• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟

  • کد خبر : 39176
  • 13 شهریور 1401 - 17:30
هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟
هنگامی که کودک شما به نوزده هفتگی یا همان پنج ماهگی می‌رسد نسبت به محیط اطراف خود آگاهی بیشتری پیدا می کند. او وقت خود را فقط برای خوردن و خوابیدن صرف نمی‌کند؛ بلکه هر روز در حال دیدن و یادگیری است.

هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟

مراحل هفته نوزدهم رشد کودک

خواب نوزاد در هفته نوزدهم رشد نوزاد و شیرخوار

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،در هفته نوزده رشد نوزاد در طول روز کمتر می خوابد و بیشتر بازی می‌کند. نوزاد در هفته ۱۹ سه تا چهار بار چرت یک ساعته دارد. البته مقدار این خواب کوتاه در نوزادان متفاوت است. برخی از نوزادان امکان دارد چندین خواب کوتاه مدت و بعضی دیگر دو بار خواب طولانی داشته باشند.

هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟

مراحل هفته نوزدهم رشد کودک

هفته نوزدهم رشد نوزاد

در هفته ۱۹ رشد نوزاد به تدریج در حال بدست آوردن توانایی برای ایستادن است . زمانی که دست های نوزاد را نگه می دارید، بسیار آسان ممکن است بایستد. البته از میز جلوی مبل یا صندلی ها تلاش میکند خودش را بالا بکشد و روی پاهای خودش بایستد.

نوزاد در هفته نوزدهم رشد باید بتواند لیوان را در دستش نگه دارد. این لیوان های کوچک برای نوزادان بالای چهار ماه قابل استفاده است. البته در این لیوان ها نباید شیر خشک و یا حتی شیر خودتون را بریزید. اگر نوزاد برای نخستین بار از لیوان می خواهد استفاده کند، سعی کنید از آب میوه های طبیعی و یا نوشیدنی مانند شربت که نوزاد دوست دارد در آن بریزید.

لبه لیوان باید پلاستیکی باشد. لیوان را از نوشیدنی پر کنید و تا نزدیک دهان نوزاد ببرید. لبه پلاستیکی لیوان احساس شیشه شیر را به نوزاد میدهد و نوزاد را برای خوردن نوشیدنی تحریک می کنهد. البته امکان دارد نوزاد از خوردن با لیوان خودداری کند که در این مورد باید شما صبور باشید و تلاش کنید این کار را مانند یک بازی با نوزاد انجام بدهید.

مطالب خواندنی:  معضلات رفیق بازی همسر در زندگی مشترک

نکته ای که مهم است و شما باید به یاد داشته باشید این است که نباید از شیر گاو و آبمیوه تا پیش از یک سالگی نوزاد، خیلی استفاده کنید. نگه داشتن لیوان تنها برای بالا بردن مهارت نوزاد است و اینکه لیوان پس از هر بار بخوبی شسته شود و بهتر است از نظر بهداشتی هیچ وقت در مدت زمان طولانی لیوان پر نباشد. پس از اینکه نوزاد این مهارت را یاد گرفت نگذارید کودک با لیوان به رختخواب برود. نوشیدنی شیرین و آبمیوه ها نباید پیش از خواب به وسیله نوزاد مصرف شود چون به دندان هایش صدمه می زند.

هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟

هفته نوزدهم رشد نوزاد و شیرخوار

بازی‌های مناسب هفته نوزدهم نوزادی

نوزادان عاشق بازی هستند  به ویژه بازی‌هایی که مثل چنگ زدن و گرفتن اشیا باشد. این نوع بازی‌ها به تقویت مهارت‌های حرکتی ظریفشان کمک می‌کند. یک توپ کوچک و نرم را به آغوش او پرتاب کنید و ببینید که  آیا می‌تواند آن را پیدا کند و او هم همان کار را انجام دهد. یک قرقرهٔ بدون نخ را با یک روبان ببندید و آن را جلوی او آویزان کنید  به احتمال زیاد تلاش می‌کند آن را بگیرد.

نوزاد شما ممکن است خیلی با هدف وارد بازی شود بعضی اوقات شما می بینید که ابرو‌هایش را در هم کشیده و ظاهراً خیلی تمرکز کرده است. همه این لذت‌ها برای نوزادان ۴ تا ۵ ماهه به لحاظ ذهنی کار دشواری است پس چنانچه آغاز کرد به نق زدن یعنی اینکه برای حالا دیگر کافی است و احتیاج به استراحت یا خواب دارد.

مطالب خواندنی:  دلایل بی قراری نوزاد هنگام شیر خوردن چیست؟

هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟

هفته نوزدهم زندگی نوزاد

بازی حرف زدن

تعداد کلماتی که نوزادان هر روز می‌شنوند بر هوش و ذکاوت  مهارت‌های اجتماعی و موفقیت‌های تحصیلی آن‌ها در آینده اثر می‌گذارد .

تلاش کنید مرتب با کودکتان صحبت کنید و باحوصله به واکنش‌های او جواب دهید. هنگامی که به گونه ای رفتار کنید که نوزادتان بفهمد دارید با همه وجود به او گوش می‌دهید هم اعتماد به نفسش بالا می‌ رود و هم مهارت‌های زبانی‌اش تقویت می شود .

هفته نوزدهم نوزاد چگونه می باشد؟

رشد شیرخوار در هفته نوزدهم

شیوه بازی با نوزاد پنج ماهه

– روبروی نوزاد بنشینید و با نوزاد خود صحبت کنید. از جملات کوتاه آغاز کنید به طور مثال بگویید بگویید :«امروز چه روز قشنگیه».

به حرف زدنتان ادامه بدهید و نوزادتان را تشویق به صحبت کردن کنید .

– هنگامی که نوزادتان پاسخ می‌دهد صداهایی را که از خودش درآورده تقلید کنید و آن‌ها را با همان لحن تکرار کنید .

– این قان و قون های ساده بعدها تبدیل به«کلمه » می‌شوند. همین گونه که نوزادتان دارد حرف میزند سرتان را تکان بدهید یا به او لبخند بزنید و به این صورت به حرف‌هایش جواب بدهید .

-این عکس العمل شما به نوزادتان می‌فهماند که دارید به او گوش می‌دهید و از شنیدن صداهایی که او از خودش درمی‌آورد لذت می‌برید .

-با گفتن یک جمله جدید بازی را ادامه بدهید. فراموش نکنید همیشه در میان صحبت‌هایتان قدری سکوت کنید و به پاسخ نوزادتان گوش دهید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.