• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3
آیا به راستی پیاده‌روی، کلید سلامتی و کاهش وزن است؟

آیا پیاده روی ۱۰۰۰۰ قدم در روز به کاهش وزن کمک می‌کند؟

  • کد خبر : 39505
  • 22 مهر 1401 - 18:41
آیا پیاده روی ۱۰۰۰۰ قدم در روز به کاهش وزن کمک می‌کند؟
نتایج یافته‌هایی که در مجله چاقی منتشر شده نشان داد تعداد گام‌ها در پیاده روی مانع از افزایش وزن نمی‌شود، حتی در بین کسانی که روزانه ۱۵ هزار قدم راه می‌رفتند.

آیا پیاده روی ۱۰۰۰۰ قدم در روز به کاهش وزن کمک می‌کند؟

در چند سال گذشته این نظریه که روزانه ۱۰۰۰۰ قدم راه رفتن کلید سلامتی و کاهش وزن است به طور فزاینده‌ای از محبوبیت برخوردار شده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو، با این وجود، طبق نتایج یک مطالعه ۱۰ هزار قدم پیاده روی در روز از افزایش وزن جلوگیری نمی‌کند یا منجر به کاهش وزن نمی‌شود.

پژوهشگران دپارتمان علوم ورزشی دانشگاه بریگام یانگ در یوتا در امریکا که با همکارانی از گروه تغذیه، رژیم غذایی و علوم غذایی کار می‌کردند برای این که متوجه شوند آیا پیاده روی هزاران قدمی واقعا در وزن تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر مطالعه‌ای را روی دانش آموزان سال اول مدرسه انجام دادند.

به عنوان بخشی از این مطالعه پژوهشگران ۱۲۰ دانش آموز دختر سال اول را رد طول شش ماه نخست تحصیل‌شان در حالی که در یک آزمایش شمارش تعداد گام شرکت می‌کردند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. شرکت کنندگان ۱۰۰۰۰.۱۲۵۰۰ یا ۱۵۰۰۰ گام در روز شش روز در هفته به مدت ۲۴ هفته راه می‌رفتند.

علاوه بر شمارش تعداد گام‌ها پژوهشگران میزان کالری و وزن دانشجویان را نیز پیگیری کردند. بر اساس یافته‌هایی که در مجله چاقی منتشر شده نتایج نشان داد تعداد گام‌ها مانع از افزایش وزن دانش‌آموزان نمی‌شود حتی در بین کسانی که روزانه ۱۵ هزار قدم راه می‌رفتند. در عوض، پژوهشگران دریافتند که در پایان دوره دانش آموزان به طور متوسط ۱.۵ کیلوگرم به وزن‌شان اضافه شده بود تقریبا همان مقداری که طبق نتایج مطالعات قبلی دانش آموزان معمولا در سال اول در مدرسه وزن‌شان اضافه شده بود.

مطالب خواندنی:  با این مواد غذایی کاهش وزن دائمی را تجربه کنید

پژوهشگران در این باره نوشتند: «فقدان کاهش در افزایش وزن بین گروه‌های مورد بررسی شگفت‌آور بود، زیرا فعالیت بدنی به تدریج با هر گام افزایش یافت و فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف انرژی و تغییر تعادل انرژی می‌شود».

آیا پیاده روی ۱۰۰۰۰ قدم در روز به کاهش وزن کمک می‌کند؟

«بروس بیلی» نویسنده اصلی این مقاله نتیجه گرفت: «ورزش به خصوص پیاده روی به تنهایی همیشه موثرترین راه برای کاهش وزن نیست. مطالعه ما نشان داد که افزایش تعداد گام‌های برداشته شده باعث افزایش فعالیت بدنی می‌شود، اما لزوما به حفظ وزن یا جلوگیری از افزایش وزن منجر نمی‌شود». با این وجود، پژوهشگران خاطر نشان ساختند که افزایش تعداد گام‌های برداشته شده به معنای تاثیر مثبت کلی بر الگوهای فعالیت بدنی دانش آموزان است که به گفته آنان ممکن است مزایای عاطفی و سلامتی دیگری داشته باشد.

بیلی می‌گوید: «بزرگترین فایده توصیه درباره تعداد گام‌های برداشته شده این است که افراد را از سبک زندگی بی‌تحرک خارج سازیم. اگرچه این امر به خودی خود از افزایش وزن جلوگیری نمی‌کند برداشتن گام‌های بیش‌تر همواره برای شما بهتر هستند». مطالعات پیشین در مورد فواید ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی در روز نیز نشان داده که این روش نمی‌تواند تاثیری بر وزن داشته باشد و ورزش شدید اغلب مفیدتر است.

منبع:ایندیپندنت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.