• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
7
مهارت‌های والدگری

تمام زیر و بم‌های حمام بردن نوزاد | چطور کودکمان را به تنهایی بشوییم؟

  • کد خبر : 35773
  • 13 اردیبهشت 1401 - 20:06
تمام زیر و بم‌های حمام بردن نوزاد | چطور کودکمان را به تنهایی بشوییم؟
حمام بردن نوزاد دلبند اتفاقی بسیار لذت‌بخش و البته کمی دلهره‌آور است؛ مخصوصا برای تازه-والدی که قصد دارد این کار را به تنهایی انجام دهد. اینها راهکارهای قدم به قدم و نکاتی است که مادری با تجربه در اختیار شما قرار داده؛ پس با یک بسم‌الله شروع کنید و از فعالیت‌های دل‌انگیز والدگری کیف کنید.

تمام زیر و بم‌های حمام بردن نوزاد | چطور کودکمان را به تنهایی بشوییم؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،در برخی از خانواده‌ها، حمام کردن یک برنامه روتین شبانه قبل از خواب است. اما از نظر بهداشتی، تا زمانی که نوزاد شما چهاردست و پا نشده و با بازی‌های اکتشافی خود دچار به هم ریختگی نیست، حمام کردن چند بار در هفته ضرورتی ندارد.

کافی است صورت او را مرتب بشویید، هر جایی را که چین‌های پوستی وجود دارد، تمیز کنید (مخصوصا در مورد نوزادان تپل) و بعد از هر بار تعویض پوشک، ناحیه خصوصی او را کاملا تمیز کنید.

کجا کودک خود را حمام کنیم؟

استفاده از یک محفظه سینک‌مانند یا یک وان پلاستیکی کوچک به‌خصوص مدل‌های مخصوص کودک منطقی است. یک وان حمام استانداردی که بزرگسالان استفاده می‌کنند گزینه مناسبی نیست، چون مجبور می‌شوید که زانو بزنید یا به طرز نامناسبی روی کودک خود خم شوید و کنترل کمتری روی حرکات نوزاد دلبندتان خواهید داشت.

تمام زیر و بم‌های حمام بردن نوزاد | چطور کودکمان را به تنهایی بشوییم؟

چگونه نوزادمان را حمام ببریم؟

در اینجا نحوه انجام این کار و آنچه برای آسان کردن حمام کردن نوزاد نیاز دارید آورده شده است:

۱. همه لوازم حمام مورد نیاز را کنار دست خود قرار دهید؛ صابون مخصوص نوزاد، یک دستمال نخی تمیز و یک پارچه تمیز و بزرگتر که مخصوص دلبند هستند، یک حوله، یک پوشک تمیز و لباس‌هایی را که قرار است نوزاد شما بپوشد، بیاورید. اطمینان حاصل کنید که اتاق گرمای مطبوعی دارد و کودک شما سردش نمی‌شود.

این تجربیات یک مادر حرفه‌ای است که ۴ کودک را از آب و گل درآورده است:

مطالب خواندنی:  با اقدامات پزشکی پیش از ازدواج آشنا شوید

۲. وان کودک را با حدود ۸ سانتیمتر آب پر کنید. دمای آب طوری باشد که داخل مچ شما احساس گرمی کند اما داغ نباشد. حدود ۳۲ درجه سانتیگراد یا چند درجه گرمتر خوب است.

۳. نوزاد خود را به محل حمام بیاورید و لباس او را به طور کامل درآورید.

۴. ابتدا پاهای دلبند را به وان وارد کنید و از دست دیگر برای حمایت از گردن و سر او استفاده کنید. در طول حمام مرتب کاسه‌هایی از آب حمام را روی او بریزید تا سردش نشود.

۵. از یک صابون ملایم به مقدار کم استفاده کنید. (مراقب خشک نشدن پوست کودک باشید) بهترین انتخاب صابون‌های مخصوص نوزاد است. او را با دست یا دستمال از بالا به پایین و از سمت جلو و عقب بشویید. با شستن پوست سر او با یک پارچه مرطوب و صابونی شروع کنید. صابون را از پارچه بشویید و با آن چشم‌ها و صورت او به آرامی شستشو دهید. اگر مخاط خشک شده در گوشه سوراخ بینی یا چشم کودک شما جمع شده است، قبل از اینکه آن را پاک کنید، آن ناحیه را چند بار با قسمت کوچکی از پارچه مرطوب تمیز کنید تا نرم شود. در مورد اندام خصوصی کودک، شستن معمولی تنها چیزی است که لازم است.

۶. کودک خود را کاملا با کاسه‌هایی از آب تمیز بشویید و او را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

۷. حالا دلبند را در یک حوله کلاهدار بپیچید و او را خشک کنید. اگر پوست او خشک است، یا اگر کمی پوسته دارد، می‌توانید بعد از حمام از یک لوسیون ملایم استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  علت دیر افتادن دندان‌ شیری کودکان

کافی است کمی اعتماد به نفس داشته باشید تا زمان حمام تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالت‌های پدر-مادری شما تبدیل شود. فرقی ندارد مادر هستید یا پدر؛ فراموش نکنید که فرزند شما به زودی بزرگ خواهد شد و این تجربه‌ها غنیمتند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.