• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

بهترین میوه برای کاهش وزن چیست؟

  • کد خبر : 43672
  • 27 آذر 1402 - 19:35
بهترین میوه برای کاهش وزن چیست؟
همه میوه ها حاوی فیبر هستند، ماده مغذی که می تواند آزاد شدن قند در جریان خون شما را کند کند. این ویژگی باعث می شود تا سطح قند خون پایدارتر شود و می تواند کاهش وزن را بهبود بخشد.

بهترین میوه برای کاهش وزن چیست؟

همه میوه ها حاوی فیبر هستند، ماده مغذی که می تواند آزاد شدن قند در جریان خون شما را کند کند. این ویژگی باعث می شود تا سطح قند خون پایدارتر شود و می تواند کاهش وزن را بهبود بخشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، احتمالاً میوه را به عنوان یک غذای سالم به دلیل محتوای بالای ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدانی آن در نظر می گیرید اما آیا می دانستید که میوه می تواند از تلاش های کاهش وزن شما نیز حمایت کند؟

حتی اگر برخی از رژیم‌های غذایی رایج ممکن است به شما توصیه کنند که از مصرف کربوهیدرات‌ها (از جمله میوه‌ها) برای کاهش وزن خودداری کنید، این مواد غذایی منبع مهمی از بسیاری از مواد مغذی می باشند و می‌توانند کاملاً بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن باشد.

اما آیا می دانید بهترین میوه برای کاهش وزن چیست؟

همه میوه ها حاوی فیبر هستند، ماده مغذی که می تواند آزاد شدن قند در جریان خون شما را کند کند. این ویژگی باعث می شود تا سطح قند خون پایدارتر شود و می تواند کاهش وزن را بهبود بخشد. در نتیجه ممکن است سطوح انرژی پایدارتری نیز داشته باشید. همچنین با مصرف فیبر، بعد از غذا احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این احساس سیری پس از وعده های غذایی و میان وعده ها می تواند شما را از پرخوری در طول روز باز دارد و به اهداف کاهش وزن شما کمک می کند.

انواع خاصی از فیبر به نام پروبیوتیک، به عنوان منبع غذایی برای باکتری های سالم روده شما استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها یکپارچگی روده را بهبود می بخشند و ممکن است بتوانند احتمال چاقی را کاهش دهند. در نهایت، میوه در مقایسه با سایر گروه‌های غذایی کالری نسبتاً کمی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا حجم و مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مطالب خواندنی:  کاهش وزن سریع با خوردن این دانه

در نتیجه مصرف میوه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و باید جزء مهمی از رژیم کاهش وزن در نظر گرفته شود.

با خوردن کدام میوه وزن بیشتری کم کنیم؟

بهترین میوه برای کاهش وزن انار است. شما از خوردن دانه های انار بیشترین سود را خواهید برد، زیرا تمام مواد مغذی آن دست نخورده باقی می مانند. با این حال، آب انار منبع بسیاری از مواد مغذی مهم نیز می باشد. نه تنها میوه کمی شیرین و گاهی ترش طعم لذت بخشی دارد، بلکه بافت آن را در مقایسه با اکثر میوه های دیگر منحصر به فرد می کند.

۱ . انار سرشار از فیبر است

فقط یک فنجان دانه انار حاوی ۶ گرم فیبر سیرکننده است. در حالی که همه میوه‌ها فیبر مورد نیاز شما را تامین می‌کنند، مقدار فیبری که در هر وعده انار دریافت می‌کنید در بین میوه‌ها بالاترین میزان را دارد. فراموش نکنید که خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند سیری شما را بهبود بخشد، پرخوری را کاهش دهد و سلامت روده را بهبود بخشد که همگی عواملی هستند که باعث کاهش وزن می شوند.

۲ . انار کالری کمی دارد

اگرچه انار کم کالری ترین میوه نیست، اما تنها حدود ۱۲۰ کالری به ازای هر فنجان دارد. در نتیجه می تواند به عنوان پایه یک میان وعده سیرکننده یا حجم دادن به یک وعده غذایی باشد. گنجاندن غذاهای پرحجم و کم کالری در برنامه غذایی شما برای کاهش وزن عالی است زیرا می تواند سیری شما را بهبود بخشد و به شما امکان می دهد کمبود کالری خود را راحت تر حفظ کنید.

مطالب خواندنی:  رژیم قهوه : آیا برای کاهش وزن مفید است؟

۳ . انار باعث کاهش چربی می شود

انار بیشتر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است، اما تحقیق نشان می دهد که ممکن است تاثیر مثبتی بر کاهش چربی نیز داشته باشد.

در حالی که بسیاری از تحقیقات موجود بر روی آب انار تمرکز دارد، به نظر می رسد که مصرف کل میوه نیز مزایای کاهش چربی فراوانی دارد. در حالی که برای درک مکانیسم های کاهش چربی انار باید تحقیقات بیشتری انجام شود، به نظر می رسد داده ها به اندازه کافی امیدوار کننده برای تشویق مصرف روزانه انار و آب انار هستند.

چگونه می توانید این میوه را به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید؟

طعم و بافت انار ممکن است در مقایسه با سایر میوه ها منحصر به فرد باشد، اما این باعث نمی شود که آن را نتوانیم به غذاهای مختلف اضافه کنیم. دانه های انار یک میان وعده و وعده غذایی عالی هستند. اگر قبل از تمرین گزینه ای سبک می‌خواهید از خوردن انار لذت ببرید، یا آن‌ها را با آجیل یا پنیر همراه کنید تا میان‌وعده‌ای متعادل‌تر از نظر تغذیه داشته باشید.

همچنین می‌توانید دانه‌های انار را به سالاد خود اضافه کنید تا کمی شیرین شود، آن‌ها را در سالاد میوه بگنجانید، به جای انواع توت‌ها در ماست و بلغور جو دوسر خود استفاده کنید یا روی نان تست آووکادو بپاشید. دانه های انار را می توان با دانه های پخته شده مانند کینوا همراه کرده، روی گوشت کبابی بپاشید و در دستور غذاهای پخته شده مورد علاقه خود استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.