• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
2

برای درست کردن این غذا باید قدرت ریسک کردن داشته باشید!

  • کد خبر : 43714
  • 29 آذر 1402 - 17:02
برای درست کردن این غذا باید قدرت ریسک کردن داشته باشید!
غذای من درآوردی یعنی یک غذای خاص، اینکه تا حالا کسی آن را کشف نکرده باشد و حتی جرات کشفش را هم نداشته باشد.

برای درست کردن این غذا باید قدرت ریسک کردن داشته باشید!

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،کاشف غذای من‌درآوردی قدرت ریسکش آن‌قدر بالاست که از پس زدن غذا از طرف شوهر و بچه نمی‌ترسد و آن‌قدر اعتماد به نفس دارد که غذایش را به بهترین شکل ممکن معرفی می‌کند و یک روز خاطره‌انگیز می‌سازد؛ یک روز جالب با یک خوردنی جدید و غیرتکراری. روزی که مثل همیشه برنج و خورش روی میز سرو نمی‌شود و همه با یک غذای جدید روبه‌رو می‌شوند. غذایی که کدبانوی خانه با قدرت ریسکش برای بقیه درست کرده؛ یک غذای من‌درآوردی و خلاقانه. خب حالا که خوب پختمتان می‌رویم سر اصل مطلب.

این روزها در هر خانه‌ای اسفناج پیدا می‌شود. اندازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم را بردارید و بعد از اینکه خوب شستید یک جوری خرد نکنید که له و لورده شودها. قرار نیست تفاله اسفناج تحویل بدهیم که. خیلی با طمانینه و احترام چاقوها را به اسفناج می‌کشید و به چهار یا پنج تکه تقسیمشان می‌کنید. همین اندازه که گفتم؛ اگر بیشتر خرد کنید غذایتان خراب می‌شود، از من گفتن بود.

پیاز هم که حتما در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. یک عدد پیاز زیبا را بردارید و قشنگ نگینی خرد کنید. پیاز این غذا باید به چشم بیاید. پس جلوی چشم است. کج و کوله باشد! خب به ما چه غذای خودتان زشت می‌شود.

چند عدد بادام هم که داشته باشید خیلی خوب می‌شود. فقط چند تا بکوبید روی سرش تا کمی خرد شود یعنی چند تکه. خیلی خرد شود از شکل می‌افتد.

مطالب خواندنی:  دستور تهیه باقلوای سه رنگ قزوین؛شیرینی سنتی زیبا و خوشمزه

حالا همه موادی را که درست کردید کنار بگذارید. می‌خواهیم کمی نانوایی کنیم. نترسید! یک تغار خمیر که نمی‌خواهیم درست کنیم. فقط برای این غذا به کمی خمیر احتیاج داریم که نانمان دست پخت خودمان و خانگی باشد. یک پیمانه آرد سفید را که یادم رفت بگویم که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود بردارید و خوب الک کنید. آرد نباید گلوله گلوله باشد وگرنه خمیرتان یک‌دست نمی‌شود.

بعد از اینکه آردتان را الک کردید حالا یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. آب را به اندازه‌ای اضافه کنید که آرد به دستتان نچسبد و یک خمیر نرم و یک دست به دست بیاید.

خمیرتان که درست شد بگذارید یک گوشه تا دو ساعت برای خودش استراحت کند. رویش را هم یک دستمال بیندازید تا حواسش پرت نشود و خوب استراحت کند و ور بیاید.

حالا پیازی را که نگینی خرد کرده بودید را یادتان می‌آید، خوب سرخ کنید تا طلایی شود و بعد اسفناج‌های خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید. البته زیاد سرخ نکنید قرار است غذای سالم بخورید.

خمیری را که گذاشته بودید استراحت کند را بردارید و با وردنه صاف کنید. اول اندازه یک گلوله بردارید و اندازه یک بشقاب میوه‌خوری پهنش کنید. خمیر باید نازک باشد. اگر ضخیم باشد خمیرتان خوب نمی‌پزد و غذایتان از ریخت و قیافه هم می‌افتد.

بعد که به اندازه افراد خانواده نان درست کردید، یعنی یک خمیر گرد، موادی که از قبل آماده کرده بودید را داخل آن بریزید، یعنی اسفناج، پیاز، بادام، نمک و فلفل و روغن زیتون. بعد یک بار لبه خمیر را از راست و یک بار هم از چپ تا کنید تا یک شکل مخروطی به دست بیاید. حالا خمیرها را درون سینی فر بچینید و بگذارید نیم‌ساعت در فر برای خودش بپزد. به محض اینکه دیدید روی خمیرهایتان طلایی شد غذایتان آماده است. یادتان باشد این غذا را باید داغ داغ بخورید سرد بشود از دهن می‌افتد.

مطالب خواندنی:  با این نوشیدنی‌ها پیر نمی‌شوید

فوت‌و فن

اگر حوصله نان پختن ندارید می‌توانید از نان پیتا یا نان لواش خودمان استفاده کنید. هم سریع‌تر است و هم راحت‌تر.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.