• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

آمادگی برای طلاق

  • کد خبر : 26961
  • 04 دی 1399 - 10:51
آمادگی برای طلاق

آمادگی روحی برای طلاق  بیشتر زوج هایی که طلاق را شروع می کنند برای آن امادگی ندارند و اغلب حتی در مورد آن هم نظر نیستند.. این عدم امادگی برای طلاق است که یا باعث می شود تا ازدواج زودتر از هنگام پایان یابد یا طلاق به یک مسابقه ی رقابتی تبدیل شود. به گزارش […]

آمادگی روحی برای طلاق 

بیشتر زوج هایی که طلاق را شروع می کنند برای آن امادگی ندارند و اغلب حتی در مورد آن هم نظر نیستند.. این عدم امادگی برای طلاق است که یا باعث می شود تا ازدواج زودتر از هنگام پایان یابد یا طلاق به یک مسابقه ی رقابتی تبدیل شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،یادتان باشد هر قدر از زندگی مشترک خسته شده باشید، باز هم پس از طلاق یک زندگی آرام، بی دغدغه و بی دردسر انتظارتان را نمی کشد. امکان دارد مشکلاتی که با همسرتان داشتید تمام شود ولی مشکلات دیگری پیش روی تان قرار می گیرد که چنانچه برای مقابله با آن ها آماده نباشید، دچار اسیب های جدّی می شوید.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/preparing-divorce-2.jpg

آمادگی برای طلاق و مراحل لازم برای رسیدن به این آمادگی

آیا امادگی برای طلاق دارید؟

بعضی از زوجین هنگامی که در روابط عاطفی یا جنبه های دیگری از زندگی به مشکل می خورند، نمی تواند بدرستی تصمیم بگیرند و امکان دارد سریعاً برای طلاق اقدام کنند. بهتر است بدانید چنانچه اگاهی و امادگی کامل برای طلاق نداشته باشید ممکن است پس از مدتی از تصمیم خویش پشیمان شوید.

در ادامه سوالاتی آورده شده است که با جواب دادن به آنها تا حدودی نقش خودتان را در زندگی میتوانید معلوم کنید و از سردرگمی بیرون بیایید، همینطور متوجه شوید که آیا برای طلاق و جدایی امادگی کامل دارید یا نه.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که نباید تنها به این پرسش ها اکتفا کنید و برای زندگی خویش تصمیم بگیرید، به همین خاطر توصیه می شود از راهنمایی های مشاور استفاده کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای زندگی خویش بگیرید و در آینده از تصمیم خود پشیمان نشوید.

مطالب خواندنی:  این جملات را به افرادی که طلاق گرفته‌اند نگویید

آیا هنوز هم به همسر خود دلبستگی دارید؟

چنانچه با وجود سختی ها در زندگیتان و تصمیم گیری برای طلاق، حس می کنید هنوز هم به همسر خود حسی دارید و به او علاقه دارید، بهتر است پیش از اقدام برای طلاق با حس خود کنار بیایید و ببینید چنانچه واقعا به وی علاقه دارید ولی نمی توانید زندگی خوبی با یکدیگر داشته باشید، بهتر است به صورت عقلانی به این مسأله نگاه کنید و با کمک مشاور تصمیم درستی برای زندگی خویش بگیرید.

قصدتان از طلاق چیست؟

نخستین کاری که در مسیر امادگی برای طلاق میتوانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که هرگز از نظر عاطفی به شریک زندگی خویش وابسته نیستید. چنانچه امید دارید که میتوانید رفتارهای شریک زندگی خویش را تغییر دهید، نشان می دهد که شما برای طلاق آماده نیستید. باید بررسی کنید که واقعا طلاق میخواهید یا میخواهید وی را تهدید کنید، زیرا افرادی که مرتباً در خصوص طلاق تهدید می کنند جدّی گرفته نمی شوند.

نکته هایی که پیش از طلاق گرفتن باید بدانید

– با سختی های عاطفی خود کنار بیایید

– تحقیقات خویش را انجام دهید

– با وکیل خود حرف بزنید

– منبع های مالی خویش را در کنار هم بگذارید

– برنامه ریزی برای امور مالی بعد از طلاق

– دمسوولیت طلاق را به عهده بگیرید

راه هایی برای غلبه بر مشکلات طلاق 

 کنار امدن با حس شکست

تقاضا یا پذیرفتن طلاق غالبا به معنی اعتراف به این مسئله است که من در انتخابم خطا کرده ام و قادر به ادامه زندگی با کسی که انتخاب نموده ام، نیستم.

مطالب خواندنی:  تاثیر طلاق بر فرزند پسر: آیا برای پسرها سخت تر است؟

قبول این واقعیت و اعلام آن به افراد دیگر امکان دارد در شما حس شکست، ناکامی و ناکارآمدی ایجاد کند. امکان دارد شروع کنید به بد و بیراه گفتن به عقلتان، قلبتان یا هر کسی که واسطه این ازدواج بوده است.

این احساسات تا اندازه ای طبیعی است ولی باید مواظب باشید که به صورت بیمارگونه گریبان روح و روان تان را نگیرد و شما را به ورطه افسردگی سوق ندهد.

مدیریت هیجانات منفی نسبت به اطرافیان

شاید غالب ترین هیجانی که در این دوران تجربه می کنید، خشم باشد. خشم نسبت به همسر، کسی که شما را با هم اشنا نموده بود، خانواده همسر یا شخصی که بنظر شما سبب و بانی این طلاق و جدایی است یا حتی خانواده خودتان که برای این وصلت به شما پافشاری نموده بودند.

رویارویی با نگرانی نسبت به آینده

چنانچه نسبت به آینده خویش نگران هستید، کاملاً حق دارید. بهرحال شما امکان دارد ناگهان خود را در این دنیا تنها بیابید و از اینکه آیا میتوانید این تنهایی و مشکلات متعاقب آنرا تحمل کنید، مطمئن نباشید.

برای کاهش این نگرانی ها میتوانید دوباره سود و زیان این تصمیم خود را بررسی کنید. با خودتان حساب کنید که در ازای از دست دادن روال معمولی که داشتید چه چیزهایی بدست  می آورید. فکر کردن به کارهای مثبتی که میتوانید برای زندگیتان انجام دهید میتواند شما را قدری ارام تر کند.

مشکلات مالی

این مسئله امکان دارد بیشتر گریبانگیر زنان شود. چنانچه جزء آن گروه از زنانی هستید که از استقلال مالی برخوردار نیستند، امکان دارد پس از طلاق با مشکلات جدّی مالی رو به رو شوید. به این ترتیب یکی از حوزه های مهمی که باید از قبل برای آن آماده شوید، کسب استقلال مالی است.

مطالب خواندنی:  اگر بچه هایتان با هم کنار نمی آیند چه کاری باید انجام دهید؟

قبل از طلاق در خصوص منبع مالی خود فکر کنید و در خصوص پیدا کردن این منبع مالی برنامه ریزی کنید. تلاش کنید که حرفه ای یاد بگیرید یا دوره های اموزشی خاصی ببینید که بتوانید روی کار کردن در آن حرفه حساب کنید.

بازسازی ارتباطات اجتماعی

ما در یک جامعه جمع گرا زندگی می کنیم که خیلی از تصمیم های شخصی روی ارتباطات اجتماعی اثر می گذارد. به این معنی که امکان دارد پس از طلاق، شیوه رفتار اطرافیان با شما تغییر کند. امکان دارد اشخاص برای حفظ زندگی زناشویی خویش از شما بعنوان یک مرد یا زنی که از همسرش جداشده کناره گیری کنند.

حفظ امید

بدانید که امید به ساختن یک زندگی بهتر و با اشتباهات کم تر طبق تجاربی که بدست آورده اید، میتواند به شما در پیمودن این مسیر سخت کمک کند. به قول نیچه آنچه شما را نکشد، قدرتمند ترتان می کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.