۰گرم

-قارچ   ۲۰۰گرم

-پیاز   ۱/۲ از یک عدد

-پیازچه   ۲ ساقه

-گوشت چرخ کرده   ۴۰۰گرم

سیر   ۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل   ۱ تا ۲ قاشق چایخوری

-تخم مرغ   ۱ عدد

فلفل   ۱/۸ قاشق چایخوری

-روغن   ۱ قاشق غذاخوری

-سس سویا   ۱ قاشق غذاخوری

-نمک   ۱/۴ قاشق چایخوری

*برای داشتن ماندوهای عالی و خوشمره باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

۱-۱ بسته حدود ۴۰ عدد خمیر پیراشکی شما نیاز دارید که میتوانید هم در خانه آن را تهیه کنید و هم آماده شده آن را از فروشگاه ها تهیه کنید.

برای توی خمیر ها شما به کدو سبز ریز خرد شده ، کلم برگ ریز خرد شده، قارچ تازه ریز خرد شده، پیاز متوسط ریز خرد شده، پیازچه ریز خرد شده، اگر دوست دارید که در پیراشکی گوشت استفاده شود میتوانید از گوشت قرمز یا سفید چرخکرده استفاده کنید.

سیر خرد شده، زنجبیل ریز خرد شده یا آبدار ، سس سویا، روغن کنجد یا ساده ، تخم مرغ ، نمک برای پر کردن و بیشتر برای نمک زدن سبزیجات ، پودر فلفل سیاه یا قرمز ، احتیاج دارید.

شما برای یک سس خوش طعم به این مواد احتیاج دارید. یک قاشق غذاخوری سس سویا ،یک قاشق چایخوری سرکه ، یک قاشق غذاخوری آب ، ۱/۲ قاشق چایخوری شکر ، کمی فلفل سیاه و کمی از تکه های فلفل قرمز خشک و خورد شده نیاز است

مطالب خواندنی:  طرز تهیه ماکارونی و پنیر (مک‌اندچیز)‌، سریع و جذاب

۲-در دو کاسه جداگانه کدو سبز و کلم را ریز خرد کنید، نمک را روی کدو سبز خرد شده و کلم بپاشید و کنار بگذارید (حداقل ۱۵ دقیقه) در حالی که سایر مواد را آماده می کنید.

(این فرآیند آب توی بافت سبزیجات را بیرون می کشد ، بافت را نرم می کند و طعم آن لذیذ می شود.) تا آنجا که ممکن است آب را از کدو سبز شور و کلم با دست فشرده و خارج کنید. بعد از اینکار سبزیجات را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

گوشت چرخ کرده ، قارچ ، پیاز ، پیازچه ، سیر ، زنجبیل ، سس سویا ، روغن کنجد یا ساده ، تخم مرغ ، نمک ، پودر فلفل سیاه یا قرمز را به کاسه سبزیجات اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با دست مخلوط کنید.

تا بطور یکدست ترکیب شود و بعد مانند تصویر توی هر یک از خمیر ها یک قاشق چای خوری پر از ترکیب توی کاسه بریزید و بعد لبه های خمیر را با آب مرطوب کنید و به شکل نیم ماه آن را از یک طرف چین دهید و محکم ببندید . همینطور تمام پیراشکی ها را پر کنید و کنار بگذارید.

۳-شما به چند طریق میتوانید این پیراشکی های خوشمزه را آماده کنید.توی ماهی تابه را ۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی بریزید و روی حرارت متوسط ​​گذاشته و ​​گرم کنید. پیراشکی ها را با فاصله از هم توی ماهی تابه بچینید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دو طرف آن را سرخ و طلایی کنید.

سپس ۱/۳ فنجان آب را به ماهی تابه اضافه کنید و بلافاصله درب روی ماهی تابه را بگذارید و حرارت را به متوسط ​​کم کنید و ۴ تا ۵ دقیقه بخارپز کنید. یا ۲ تا ۳ دقیقه از هر طرف روی حرارت متوسط ​​بپزید تا بدون افزودن آب طلایی شود. اگر پیراشکی ها سرد شدند ، کمی دیگر بپزید.

در یک سرخ کن یا ماهیتابه را با حدود ۲-۳ اینچ یا ۵ یا ۷ سانتیمتر روغن گیاهی روی حرارت متوسط ​​زیاد تا ۳۵۰ درجه فارنهایت و یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. پیراشکی ها را در روغن قرار دداده و ۲-۳ دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند.

مطالب خواندنی:  خوشمزه‌ترین غذای شیرازی را با این روش درست کنید

برای (بخارپز) پیراشکی ها را حدود ۱۰ دقیقه در دستگاه بخارپز (در صورت یخ زده باشد ۱۲ دقیقه) بخارپز کنید. مطمئن شوید که بخارپز را با دستمال مرطوب یا برگ کلم پوشانده اید تا مانع چسباندن ماندو شود.

مل ماندو ( آب پز ) یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. ماندو (به آرامی هم بزنید تا به ته قابلمه نچسبد) را چند بار اضافه کنید و بپزید تا همه آنها به سطح برسند. به پختن یکی دو دقیقه دیگر ادامه دهید.

۴-یادداشت نحوه منجمد کردن پیراشکی: قطعات ماندو را روی سینی قرار دهید بدون اینکه قطعات به آن دست بزنند و قبل از نگهداری آنها در کیسه فریزر حدود یک ساعت فریز کنید. ماندو یخ زده قبل از پخت نیازی به ذوب شدن ندارد. فقط کمی بیشتر بپزید. پیراشکی کره ای با مخلوطی از انواع گوشت و سبزیجات پر شده است.

ماندو آنقدر همه کاره است که می توانید از هر نوع گوشتی که دوست دارید (یا اصلاً هیچ) استفاده کنید. من معمولاً از دو نوع گوشت/غذاهای دریایی برای پیچیدگی طعم استفاده می کنم: گوشت گوسفند و گوشت گاو یا گوشت سفید مانند بوقلمون یا مرغ و میگو.

سبزیجات معمولی برای پر کردن شامل بائچو یا کلم ناپا ، کلم سبز ، کیمچی ، جوانه لوبیا ، قارچ ، کدو سبز ، پیازچه سیر ، پیاز ، پیازچه ، و غیره توفو و دانگمیون ، رشته فرنگی نشاسته سیب زمینی شیرین) نیز در پیراشکی کره ای.

من نسبت گوشت و سبزیجات را در این دستور کلاسیک دوست دارم. این یک پرکننده را ایجاد می کند که مرطوب و آبدار است و بافت خوبی دارد ، اما می توانید هر ماده ای را به دلخواه افزایش یا کاهش دهید.

۵-اگر می خواهید از طعم مزه بچشید تا مطمئن شوید خوب مزه دار شده است ، یک قاشق چایخوری از آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و میل کنید. ادویه را در صورت لزوم با افزودن نمک یا سس سویا بیشتر تنظیم کنید ، یا اگر خیلی شور است مواد بیشتری اضافه کنید. اگر قصد دارید کوفته ها را با سس غلیظ سرو کنید ، کمی مزه دار کنید.

مطالب خواندنی:  روش درست نگهداری از زعفران در خانه | با این ترفند زعفران خوشرنگ و معطر می‌ماند

یک پیراشکی را می توان به روش های مختلف تا کرد. با کمی تمرین ، می توانید انواع پلیسه ها را اضافه کنید. ساده ترین حالت یک نیم ماه است ، که می توانید آن را به سادگی با کشیدن بسته بندی پیراشکی به نصف و بستن آن با محکم کردن لبه ها به یکدیگر انجام دهید.

شما باید لبه های بسته بندی های پیراشکی را که از فروشگاه خریداری کرده اید مرطوب کنید تا بتوان آنها را به هم چسباند ، اقدامی که برای بسته بندی های خانگی ضروری نیست. اگر تازه در تهیه پیراشکی آشنایی دارید ، برای راحت تر شدن چین و چروک روی پر کردن آن دقت کنید.

پیراشکی ها را توی سینی فریز کنید تا قطعات به هم نچسبد ، در غیر این صورت ، خمیرها ماندو از رطوبت خیس می شوند و در فرآیند انجماد به هم می چسبند.

همچنین می توانید ماندوی پخته شده را به همین روش فریز کنید. ماندوی منجمد قبل از پخت نیازی به ذوب شدن ندارد. فقط کمی بیشتر بپزید

انواع مختلفی از ماندو وجود دارد. بسته به مواد تشکیل دهنده ، آنها را گوگی ماندو ، گوشت به عنوان اصلی ترین ماده در پر کردن ، یاچا ماندو یا سبزیجات ، ساندو ، میگو ، کیمچی ماندو نامیده می شوند. همچنین ، بسته به نحوه پخت ، آنها را بخارپز ، سرخ شده) ، تابه سرخ شده ، آب پز می نامند. غذای مورد علاقه من بخارپز است ، سپس آب پز می شود ، اما سرخ کرده را بیشتر دوست دارنند.

توجه داشته باشید این دستور مخصوص ۸ نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد  ۲۰دقیقه و زمان مناسب برای پخت ۳۰ دقیقه است.نوش جاااااااان…

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.