• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

گیاهان خانگی به کاهش اضطراب کمک می‌کنند

  • کد خبر : 36480
  • 07 خرداد 1401 - 17:43
گیاهان خانگی به کاهش اضطراب کمک می‌کنند
در حالی که مشکلات سلامت روان را نمی توان با فراوانی درختچه ها حل کرد، اما ایجاد فضای سبز در داخل خانه می تواند برای سلامتی روزانه ما شگفتی ایجاد کند.

گیاهان خانگی به کاهش اضطراب کمک می‌کنند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،به نظر می‌رسد که ساکولنت‌ها و گیاهان عنکبوتی فقط برای اینستاگرام یا برای اهداف تزئینی مفید نیستند، بلکه در واقع می‌توانند به ما کمک کنند تا احساس بهره‌وری و شادی بیشتر داشته و کمتر مضطرب باشیم.

مطالعات نیز این موضوع را ثابت کرده اند . به عنوان مثال، در یک مطالعه بیش از نیمی از شرکت کنندگان گزارش کردند که وقتی در گوشه و کنار داخل خانه آنها فضای سبز وجود داشته باشد، بهره وری بیشتری دارند و ۶۰ درصد ادعا کردند که به طور کلی احساس شادی بیشتری می کنند.

به علاوه، بیش از دو سوم گفتند که وجود گیاهان در داخل خانه تأثیر مثبتی بر سلامت روان آنها دارند.

«جیمز وانگ» گیاه شناس قومی، مجری و طراح باغ، توضیح داد که وجود گیاهان سبز در داخل خانه به بهبود خلق و خوی افراد کمک می کند زیرا سبزی رنگ آنها می تواند سطح استرس را کاهش دهد و احساس ارزشمندی را بهبود بخشد.

علاوه بر این، وونگ گفت که پرورش یک موجود زنده در خانه، همچنین به عنوان یک تمرین تمرکز حواس عمل می کند و می تواند موجب تسکین هر چه بیشتر احساسات تنش و اضطراب شود.

او در مورد این تحقیق که در ماه اکتبر منتشر شد، اظهار داشت: به عنوان یک گیاه شناس، مجذوب شواهد علمی رو به افزایشی هستم که نشان می دهد وجود گیاهان در اطراف انسان در داخل خانه می تواند به طور قابل توجهی سلامت روانی و جسمی را بهبود بخشد.

مطالب خواندنی:  درمان هیجان مدار چیست؟

به نظر می‌رسد که تأثیر گیاهان خانگی در چند سطح به هم مرتبط است و بهترین موضوع این است که تنها عارضه جانبی این درمان داشتن یک خانه زیبا است.

نتایج نظرسنجی از ۲۰۰۰ بزرگسال همچنین نشان داد که محیط کاری مناسب نیز باید شامل مجموعه ای از گیاهان (۴۰٪)، و همچنین رنگ های روشن (۳۲٪) و لوازم التحریر تزئینی (۲۷٪) باشد.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ابزار داشتند که وجود فضای سبز در محل کارشان مهم است.این موضوع به دلیل کسب آرامش از گیاهان (۶۲٪) و برخورداری از مسئولیتی برای مراقبت به منظور ایجاد احساس رضایت از خود (۴۴٪) است.

تقریباً سه چهارم بزرگسالان شرکت کننده در این مطالعه به طور متوسط ​​​​۵ گیاه خانگی در خانه خود به دلایلی از جمله دادن رنگ سبز به خانه و کمک به بهبود کیفیت هوای داخل خانه، داشتند که البته این رقم رو به افزایش است.

۳۶ درصد دیگر به سادگی گفتند که گیاهان به آنها شادی می بخشد، در حالی که حدود یک سوم (۳۴ درصد)، گیاهان را یک عامل درمانی و یک چهارم گفتند که وجود گیاهان به کاهش سطح استرس آنها کمک می کند.

برخی از گیاهان خانگی حتی به عنوان بخشی از خانواده تلقی می شوند، تقریباً یک چهارم (۲۳٪) از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند اعتراف کردند که با صحبت با گیاهان خانگی خود سعی در برقراری ارتباط با آنها داشتند و یک پنجم آنها گفتند که برای گیاهانشان موسیقی می گذاشتند.

گفت: آمارهای تحقیقاتی آنچه را که ما اغلب فکر می‌کردیم ثابت می‌کند – داشتن گیاهان در خانه به بهبود خلق و خو و بهره‌وری کمک می‌کند.

مطالب خواندنی:  مراقب «ترس از دست دادن» باشیم

بر کسی پوشیده نیست که خارج شدن از منزل و محاصره شدن در طبیعت اغلب به بهبود سلامت روان و کاهش سطح استرس کمک می‌کند؛ بنابراین آوردن طبیعت خارج از منزل به داخل خانه تاثیر مشابهی دارد و بسیار عالی است.

به خصوص هنگام کار، کاری که بسیاری از ما حدود دو سال گذشته در جریان همه گیری کرونا در داخل خانه انجام دادیم، به وضوح مشخص شد که مردم در هنگام کار دوست دارند که گیاهی در کنار خود داشته باشند؛ این کار نه تنها به بهره‌وری آنها کمک می کند بلکه خلق و خوی آنها را نیز تقویت می کند.

گیاهان خانگی به کاهش اضطراب کمک می‌کنند

گیاهان در محل کار

محققان دانشگاه هیوگو در ژاپن در مطالعه دیگری با تکرار اهمیت وجود فضای سبز در محیط کار فواید این کار را ثابت کردند و نشان دادند که مشاهده گیاهان به اندازه کافی بر تقویت خلق و خو و بهره وری کارمندان تاثیر دارد.

محققان در این مطالعه که توسط انجمن علوم باغبانی آمریکا در نشریه HortTechnology منتشر شد، تغییرات استرس روانی و فیزیولوژیکی را قبل و بعد از گذاشتن گیاه سبز بر روی میز کار بررسی کردند. هر شرکت‌کننده یکی از  گیاهان بونسای، کاکتوس سان‌پدرو، گیاهان شاخ و برگ، کوکداما یا اچوریا را انتخاب کرد و آن را در نزدیکی رایانه شخصی یا مانیتور یا میز خود قرار داد و تأثیرات آن به روش‌های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که سطح اضطراب کارمندان از قبل از گذاشتن گیاه بر روی میز کار تا بعد از انجام این کار به طور قابل توجهی کاهش یافت؛ نتایج این مطالعه با بررسی داده‌ها در گروه‌های سنی مختلف کارمندان و یا با انتخاب‌ گیاهان مختلف تغییری نکرد. محققان پیشنهاد کردند که قرار دادن گیاهان کوچک در نزدیکی دید به کاهش استرس روانی در تمام زمینه‌ها کمک می‌کند، و این کار فواید زیادی برای سلامتی کارمندان و اقتصاد کسب‌وکارها دارد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=36480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.