• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4
محققان می گویند؛

اسید فولیک از خودکشی جلوگیری می کند

  • کد خبر : 39450
  • 12 مهر 1401 - 20:48
اسید فولیک از خودکشی جلوگیری می کند
محققان پی بردند زمانی که افراد از اسید فولیک تجویزی استفاده می کردند، احتمال اینکه برای آسیب رساندن به خود یا اقدام به خودکشی تحت درمان قرار گیرند تا ۴۴ درصد کاهش می یابد.

اسید فولیک از خودکشی جلوگیری می کند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، اسید فولیک شکل مصنوعی فولات یا ویتامین B۹ است که در مکمل‌ها استفاده می‌شود.

کارشناسان تاکید کردند که یافته‌های جدید ثابت نمی‌کند که اسید فولیک به خودی خود خطر خودکشی را کاهش می‌دهد.

«رابرت گیبونز»، محقق ارشد از دانشگاه شیکاگو، می‌گوید: «برای اثبات اینکه اسید فولیک تأثیر مستقیمی بر رفتار خودکشی دارد، باید یک کارآزمایی بالینی انجام شود که در آن افراد به‌طور تصادفی از این ویتامین استفاده کنند.»

تحقیقات گذشته سطوح پایین فولات در خون را با افسردگی مرتبط دانسته است. و هنگام ارزیابی بیماران از نظر افسردگی، برخی از متخصصان سلامت روان آزمایش خون را برای اندازه گیری فولات و همچنین ویتامین D و B۱۲ تجویز می‌کنند زیرا کمبود این مواد مغذی با علائم افسردگی نیز مرتبط است.

برای تجزیه و تحلیل جدید، محققان به پایگاه داده بیش از ۸۶۶۰۰۰ آمریکایی مراجعه کردند که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ نسخه اسید فولیک را دریافت کرده بودند.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که میزان آسیب رساندن به خود / اقدام به خودکشی زمانی که افراد از اسید فولیک استفاده می‌کردند تقریباً به نصف کاهش یافت.

استفاده از اسید فولیک همچنان با کاهش ۴۴ درصدی خطر اقدام به خودکشی / خودآزاری مرتبط بود.

گیبونز گفت: «هنوز احتمال دیگری هم وجود دارد: شاید افرادی که از مکمل‌های نسخه‌ای استفاده می‌کنند علاقه خاصی به تقویت سلامت خود داشته باشند و این ارتباط را توضیح می‌دهد.»

اکنون محققان قصد دارند اسید فولیک را در یک کارآزمایی بالینی آزمایش کنند و بررسی کنند که آیا این مکمل می‌تواند افکار و رفتارهای خودکشی را کاهش دهد یا خیر.

مطالب خواندنی:  کاهش کلسترول خون با این ۴ کار ساده

منبع:مهر ، مدیسن نت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.