• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
1

با این ۱۰ عادت خداحافظی کنید!

  • کد خبر : 43754
  • 01 دی 1402 - 15:44
با این ۱۰ عادت خداحافظی کنید!
زندگی ممکن است گاهی اوقات مانند یک جاده سخت به نظر برسد، و ما اغلب خود را گیرافتاده در یک شیار احساس می‌کنیم. اما موضوع اینجاست خیلی اوقات، این شرایط ما نیست، بلکه عادت‌های ما هستند که ما را به این احساس شکست وابسته می‌کنند.

با این ۱۰ عادت خداحافظی کنید!

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین، برخی عادت‌ها می‌توانند مانع پیشرفت شما شوند و انگیزه درونی شما را کمرنگ کنند. برای اینکه از این احساسات رهایی یابید، باید از برخی عادت‌های خود در زندگی دست بردارید.

۱) از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

ما در دنیایی زندگی می کنیم که مدام با تصاویر موفقیت بمباران می شویم. اخبار رسانه های اجتماعی، مجلات پرزرق و برق، برنامه‌های تلویزیونی – به نظر می رسد همه آنها بر سر ما فریاد می زنند: “ببین چقدر زندگی آنها شگفت انگیز است!”
و آسان است که در دام مقایسه زندگی خود با این تصاویری از کمال بیفتیم.

اما حقیقت اینجاست: مقایسه خود با دیگران بلیط یک طرفه برای احساس شکست است. زیرا همیشه کسی وجود خواهد داشت که به نظر می رسد بیشتر باشد: موفقیت بیشتر، پول بیشتر، شادی بیشتر.

نکته کلیدی این است که بفهمیم هر کس زندگی خود را دارد، با فراز و نشیب های آن. فقط به این دلیل که به نظر می رسد شخص دیگری در حال حاضر موفق است به این معنی نیست که شما در حال شکست هستید. اولین عادتی که باید با آن خداحافظی کنید، مقایسه کردن مداوم است. در عوض، روی سفر، پیشرفت و پیروزی‌هایتان تمرکز کنید.

به خاطر داشته باشید که تنها فردی که ارزش مقایسه خود را با او دارد، فردی است که دیروز بودید. تا زمانی که در حال پیشرفت هستید، مهم نیست چقدر پیشرفت کرده اید، شکست را تجربه نمی کنید.

۲) اجازه دهید ترس بر تصمیمات شما تاثیر بگذارد

ترس طبیعی است و حس کردن آن اشکالی ندارد. اما دادن قدرت به کنترل تصمیمات شما – این عادتی است که باید با آن خداحافظی کنیم. هر بار که اجازه می دهید ترس شما را از برداشتن یک قدم به جلو باز دارد، احساس شکست را تقویت می کنید.

بنابراین، به ترس اجازه ندهید که انتخاب های شما را دیکته کند. ترس را در آغوش بگیرید و به هر حال ادامه دهید. این مسیری است برای غلبه بر حس شکست و شروع به درک خود به عنوان یک فرد موفق.

۳) نگه داشتن اشتباهات گذشته

اشتباه بخشی از زندگی است. همه مرتکب آن می‌شوند. اما وقتی آن اشتباهات را نگه می داریم و آنها را بارها و بارها در ذهنمان تکرار می کنیم، تبدیل به زنجیره هایی می شوند که ما را به گذشته می بندند و مانع پیشرفت ما می شوند.

علم اعصاب به ما می گوید که هر بار که خاطره ای را به یاد می آوریم، خود آن رویداد را به یاد نمی آوریم، بلکه آخرین باری را که به آن فکر کرده ایم، به یاد می آوریم. این بدان معناست که هر بار که اشتباه گذشته را مرور می کنیم، تأثیر آن را بر ذهن خود تقویت می کنیم.

مطالب خواندنی:  طرز استفاده صحیح از کتری برقی | هنگام شستن کتری برقی به این نکته مهم توجه کنید

رها کردن اشتباهات گذشته به معنای فراموش کردن آنها یا انکار عواقب آنها نیست. این به معنای پذیرفتن آنچه اتفاق افتاده، یادگیری از آن و سپس ادامه دادن است.

نگه داشتن اشتباهات گذشته عادتی است که اگر می خواهید دیگر احساس شکست نکنید، باید آن را ترک کنید. اشتباه حبس ابد نیست. این فقط یک درس در مسیر موفقیت است.

۴) بی‌توجهی به مراقبت از خود

در شلوغی زندگی، مراقبت از خود آسان نیست. شما بیش از حد مشغول تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل، انجام مسئولیت ها و تعقیب موفقیت هستید. اما وقتی مراقبت از خود را نادیده می گیرید، خود را برای فرسودگی شغلی آماده می کنید. و هنگامی که شما در حال سوختن هستید، همه چیز مانند یک شکست به نظر می رسد.

مراقبت از خود فقط مربوط به تعطیلات آخر هفته نیست. این در مورد مراقبت روزانه از سلامت جسمی، روانی و عاطفی شماست. این در مورد درست خوردن، خواب کافی، ورزش منظم و صرف زمان برای استراحت و شارژ است.

بی توجهی به مراقبت از خود عادتی است که اگر می خواهید از احساس شکست دست بردارید، باید آن را رعایت کنید. زیرا وقتی از خود مراقبت می کنید، برای مقابله با چالش های زندگی مجهزتر می شوید و کمتر تحت تأثیر آنها قرار می گیرید.

با این ۱۰ عادت خداحافظی کنید!

۵) انتظار برای لحظه عالی

چند بار تا به حال از انجام کاری خودداری کرده اید، زیرا زمان بندی مناسب نبوده است؟ انتظار برای لحظه ای عالی برای شروع یک پروژه، ایجاد تغییر یا ریسک کردن ممکن است منطقی به نظر برسد.

اما نکته اینجاست: لحظه عالی به ندرت فرا می رسد. زندگی آشفته و غیرقابل پیش بینی است. اغلب اوقات، انتظار برای لحظه عالی به هیچ اقدامی تبدیل نمی شود. و این می تواند احساس شکست را در شما ایجاد کند.

واقعیت این است که هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد. از انتظار دست بردارید و شروع به انجام دادن کنید. این شرایط ممکن است عالی نباشند، اما شما می توانید در طول مسیر خود را با شرایط موجود وفق دهید. پیشرفت بهتر از کمال است.

۶) باور داشته باشید که به اندازه کافی خوب نیستید

مطالب خواندنی:  اینگونه انتقاد کنید تا نتیجه بگیرید | راهکارهایی برای دوری از انتقاد نابجا

این یکی احتمالا از همه عادت‌ها مخرب‌تر است. این باور که به اندازه کافی خوب نیستید، می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد، پیشرفت شما را مختل کند، و هر چقدر هم که دستاوردهای زیادی به دست بیاورید، احساس شکست می کنید.

دیدن اینکه چه تعداد از مردم به اندازه کافی باهوش، با استعداد و کافی هستند، دلخراش است. اما باید بدانید شما همان طور که هستید بیش از اندازه کافی هستید.

از بین بردن این باور آسان نیست، اما ضروری است. شما باید آن را با عشق به خود و پذیرش جایگزین کنید. هر روز ارزش و توانایی های خود را به خود یادآوری کنید. و به یاد داشته باشید، هرکسی نقاط قوت و استعدادهای منحصر به فرد خود را دارد.

باید احساستان را در آغوش بگیرید، به خود ایمان داشته باشید و ببینید که احساس شکست محو می‌شود.

۷) عدم تعیین حد و مرزهای شخصی

تعیین مرزهای شخصی برای آرامش ذهنی و عاطفی شما بسیار مهم است. این در مورد شناخت محدودیت های خود و اطمینان از احترام دیگران به آنها است. این در مورد نه گفتن در مواقع نیاز است، بدون اینکه احساس گناه کنید. غفلت از ایجاد مرزهای شخصی می تواند منجر به احساس شکست فراگیر شود.

اولویت بندی نیازهای خود را شروع کنید. پرورش این عادت می تواند به شما در خداحافظی با احساس شکست کمک کند.

۸) انتقاد بیش از حد از خود

ما اغلب تندترین منتقدان خود هستیم. ما اشتباهات خود را به دقت بررسی می کنیم، عیب های خود را بزرگ می کنیم و خود را به خاطر هر چیز کوچکی که اشتباه می کند مورد ضرب و شتم قرار می دهیم.

این انتقاد دائمی از خود می‌تواند به‌طور باورنکردنی آسیب‌رسان باشد و می‌تواند باعث شود حتی زمانی که شکست نمی‌خوریم احساس کنیم در حال شکست هستیم. انتقاد سازنده ارزشمند است، اما خودانتقادی مداوم و تند فقط باعث از بین رفتن شما می شود.

مهم این است که یاد بگیرید با خودتان مهربان باشید، پیروزی‌هایتان را هر چند کوچک جشن بگیرید و اشتباهاتتان را ببخشید. انتقاد بیش از حد از خود عادتی است که اگر می خواهید احساس شکست را متوقف کنید، باید آن را ترک کنید.
هیچکس بی عیب نیست. و شما با آنچه دارید بهترین کار را انجام می دهید. این شکست نیست؛ این شجاعت است.

۹) عدم اعتقاد به امکان تغییر

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است: تغییر همیشه ممکن است. مهم نیست در کجای زندگی هستید، مهم نیست که چند بار شکست خورده اید، مهم نیست چقدر گیر کرده اید، شما قدرت تغییر را دارید.

مطالب خواندنی:  نشانه‌هایی که می‌گوید در روابط اجتماعی ضعف دارید | ۷ راهکار برای داشتن روابط بهتر با افراد

باور به اینکه شرایط فعلی شما دائمی است می تواند باعث شود که احساس شکست کنید. اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. شما می توانید یاد بگیرید، رشد کنید، سازگار شوید و غلبه کنید. باور نداشتن به امکان تغییر عادتی است که باید از بین برود. زیرا زمانی که به توانایی خود برای تغییر ایمان بیاورید، به جای موانع، شروع به دیدن فرصت ها خواهید کرد. و این زمانی است که احساس شکست شروع به محو شدن می کند.

۱۰) اجتناب از چالش‌ها و ماندن در منطقه آسایش

ماندن در منطقه آسایش می تواند احساس امنیت کند، اما اغلب منجر به یک زندگی راکد و نافرجام می شود. اجتناب از چالش‌ها و ایمن‌کردن با آن ممکن است در کوتاه‌مدت شما را از شکست محافظت کند، اما در بلندمدت، مانع رشد شخصی می‌شود و احساس ناکامل شدن را در شما ایجاد می‌کند.

چالش ها را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و توسعه در آغوش بگیرید. ریسک‌های حساب شده و خارج شدن از محدوده راحتی شما می‌تواند منجر به تجربیات و دستاوردهای جدید شود و چرخه احساس شکست را بشکند. مهم‌ترین پاداش‌ها اغلب از کنار زدن مرزها و کشف توانایی‌های شما فراتر از موارد آشنا به دست می‌آیند.

افکار پایانی: این یک سفر است

سفر به سوی خودسازی و غلبه بر احساسات شکست عمیقا شخصی و برای هرکس متفاوت است. این یک مسیر خطی نیست، بلکه یک جاده پر پیچ و خم با قله ها و دره ها است. جوهر زندگی در رشد و تغییر نهفته است.

اگر احساس می کنید شکست خورده اید، لحظه ای به این عادت ها فکر کنید. آیا هیچ کدام از آنها در زندگی شما حضور دارند؟ اگر چنین است، بدانید که شما قدرت تغییر آنها را دارید. حذف این عادات زندگی شما را یک شبه تغییر نخواهد داد. اما با صبر، پشتکار و عشق به خود، می توانید دیدگاه خود را تغییر دهید.

شما یک شکست خورده نیستید؛ شما صرفاً انسانی هستید که در مسیر رشد است و هر قدمی که برای کنار گذاشتن این عادات برمی دارید، خود یک پیروزی است.

منبع : geediting

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.