• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

ورزش کردن ناامیدی ناشی از بیماری‌های مزمن را کم می‌کند

  • کد خبر : 32220
  • 06 دی 1400 - 18:21
ورزش کردن ناامیدی ناشی از بیماری‌های مزمن را کم می‌کند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ورزش کردن وضعیت ذهنی افرادی که به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان دچار هستند را بهبود می‌بخشد.

ورزش کردن ناامیدی ناشی از بیماری‌های مزمن را کم می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ورزش کردن وضعیت ذهنی افرادی که به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان دچار هستند را بهبود می‌بخشد.
به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از خبرآنلاین،این یافته‌ها نشان می‌دهد بیمارانی که در برنامه‌های ورزشی شرکت می‌کنند به طور متوسط علائم ناامیدی در آن‌ها ۲۰ درصد نسبت به بیمارانی که ورزش نمی‌کنند کم‌تر است.
این احساس نگرانی و عصبی بودن در بین افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند شایع است و ممکن است باعث شود کیفیت زندگی آن‌ها کاهش پیدا کرده و آن‌ها توجه کم‌تری به درمان‌های خود نشان دهند.
این تحقیقات نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند به عنوان روش جدیدی برای درمان ناامیدی استفاده شود که می‌تواند بیماران را از عوارض داروهای ضد افسردگی نیز در امان نگاه دارد.
متیو هرینگ دانشجوی پزشکی از دانشگاه جورجیا در این باره گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد فعالیت فیزیکی مانند پیاده روی کردن و کار کردن با وزنه‌ها می‌تواند به عنوان بهترین درمان برای بیمارانی که احساس ناامیدی می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد.
در حالی که تحقیقات زیادی در مورد فواید ورزش کردن در کاهش افسردگی صورت گرفته است ، اما نقش ورزش کردن در برطرف کردن علائم ناامیدی چندان مورد توجه نبوده است.
هرینگ و همکارانش نتیجه ۴۰ آزمایش پزشکی را به صورت رندوم بازبینی کردند.این تحقیقات جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر را که دچار بیماری‌های مزمن مانند ام.اس ، دردهای آرتروزی و بیماری‌های قلبی بودند در بر می‌گرفت.
با این بررسی‌ها محققان متوجه شدند بیش‌ترین کاهش میزان افسردگی در افرادی است که بیش از ۳۰ دقیقه در یک نوبت در روز ورزش می‌کنند.
هم‌چنین این تحقیقات نشان داد دوره‌های کوتاه‌مدت بین ۳ تا ۱۲ هفته موثرتر از دوره‌های بلند مدت می‌تواند علائم ناامیدی را کاهش دهد.محققان معتقدند دلیل این امر آن است که بیماران تمایلی به ادامه دادن برنامه‌ها تمرینی بلندمدت ندارند.
منبع: لیوساینس

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.