• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
6

مدارگرد کره ماه کره جنوبی تصاویر خیره کننده ای از زمین ثبت کرد

  • کد خبر : 40484
  • 19 دی 1401 - 17:12
مدارگرد کره ماه کره جنوبی تصاویر خیره کننده ای از زمین ثبت کرد

مدارگرد کره ماه کره جنوبی تصاویر خیره کننده ای از زمین ثبت کرد به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،کره ماه در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کشورهای مختلف از جمله آمریکا و چین و ژاپن و امارات متحده عربی و هند قرار گرفته است و کره جنوبی نیز یک در سال ۲۰۲۲ […]

مدارگرد کره ماه کره جنوبی تصاویر خیره کننده ای از زمین ثبت کرد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،کره ماه در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کشورهای مختلف از جمله آمریکا و چین و ژاپن و امارات متحده عربی و هند قرار گرفته است و کره جنوبی نیز یک در سال ۲۰۲۲ اولین ماموریت خود در زمینه کاوش ماه را انجام داد و حالا یک مدارگرد پیشرفته به نام Korea Pathfinder Lunar Orbiter (به‌اختصار KPLO) در اطراف ماه دارد. این مدارگرد به‌تازگی تصاویر خیره‌کننده‌ای ارسال کرده است که زمین را در چشم‌انداز بسیار زیبایی نشان می‌دهد.

سازمان فضایی کره جنوبی امروز این تصاویر را منتشر کرده است که زمین از سمت ماه نشان می‌دهد که در حال بالا آمدن از افق ماه است. این عکس توسط دوربین پیشرفته مدارگرد کره جنوبی ثبت شده و از لحاظ بصری بسیار زیبا است.

مدارگرد کره ماه کره جنوبی تصاویر خیره کننده ای از زمین ثبت کرد

مدارگرد KPLO برای بررسی احتمال وجود منابع آبی یا فلزی در سطح کره ماه ارسال شده است و در حال ارسال داده‌های خود به زمین است. تصاویر زمین از افق ماه نیز در تاریخ ۲۴ دسامبر از فاصله ۳۴۴ کیلومتری سطح ماه ثبت شده‌اند و حالا برای اولین بار متتشر شده‌اند‌. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ماه در پیس‌زمینه قرار دارد و زمین در چشم‌اندازی زیبا از افق این کره خاکی طلوع می‌کند. در ثبت این تصاویر از ابزاری به‌ نام LUTI استفاده شده است که می‌تواند تصاویری از سطح ماه با وضوح فضایی حدود ۵ متر بگیرد.

مدارگرد کره ماه کره جنوبی تصاویر خیره کننده ای از زمین ثبت کرد

کره جنوبی قصد دارد در سال ۲۰۳۰ یک ربات ماه‌نورد روی سطح این کره خاکی فرود بیاورد تا کاوش‌های بیشتری درباره آن انجام دهد‌. مدارگرد KPLO مجهز به ابزارهای دیگری نیز است که هر کدام از آن‌ها کارهای خاصی را انجام می‌دهند‌. یکی از این ابزارها وظیفه نقشه‌برداری از سطح ماه را دارد تا مکان‌های مستعد وجود یخ آب را جستجو کند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه املت فرانسوی: طعمی کلاسیک و دلچسب

یک ابزار دیگر نیز برای تست کردن نوعی سیستم ارتباطی بین فضانوردان در سطح ماه طراحی شده است و قرار است از آن در ماموریت‌های انسانی بعدی به کره ماه استفاده شود.

منبع: DT

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.