• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

  • کد خبر : 36859
  • 21 خرداد 1401 - 18:07
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر
شوره سر ممکن است ناشی از خشکی پوست سر یا یک مشکل پوستی باشد که با نام درماتیت سبوره شناخته می‌شود. همچنین می‌تواند ناشی از اگزما، پسوریازیس یا رشد قارچ‌های مخمری باشد که مالاسزیا نامیده می‌شوند.

۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، شوره سر ممکن است ناشی از خشکی پوست سر یا یک مشکل پوستی باشد که با نام درماتیت سبوره شناخته می‌شود. همچنین می‌تواند ناشی از اگزما، پسوریازیس یا رشد قارچ‌های مخمری باشد که مالاسزیا نامیده می‌شوند. درمان‌های دارویی شوره سر ممکن است شامل شامپوهایی با پیریتیون زینک باشد که قارچ و باکتری را از بین می‌برند.

کتوکونازول با قارچ‌ها مقابله می‌کند، کل و سلنیوم سولفاید نیز که باعث کند شدن رشد و از بین رفتن سلول‌ها در پوست می‌شود و اسید سالیسیلیک که سبب کنده شدن پوسته‌های سر می‌شوند و  می‌توان آن‌ها را به‌راحتی شست. همچنین می‌توانید علاوه‌بر این درمان‌های داروخانه‌ای درمان‌های خانگی مطمئن رفع شوره سر را بررسی کنید.

آسپرین

آسپرین حاوی همان مواد تشکیل دهنده فعال (سالیسیلیک اسید) است که در بیشتر شامپوهای از بین برنده شوره سر وجود دارد. دو عدد آسپرین را خرد و پودر کنید و به مقداری شامپو که در هر حمام برای شستن مو استفاده می‌کنید، اضافه کنید. مخلوط را به مدت تقریبی ۱ تا ۲ دقیقه روی سر نگه دارید؛ سپس خوب آبکشی کنید و درنهایت دوباره با شامپو سر خود را بشویید.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

روغن تی تری (Tea tree oil)

اخیرا نتایج یک مطالعه نشان داده است که شامپوها با داشتن تنها ۵ درصد روغن تی تری به میزان قابل توجهی شدت شوره را کاهش می‌دهند. شما همچنین می‌توانید چند قطره روغن تی تری را به شامپوی مورد علاقه‌تان که در حالت عادی از آن استفاده می‌کنید، اضافه نمایید.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

جوش شیرین

آشپزخانه شما می‌تواند کلیدی برای رفع شوره و پوسته سر و همچنین رفع خارش سر باشد. برخی از موادی که هر روز در آشپزخانه استفاده می‌کنید، مانند جوش شیرین به عنوان درمان‌های موثر شوره سر شناخته می‌شوند. موهای‌تان را خیس کنید؛ سپس یک کف دست جوش شیرین را روی پوست سر خود بمالید. سر را شامپو نزنید و فقط آبکشی کنید. جوش شرین فعالیت شدید قارچی را که می‌تواند موجب شوره سر شود، متوقف می‌کند. احتمالا موی سر شما در ابتدا خشک شود؛ اما بعد از چند هفته پوست سرتان شروع به تولید روغن‌های طبیعی خواهد کرد که موهای‌تان بعدا نرم‌تر و بدون پوسته مرده خواهد شد.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از درمان‌های طبیعی شوره سر است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سرکه سیب به دلیل اسیدیته pH پوست سر را تغییر می‌دهد که شرایط را برای رشد مخمر دشوار می‌کند. ¼ پیمانه سرکه سیب را با ¼ پیمانه آب مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید؛ سپس روی موهایتان اسپری کنید. سرتان را با یک حوله بپوشانید و حدود ۱۵ دقیقه بگذارید بماند؛ سپس سرتان را مثل همیشه بشویید. ۲ بار در هفته این کار را انجام بدهید.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

دهان شویه

برای درمان یک مورد بد شوره سر موهای‌تان را با شامپوی معمولی بشویید؛ سپس با یک دهان شویه بر پایه الکل سرتان را آبکشی کنید و بعد از حالت دهنده همیشگی‌تان استفاده کنید. دهان شویه دارای خواص ضد قارچ است که به جلوگیری از شوره سر ناشی از رشد مخمر کمک چشمگیری می‌کند.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان واقعی و موثر برای درمان شوره سر است؛ همچنین بوی بسیار خوبی نیز دارد. قبل از رفتن به حمام و دوش گرفتن ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست سرتان ماساژ بدهید و بگذارید یک ساعت بماند. به حالت عادی سرتان را شامپو کنید. اخیرا ممکن است شامپوهای زیادی را دیده باشید که حاوی روغن نارگیل هستند. این شامپوها نیز ممکن است مفید و تاثیرگذار باشند.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

لیمو

در صورتی که هم‌اکنون به لیمو دسترسی دارید، ممکن است درمان شوره سر چند قدم بیشتر با داخل یخچال شما فاصله نداشته باشد. تنها ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را روی پوست سرتان ماساژ بدهید و بعد با آب بشویید؛ سپس ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو را داخل یک پیمانه آب بریزید و سرتان را با آن بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که شوره سر به کلی از بین برود. اسیدیته لیمو ترش به تعادل pH پوست سر کمک می‌کند و شوره سر را از بین می‌برد.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

نمک

سایش سر با مقداری نمک خوراکی برای رفع شوره سر و پوسته‌های مرده قبل از شامپو زدن نیز مفید خواهد بود. یک نمکدان را بردارید و مقداری نمک روی پوست خشک سر بپاشید؛ سپس آن را در میان موها پخش کنید و پوست سرتان را ماساژ بدهید. با این کار شوره و پوسته خشک سر را جدا و سر را آماده شامپو زدن می‌کنید و درنهایت شوره سر رفع می‌شود. برای درمان کامل باید یکی از روش‌های رفع شوره سر را با شامپوی معمولی همراه کنید تا نتیجه مطلوب را به دست آورید. رفع شوره سر به کمک نمک یک استفاده مفید از نمک است.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

آلوئه‌ورا

در صورتی که به تمامی درمان‌های شوره سر که تا به الان ذکر کردیم، اهمیتی ندادید و یا برای شما موثر واقع نشده است، آلوئه‌ورا به دلیل مقابله ۲ برابری با خارش و شوره ارزش توجه بیشتری را دارد. قبل از شامپو زدن سرتان را با آلوئه‌ورا به‌خوبی ماساژ بدهید. اثر خنک کنندگی آلوئه‌ورا اثر تسکین دهنده خارش سر است.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

سیر

خواص ضد میکروبی سیر برای از بین بردن شوره سر ناشی از باکتری عالی است. سیر را خرد کنید و روی پوست سر خود اعمال کنید. برای اجتناب از بوی بد سیر می‌توانید آن را با عسل مخلوط کنید و قبل از شستشوی همیشگی روی پوست سر بمالید. رفع شوره سر یکی از هزاران فایده این ماده پربیوتیک و شگفت‌انگیز است.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

روغن زیتون

هر زمانی که حرف از سلامتی و چیزهای خوب برای بدن است، روغن زیتون هم یکی از گزینه‌های انتخابی است. استفاده از روغن و ماساژ شبانه یک درمان سنتی شوره سر است. مقداری روغن زیتون را از شیشه بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست سر ماساژ بدهید. سرتان را با یک کلاه رنگ یا شنا بپوشانید و اجازه بدهید یک شب تا صبح روی پوست سرتان بماند؛ سپس هنگام صبح حمام معمولی و همیشگی را انجام بدهید. برای اینکه تاثیر آن بیشتر و ملموس‌تر باشد، می‌توانید از شامپویی که حاوی روغن زیتون باشد، استفاده کنید.
۱۱ درمان طبیعی برای خلاصی از شوره سر

منبع:فرادید، rd

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=36859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.