• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

با این ۳ ترفند طلایی وسایل منزل را برق بیاندازید!

  • کد خبر : 42753
  • 05 آبان 1402 - 16:37
با این ۳ ترفند طلایی وسایل منزل را برق بیاندازید!
دانستن برخی ترفند‌های خانه‌داری و به کار بردن آن‌ها در منزل موجب می‌شود با صرف زمان و هزینه کمتری بتوانید کار‌های مربوط به تمیزی و بهداشت منزل را انجام بدهید.

با این ۳ ترفند طلایی وسایل منزل را برق بیاندازید!

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از فرارو،دانستن ترفند‌های خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز، مرتب و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفند‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه مشکلات مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و در مدت زمان بسیار کوتاهی با اطمینان حل کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم ۳ ترفند کاربردی را برای براق کردن قاشق و چنگال‌ها، شستن گلوگاه تنگ شیشه‌های آبغوره و رسوبگیری کتری چای‌ساز به شما آموزش بدهیم که دانستنش برای هرکسی لازم است، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱ ـ براق کردن قاش و چنگال‌های استیل

قاشق و چنگال‌ها بعد از مدتی شستشو به خصوص وقتی با ماشین ظرفشویی آن‌ها را می‌شویید، کدر می‌شوند و دیگر درخشش اول خود را ندارند. اما نگران نباشید. با این ترفند می‌توانید قاشق و چنگال‌هایتان را مثل روز اول برق بیاندازید. کافی است مقداری فویل را ببرید و کف یک کاسه بزرگ پهن کنید. حالا قاشق و چنگال‌ها را روی فویل بریزید و یک قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک فنجان سرکه و یک لیوان آب داغ روی قاشق و چنگال‌ها بریزید.

اجازه بدهید قاشق و چنگال‌ها حدود ۳۰ دقیقه داخل این ترکیب بماند؛ سپس قاشق و چنگال‌ها را یکی‌یکی بیرون بیاورید و با اسکاج بشویید و آبکشی کنید. با این کار هم قاشق و چنگال‌هایتان برق می‌افتد و هم ضدعفونی و میکروب‌زدایی می‌شود.

۲ ـ تمیز کردن گلوگاه تنگ شیشه‌های آبغوره و آبلیمو

حتما شما هم با این مشکل مواجه‌اید که قسمت تنگ گلوگاه شیشه‌های مخصوص آبغوره و آبلیمو بعد از مدتی استفاده کثیف می‌شوند و شستن و پاک کردن آن قسمت، چون تنگ است، کار آسانی نیست.

مطالب خواندنی:  آشنایی با تکنیک‌های گرفتن تلخی پوست پرتقال

با این ترفند دیگر می‌توانید به راحتی این قسمت‌ها را تمیز کنید. کافی است مقداری چایی مانده را همراه با تفاله‌اش داخل شیشه بریزید، طوری که شیشه پر شود و بگذارید ده دقیقه بماند؛ سپس شیشه را خیلی محکم به مدت چند دقیقه تکان بدهید و بعد چای را خالی و شیشه را آبکشی کنید. خواهید دید که قسمت تنگ گلوگاه به راحتی پاک شده است.

۳ ـ رسوبگیری کتری چای‌ساز

معمولا کتری‌های چای ساز بعد از مدتی استفاده به دلیل املاح زیاد آب آشامیدنی دچار رسوب و جرم می‌شوند و یا در اصطلاح عامیانه گچ می‌بندند. به خصوص اگر از آب تسویه شده استفاده نکنید، همیشه با این مشکل روبه رو هستید.

اما برای رسوبگیری کتری و دستگاه چای‌ساز روش‌های زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها ممکن است کاملا موفقیت‌آمیز نباشد. شما با این ترفند ساده می‌توانید خیلی راحت کتری چای‌سازتان را هرچند وقت یکبار رسوبگیری کنید. کافی است سه تا چهار عدد لیموترش را از وسط برش بزنید و داخل کتری چای‌ساز بیاندازید. حالا کتری را با نوشابه سیاه پر کنید و دکمه دستگاه را بزنید تا روشن شود و کم کم به جوش بیاید. بعد از اینکه کتری جوش آمد و خاموش شد، داخلش را چک کنید. اگر هنوز جرم وجود داشت، یکبار دیگر این کار را تکرار کنید. سپس کتری را خالی و آن را آبکشی کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.