• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
4
محققان سنگاپوری می گویند؛

قهوه احتمال دیابت بعد از بارداری را کاهش می دهد

  • کد خبر : 40328
  • 08 دی 1401 - 18:49
قهوه احتمال دیابت بعد از بارداری را کاهش می دهد
تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در زنانی که در دوران بارداری دیابت داشتند کاهش دهد.

قهوه احتمال دیابت بعد از بارداری را کاهش می دهد

به گفته محققان مرکز جهانی بهداشت زنان آسیا در دانشگاه ملی سنگاپور، در مقایسه با جمعیت عمومی زن‌ها، زنانی که دیابت بارداری داشتند، ممکن است ۱۰ برابر بیشتر با خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ روبرو باشند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر،«کولین ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته های کلی نشان می‌دهد که قهوه کافئین دار، هنگامی که به درستی مصرف شود یعنی ۲ تا ۵ فنجان در روز، بدون شکر و لبنیات چرب / پرچرب، می‌تواند یک سبک زندگی نسبتاً سالم تلقی شود.»

محققان بیش از ۴۵۰۰ زن را که بیش از ۲۵ سال سابقه دیابت بارداری داشتند، دنبال کردند و مصرف طولانی مدت قهوه و خطر را در آنها بررسی کردند.

در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌نوشیدند، کسانی که روز بعد از بارداری ۴ فنجان یا بیشتر قهوه نوشیده بودند، ۵۳ درصد کمتر با خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ روبرو بودند. این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه می‌نوشیدند، خطر ابتلای شأن ۱۷ درصد کاهش یافته بود و کسانی که ۱ فنجان یا کمتر می‌نوشیدند با ۱۰ درصد خطر کمتر روبرو بودند.

محققان همچنین دریافتند که جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین شده با قهوه کافئین دار، خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را برای یک فنجان نوشیدنی شیرین شده با شیرین کننده‌های مصنوعی ۱۰ درصد و برای نوشیدنی شیرین شده با قند ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

محققان گفتند که قهوه به دلیل اجزای فعال زیستی آن، مانند پلی فنول ها، می‌تواند مفید باشد. پلی فنول ها به مقدار کمی در گیاهان و مواد غذایی خاص مانند میوه، سبزیجات، آجیل، روغن و غلات کامل یافت می‌شوند.

مطالب خواندنی:  10 میوه‌ مفید برای افراد دیابتی

محققان تاکید می‌کنند برای بررسی نقش مصرف قهوه و پیامدهای سلامت آن، مطالعات بیشتری لازم است.

منبع:هلث دی نیوز

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.