• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

رومن فروم رم ایتالیا

  • کد خبر : 19579
  • 25 خرداد 1399 - 20:53
رومن فروم رم ایتالیا

فروم روم کجاست فروم روم یا رومان فروم قلب امپراتوری رم باستان بوده است. مجموعه فروم رم بسیار بزرگ و البته بسیار شلوغ است و همه روزه گردشگران زیادی از این مکان دیدن میکنند. در این مقاله تاریخچه کامل فروم روم را برای شما آماده کرده ایم. فروم روم کجاست؟ فروم نامی بود که رومی […]

history roman forum 22

فروم روم کجاست

فروم روم یا رومان فروم قلب امپراتوری رم باستان بوده است. مجموعه فروم رم بسیار بزرگ و البته بسیار شلوغ است و همه روزه گردشگران زیادی از این مکان دیدن میکنند. در این مقاله تاریخچه کامل فروم روم را برای شما آماده کرده ایم.

فروم روم کجاست؟
فروم نامی بود که رومی ها به میدان مرکزی شهر خود داده بودند. نام لاتین این محل « فروم رومانوم» بود.

فروم روم یک میدان مستطیل شکل است که با ویرانه های چند ساختمان دولتی در مرکز شهر رم محاصره شده است. مردمان شهر باستانی به این فضا، که اصولا یک بازار است، بعنوان فروم مگنوم یا صرفاً فروم اشاره می کردند.

زمین رومن فروم در ابتدا یک منطقه باتلاقی بود که رومی ها با استفاده از نخستین سیستم های فاضلاب جهان آن منطقه را زهکشی نموده و رومن فروم را به مرکز فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود تبدیل کردند. فروم ها یا میادین متعددی در رم باستان وجود داشت ولی قرار داشتن «مجلس سنا» در این مکان سبب آوازه رومن فروم شد.

رومان فروم نه تنها محلی برای برقراری جلسات و مذاکرات بوده، بلکه در طول تاریخ شاهد ستیزه ها و اختلافات خون بار و وحشیانه ای هم بوده است.

history roman forum 23

عکس رومان فروم

تاریخچه فروم روم:

خاکبرداری کامل از فروم رم بیش از ۱۰۰ سال به طول انجامید و در ابتدای قرن ۲۰ میلادی کل عملیات حفاری و کشف به پایان رسید.

اکثر ساختمان ها و بناهای فروم رومی در زمان حکمرانی ژولیوس سزار و جانشینش آگوستوس بنا شدند.

مطالب خواندنی:  دره نی‌گا، پنهان شده در دل طبیعت ایران

برای چند سال فروم روم محل برگزاری تظاهرات و انتخابات، محل برگزاری سخنرانی های عمومی، محاکمات جنایی و مسابقاتگلادیاتوری و هسته امور بازرگانی بوده است.

روسترا( rostra) مهم ترین بخش فروم روم بود. روسترا سکویی بود که خطیبان بر روی آن می ایستادند و با مردم روم صحبت می کردند. این سکو آن قدر اهمیت داشت که ژولیوس سزار روسترا فروم روم را با سنگ مرمر بازسازی کرد و همچنین مارک آنتونی خطابۀ مراسم سوگواری ژولیوس سزار را روی آن خواند.

از فروم روم از حدود سال ۸۰۰ قبل از میلاد تا ۶۰۰ میلادی به مدت حدود ۱۴۰۰ سال استفاده می شده است.

history roman forum 24

تاریخچه فروم روم

امروز یک ویرانه بزرگ از قطعات معماری و حفاری های باستان شناسی متناوب است که سالیانه ۴٫۵ میلیون یا بیشتر تماشاگران را بخود جلب می کند.

ویرانه های فروم روم الهام بخش هنرمندان، نقاشان، طراحان و حکاکانی مانند« جی. بی. پینارسی» و« جی. واسی» بوده است که این ویرانه ها را به تصویر کشیده و شکوه این شهر باستانی را به نمایش گذاشته اند.

درون رومان فروم ۳ طاق نصرت به افتخار پیروزی های امپراتوران رم ساخته شده بود. ولی اثری از نخستین طاق نصرت که در سال ۲۹ قبل از میلاد توسط آگوستوس ساخته شده بود باقی نمانده است.

history roman forum 25

عکس فروم روم

طاق نصرت سپتیمیوس سوِروس به افتخار پیروزی سپتیمیوس سوروس رومی بر ایرانی ها( اشکانیان)، طاق نصرتی به فرمان مجلس سنا و برای بزرگداشت سپتیمیوس فاتح ساخته شد و طاق نصرت تیتوس به افتخار امپراتور تیتوس که موفق به سرکوب شورشیان اورشلیم شده بود، توسط مجلس سنا و مردم شهر رم در سال ۸۱ میلادی ساخته شد.

مطالب خواندنی:  سفر به دوران باروک: کاخ وناریا در ایتالیا

امروزه رومان فروم در کنار کلوسئوم، فواره تروی،میدان کاپیتولین، میدان ونیز، کلیسای سن پیترو، طاق نصرت کنستانتین، میدان سن پیتر، پله های اسپانیایی، میدان ناوونا، قلعه سنت آنجلو و معبد پانتئون، جزء مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر رم به شمار می آید.

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.