• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

چند ایده ساده برای تغییر دکوراسیون خانه | با کمترین هزینه چیدمان خانه‌تان را تغییر دهید

  • کد خبر : 34185
  • 15 اسفند 1400 - 16:54
چند ایده ساده برای تغییر دکوراسیون خانه | با کمترین هزینه چیدمان خانه‌تان را تغییر دهید
موضوعی که همزمان با خانه‌تکانی عید، ذهن بعضی از خانم‌ها را اشغال می‌کند، تغییر چیدمان یا نو کردن برخی از وسایل خانه است اما افزایش قیمت‌ها، ‌این کار را با سختی همراه کرده‌ است. در این مطلب چند ترفند آمده که با به کارگیری آنها با کمترین هزینه می‌توانید چیدمان خانه را تغییر دهید.

چند ایده ساده برای تغییر دکوراسیون خانه | با کمترین هزینه چیدمان خانه‌تان را تغییر دهید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،موضوعی که همزمان با خانه‌تکانی عید، ذهن بعضی از خانم‌ها را اشغال می‌کند، تغییر چیدمان یا نو کردن برخی از وسایل خانه است اما افزایش قیمت‌ها، ‌این کار را با سختی همراه کرده‌ است. از طرفی قرار نیست هر نوع تغییر در فضای خانه همراه با صرف هزینه باشد. با اندکی خلاقیت و البته متناسب با میزان درآمد و اندازه جیبمان هم می‌توانیم فضای داخل خانه را تغییر دهیم.

نخستین نکته در این تغییرات که معمولا خودش را در دل خانه‌تکانی جای داده و با هم عجین شده‌اند، کنار گذاشتن وسایل اضافی و دور ریختن وسایل آسیب دیده است. بعضی از این وسایل دور ریخته می‌شوند، ‌بعضی‌هایشان که همچنان سالم، کاربردی و تمیز هستند و ما دیگر نیازی به آنها نداریم به نیازمندان و خیریه‌ها داده می‌شود و حتی بعضی دیگرش را به عزیزانمان هدیه می‌دهیم. حتی در برخی موارد اگر تمایل داریم می‌توانیم آنها را به فروش برسانیم. بعد از اینکه دوروبرمان را خلوت کردیم و آنها را که واقعا بهشان نیاز داریم نگه داشتیم، می‌توانیم به ایجاد تغییراتی در خانه فکر کنیم.

تناسب سبک خانه با وسایل جدید

خانه قریب به اتفاق ما ایرانی‌ها، سبکی سنتی و ایرانی دارد. تجهیزات و وسایلی در خانه‌های ما وجود دارد که کاملا برگرفته از فرهنگ و هنر ایرانی است اما گاهی اوقات سراغ وسایل زینتی و حتی کاربردی می‌رویم که همخوانی با این نوع طراحی داخلی ندارد و قرار دادن آنها در خانه‌های ایرانی، ‌مانند وصله ناجوری است که زیبایی مورد انتظار را هم همراه نخواهد داشت. «خانه‌هایی که فرش ایرانی در آنها پهن شده و لاله‌های عباسی در گوشه‌اش قرار گرفته، همخوانی با گلدان‌ها یا شمعدان‌هایی با طرح‌های انتزاعی یا بسیار ساده و مینیمال ندارد. هر آنچه به‌عنوان مد شناخته می‌شود، ‌نمی‌تواند برای خانه‌هایمان مناسب باشد.» این را سپیده سعیدی، ‌طراح داخلی به همشهری می‌گوید.

او معتقد است برای خانه‌های ایرانی همان ظروف چینی کلاسیک یا گل‌سرخی ‌و گلدان‌های گل و مرغ یا کریستال‌هایی که از گذشته در خانه‌هایمان وجود داشته، ‌مناسب‌تر است. او البته این را هم می‌گوید که اگر از چیدمان و وسایل ساده بیشتر لذت می‌بریم و از شلوغی محیط خانه خسته شده‌ایم، بهترین راه‌حل خلوت کردن خانه از وسایل اضافی است که راه‌های مختلفی برایش وجود دارد.

مطالب خواندنی:  ۶ قانون موثر که برای داشتن خواب خوب باید بدانید

ترفندهایی با کمترین هزینه

بعد از اینکه خانه‌هایمان را خلوت کردیم، شاید باز هم دلمان بخواهد تغییراتی در محیط زندگی‌مان ایجاد کنیم. الزاما این تغییرات نباید با صرف هزینه بسیار همراه باشد. با کمی خلاقیت  یا هزینه‌ای اندک هم می‌توان این کار را انجام داد. نخستین آنها جابه‌جایی وسایل خانه است. این کار را بعضی خانم‌ها نه فقط در آستانه سال جدید که در میان سال هم انجام می‌دهند و تنوع ایجاد می‌کنند. اما جز این، ‌راهکارهای دیگری هم وجود دارد.

سعیدی در این‌ خصوص می‌گوید: ‌«اگر سال‌هاست تغییری در رنگ دیوارهای خانه ایجاد نکرده‌ایم، می‌توانیم تنها یکی از دیوارها را رنگ کنیم. مثلا دیوار اصلی یا دیوار پشت تلویزیون را، فقط رنگی متفاوت و البته مکمل با دیگر دیوارها که با فرش و مبلمان خانه نیز هماهنگی داشته باشد. به جز این از گلدان‌های طبیعی نیز می‌توانیم استفاده کنیم یا آنها را در نقاط جدید خانه بگذاریم».

این طراح داخلی ترفندهای کم‌هزینه یا بدون هزینه دیگری نیز پیشنهاد می‌دهد، ‌مانند جمع‌آوری قاب‌هایی که چند سال است بر دیوار نصب شده و جایگزینی آن با قاب‌های جدیدی که حتی خودمان با پارچه‌های ارزشمند و سنتی مانند ترمه و گلدوزی و سوزن‌دوزی درست کرده‌ایم؛ «این پارچه‌ها را می‌توانیم از داخل کمد و بقچه بیرون بکشیم و از هنر زیبای دست روی دیوار یا حتی روی میز استفاده کنیم.» مرتب کردن کتاب‌های کتابخانه و چیدن آنها در طبقات و قفسه‌هایی که بر برخی دیوارها نصب کرده‌ایم نیز راهکار دیگری است. او می‌افزاید: «گذاشتن کتاب‌ها در کنار یک قاب عکس کوچک، طرح زیبا و دلنشینی ایجاد می‌کند. با این کار کتاب‌هایمان را برای مطالعه نیز قابل‌ دسترس‌تر کرده‌ایم». کوسن‌ها نیز یکی از عواملی است که به خانه و مبلمان ما زیبایی بیشتری می‌دهد. به عقیده سعیدی می‌توان بدون تغییر در مبلمان خانه که با صرف هزینه بالا امکان‌پذیر است، تنها با تغییر روکش کوسن‌ها، ‌حال و هوایی تازه به خانه داد.

مطالب خواندنی:  ادوپرفیوم زنانه رد دوز گلدن رز

https://dl.greenbeautymag.com/2022/03/decoration-c8729f0b93%20(2).webp

نور را فراموش نکنیم

نور در طراحی چیدمان و وسایل خانه تأثیر بسیاری دارد. رنگ وسایل خانه را باید متناسب با نور داخل خانه و میزان نور طبیعی موجود، هماهنگ کرد. قطعا رنگ‌های تیره و تند برای خانه‌های دارای نور کم مناسب نیست. این طراح داخلی در این خصوص می‌گوید: «می‌توان در صورت امکان از پرده‌های نازک‌تر در نیمه اول سال استفاده کرد تا امکان ورود نور بیشتر به خانه مهیا باشد. همچنین برای خانه‌های کوچک‌تر استفاده از رنگ‌های روشن برای دیوار یا کاغذدیواری توصیه می‌شود. قاب‌ عکس‌ها در این خانه‌ها نیز نباید دارای رنگ تیره باشند؛ این تم رنگی، خانه را کوچک‌تر و کم‌نورتر نشان خواهد داد».

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.