• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
6

ساندویچ مرغ مکزیکی طعمی که فراموش نمی‌کنید

  • کد خبر : 41292
  • 25 فروردین 1402 - 13:06
ساندویچ مرغ مکزیکی طعمی که فراموش نمی‌کنید
ساندویچ مرغ مکزیکی یکی از انواع ساندویچ‌های سرد است که از ترکیب مرغ پخته با ذرت، نخود فرنگی، هویج، قارچ و... تهیه می‌شود.

ساندویچ مرغ مکزیکی طعمی که فراموش نمی‌کنید

ساندویچ ازجمله غذا‌های محبوب دنیاست که مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ، سبزیجات، پنیر و… بین دو لایه نان قرار می‌گیرد. «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ» این غذا را در قرن هجدهم میلادی اختراع کرد. ساندویچ به عنوان یک غذای آماده و ساده که تنوع زیادی دارد و به‌راحتی قابل تهیه کردن است، طرفداران زیادی دارد.

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو،ساندویچ غذایی است که در سفر، پیکنیک، پارک، شهربازی و… به‌راحتی قابل حمل و استفاده است. ساندویچ‌ها در دو نوع گرم و سرد و در انواع مرغ، گوشت، سبزیجات، شامی و کوکو، همبرگر، کباب و… تهیه می‌شوند.

ساندویچ مرغ مکزیکی یکی از انواع ساندویچ‌های سرد است که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و دستور تهیه آسانی دارد. این ساندویچ خوشمزه که از ترکیب مرغ با ذرت، هویج، نخود فرنگی، قارچ و… تهیه می‌شود، می‌تواند یک میان وعده خوشمزه و مقوی به خصوص برای کودکان باشد.

در ادامه این مطلب طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این ساندویچ خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی

سینه مرغ: ۱ عدد
قارچ: ۳۰۰ گرم
ذرت پخته: یک چهارم لیوان
نخود فرنگی پخته: یک چهارم لیوان
هویج پخته: ۱ عدد
خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش: ۱ عدد
کره: ۲۵۸ گرم
خلال سیب زمینی: به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن: به میزان لازم
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا: ۱ قاشق چای‌خوری
نان باگت ساندویچی: به تعداد لازم

مطالب خواندنی:  طرز تهیه ۱۳ غذای خوشمزه با تن ماهی

نکات مربوط به مواد اولیه

۱ ـ نکات مربوط به مرغ

یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا‌ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد.

۲ ـ نکات مربوط به ذرت

ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی‌های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم‌پز از فروشگاه‌های سبزیجات تهیه می‌کنیم.

اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می‌کنید، باید بدانید که بهترین بلال برای تهیه ذرت، بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره‌بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع ترشی و غذا مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی‌شوند.

۳ ـ نکات مربوط به سس مایونز

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید.

مطالب خواندنی:  طرز تهيه كوكو لوبيا سبز به روش های مختلف

۴ ـ نکات مربوط به قارچ

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و… است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی

ساندویچ مرغ مکزیکی طعمی که فراموش نمی‌کنید

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید. کره را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا کره آب شود؛ سپس مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید.

نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر را روی مرغ بریزید و درب ماهی تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا مرغ با آب خودش کم کم بپزد و نرم شود؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

۲ ـ قارچ را بعد از شستن خرد کنید و داخل یک ماهی تابه دیگر بریزید. کمی آب لیمو ترش روی قارچ بریزید تا رنگ قارچ تغییر نکند و حدود سه تا چهار دقیقه قارچ را با حرارت متوسط تفت بدهید تا نرم شود؛ سپس ذرت پخته، نخود فرنگی پخته و هویج پخته و خرد شده را همراه با مرغ پخته به قارچ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند و اجاق گاز را خاموش کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه غذاهای پرطرفدار و سنتی سمنان

۳ ـ داخل یک کاسه مناسب سس مایونز را همراه با خامه، آب لیمو ترش و پاپریکا مخلوط کنید و به ترکیب بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا مواد آماده را لای نان ساندویچی بریزید و خلال سیب زمینی را هم اضافه کنید. ساندیچ مرغ مکزیکی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=41292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.