• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

افتتاح کلاسی که کاملا با واقعیت مجازی اداره می‌شود

  • کد خبر : 31776
  • 19 آذر 1400 - 16:47
افتتاح کلاسی که کاملا با واقعیت مجازی اداره می‌شود
دانشگاه استنفورد از ایجاد اولین کلاس واقعیت مجازی (VR) در این دانشگاه خبر داد.

افتتاح کلاسی که کاملا با واقعیت مجازی اداره می‌شود

پاندمی “کووید-۱۹” پذیرش فناوری را به روشی خیره کننده تسریع کرده است. تقریباً هر زمینه‌ای از کار و زندگی بشر، به صورت آنلاین به مخاطبان یا مصرف کنندگان هدف خود ارائه می‌شود. آموزش نیز بخش پررونقی است و دانشجویان جهان در حال تحصیل آنلاین هستند و مؤسسات آموزش عالی، روش‌های جدیدی را برای تدریس در کلاس‌های ترکیبی امتحان می‌کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،پذیرش فناوری اکنون به یک واقعیت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. با حرکت در این مسیر، دانشگاه استنفورد کلاسی راه اندازی کرده است که به طور کامل در حالت واقعیت مجازی (VR) برگزار می‌شود. این اولین کلاس واقعیت مجازی در تاریخ این دانشگاه است.

“جرمی بیلنسون” استاد ارتباطات دانشگاه استنفورد وقتی کلاس‌های واقعیت مجازی در این دانشگاه را راه اندازی کرد، با ریسک بزرگی مواجه بود. چراکه او نمی‌دانست که آیا نرم افزار و فناوری مورد نیاز برای تدریس این نوع کلاس، به عنوان دوره تابستانی آماده است یا خیر.

بیلنسون که ۲۰ سال فناوری واقعیت مجازی را تدریس کرده است خوش شانس بود. چراکه نرم افزاری که او در نهایت برای تدریس در کلاس خود انتخاب کرد درست به موقع، در اواخر ماه مه آماده شد.با نرم‌افزاری به نام Engage، دانشجویان و اساتید می‌توانند در محیط‌های مجازی تعامل داشته باشند.

دستیار آموزشی کلاس واقعیت مجازی دانشگاه استنفورد نیز گفت: واقعیت مجازی به افراد اجازه می‌دهد تا غیرممکن‌ها را تصور کنند.

معاون آموزشی دانشگاه استنفورد نیز اظهار کرد: کلاس‌های واقعیت مجازی به گونه ای طراحی شده که هر جلسه به ۳۰ دقیقه محدود می‌شود تا از بروز عوارض ناشی از شبیه سازی جلوگیری شود. نگرانی دیگر نیز حفظ حریم خصوصی بود.

مطالب خواندنی:  ردمی ۹A و ردمی ۹C با باتری‌ بزرگ و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی معرفی شدند

بیلنسون از فیس‌بوک خواست تا به دانشجویان اجازه دهد از حساب‌های جعلی برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کنند و در مقابل، او پیشنهاد استفاده از هدست “اکولوس”( Oculus) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت فیس‌بوک را داد.

این استاد، تاکنون دو کلاس تدریس کرده و بیش از ۳۰۰۰ ساعت داده جمع آوری کرده است

منبع: ایسنا ،گجت ۳۶۰

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.