• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
5
محققان انگلیسی می گویند؛

ارتباط بیماری روانی با افزایش مرگ های قلبی عروقی

  • کد خبر : 35593
  • 03 اردیبهشت 1401 - 13:59
ارتباط بیماری روانی با افزایش مرگ های قلبی عروقی
طبق یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به بیماری های روانی شدید، از جمله اسکیزوفرنی، در مقایسه با جمعیت عمومی، با سطح بالاتری از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی روبرو هستند.

ارتباط بیماری روانی با افزایش مرگ های قلبی عروقی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، تحقیقات قبلی میزان بروز و مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید شناسایی کرده بود، اما مشخص نبود که آیا این ارتباط در طول زمان تغییر می‌کند یا خیر.

مطالعه جدید شامل بررسی سیستمیک و متاآنالیز ۱۰۸ مطالعه قبلی شامل بیش از ۳۰ میلیون شرکت کننده در کشورهای با درآمد بالا بود که همگی در سنین ۱۶ تا ۶۵ سال در مراحل ابتدایی اختلال روانپزشکی بودند.

این مطالعه نشان داد که به طور کلی، میزان مرگ و میر مرتبط با قلب و عروق برای افراد مبتلا به بیماری روانی شدید حدود دو برابر جمعیت عمومی است.

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به افراد مبتلا به اختلال دوقطبی در معرض خطر بیشتری قرار دارند، اما این تفاوت در همه انواع بیماری‌های روانی شدید و مرگ و میر عروق مغزی و قلبی وجود دارد.

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای درک دلایل خطر ابتلای بالاتر و ارزیابی اینکه چرا ممکن است در دهه‌های اخیر بدتر شده باشد، مورد نیاز است.

افزایش خطر نسبی تشخیص بیماری قلبی عروقی در دهه‌های اخیر ممکن است نتیجه نابرابری در شیوع سیگار بین افراد مبتلا به مشکلات روانی و جمعیت عمومی یا افزایش استفاده از داروهای ضد روان پریشی باشد.

محققان می‌گویند داروهای نسل آنتی‌سایکوتیک‌ها اثرات متابولیکی بدتری هم دارند.

منبع:ساینس دیلی

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.