• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

یک بیمار اولین چشم مصنوعی ساخته شده با پرینتر سه بعدی را دریافت کرد

  • کد خبر : 31559
  • 09 آذر 1400 - 23:01
یک بیمار اولین چشم مصنوعی ساخته شده با پرینتر سه بعدی را دریافت کرد

یک بیمار اولین چشم مصنوعی ساخته شده با پرینتر سه بعدی را دریافت کرد یک بیمار با موفقیت اولین چشم مصنوعی فوق واقع‌گرایانه که با استفاده از پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است را، دریافت کرد. این بیمار که استیو ورز نام دارد، این چشم فوق پیشرفته را به عنوان جایگزین همیشگی چشم مصنوعی سابق خود […]

یک بیمار اولین چشم مصنوعی ساخته شده با پرینتر سه بعدی را دریافت کرد

یک بیمار با موفقیت اولین چشم مصنوعی فوق واقع‌گرایانه که با استفاده از پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است را، دریافت کرد. این بیمار که استیو ورز نام دارد، این چشم فوق پیشرفته را به عنوان جایگزین همیشگی چشم مصنوعی سابق خود دریافت کرده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،وی به یک شبکه خبری گفته است که این چشم جدید به وی اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. وی همچنین افزود:

اگر من نمی‌توانم تفاوت این چشم با چشم واقعی‌ام را متوجه شوم، دیگران هم نمی‌توانند.

شرکت تکنولوژی فرانهوفر با همکاری شرکت بریتانیایی Ocupeye، روی یک پروسه جدیدی که بسیار سریع‌تر و کم خطاتر است کار کردند. پیش از این پزشکان باید از حفره چشم قالب‌گیری می‌کردند که برای کودکان بسیار سخت و دردآور بود.

اکنون این تیم می‌تواند با یک اسکن ۲.۴ ثانیه‌ای با استفاده از یک اسکنر چشم‌پزشکی ارتقاء یافته که با دقت زیادی ابعاد حفره چشم را اندازه گیری می‌کند، این پروسه که سابقا پیچیده بود را انجام دهد. اطلاعات به دست آمده از این بخش با تصویری با رنگ‌بندی درست یک چشم سالم به سیستم فرانهوفر منتقل می‌شود، که در آنجا هم به سرعت یک مدل سه بعدی تولید می‌شود. بنا به گفته فرانهوفر، نرم‌افزار مورد استفاده صرفا مناسب ساخت اجزاء مصنوعی مشابه با نمونه واقعی و با کیفیت و شفافیت بالا است.

سپس این مدل توسط یک شرکت به نام Fit AG که سابقه تولید در زمینه تکنولوژی پزشکی را دارد، پرینت می‌شود. در اینجا و پس از پرینت شدن، اعضاء مصنوعی بررسی، و برای بار آخر توسط چشم پزشکان پولیش می‌شوند. با استفاده از تنها یک پرینتر سه‌بعدی، Ocupeye می‌تواند نیاز سالانه حدود ۱۰۰۰۰ واحدی اعضاء مصنوعی بازار انگلستان را برآورده کند.

مطالب خواندنی:  درمان شپش موی سر با اسپند

به گفته دانشگاه لندن، چشم مصنوعی آقای ورز، به عنوان نمونه اولیه یک‌سری از تحقیقات آزمایشگاهی است که تاثیرات چشم پرینت شده به صورت سه‌بعدی را در مقابل چشم مصنوعی‌ای که قبلا به صورت دستی تولید می‌شد، ارزیابی می‌کند. حدود ۴۰ بیمار برای آزمایش میزان راحتی، چرخش، و زیبایی این چشم‌ها، به این تیم ملحق شده‌اند. ورز همچنین می‌گوید که این چشم جدید فوق‌العاده به نظر می‌آید و با توجه به اینکه برپایه تکنولوژی پرینت سه‌بعدی بنا شده است، روز‌به‌روز بهتر خواهد شد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.