• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

جزئیات دقیقی از ماموریت های آینده تلسکوپ جیمز وب منتشر شد

  • کد خبر : 36355
  • 02 خرداد 1401 - 20:08
جزئیات دقیقی از ماموریت های آینده تلسکوپ جیمز وب منتشر شد
تلسکوپ فضایی جیمز وب آرام آرام برای شروع رسمی فعالیت خود در تابستان امسال آماده می‌شود. این تلسکوپ قرار است کهکشان‌ها و ستارگان دوردست را مطالعه و بررسی کند.

جزئیات دقیقی از ماموریت های آینده تلسکوپ جیمز وب منتشر شد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی جیمز وب آرام آرام برای شروع رسمی فعالیت خود در تابستان امسال آماده می‌شود. این تلسکوپ قرار است کهکشان‌ها و ستارگان دوردست را مطالعه و بررسی کند.

هیدی همل (Heidi Hammel)، یکی از مسئولان پروژه جیمز وب به‌تازگی توضیحاتی درباره ماموریت این تلسکوپ داده است. او گفته است:

من واقعا درباره شروع ماموریت جیمز وب در تابستان انسال بسیار هیحان‌زده هستم. من تیمی از محققان را سرپرستی می‌کنم که مشتاق هستند هر چه سریع‌تر مطالعات خود را با این تلسکوپ شروع کنند. این تلسکوپ می‌تواند نور بسیار ضعیف کهکشان‌های دوردست را شناسایی کند و ما قصد داریم با فناوری‌های این تلسکوپ اعماق کیهان را مورد بررسی قرار دهیم و رازهای آن را برملا کنیم.

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های این تلسکوپ بررسی نور پس‌زمینه کیهانی خواهد بود. نور پس‌زمینه کیهانی، درواقع نوری است که در مقیاس کیهانی از زمان بیگ بنگ در فضا پخش شده و هم‌اکنون ردپای آن را در نقاط مختلف کیهان می‌توان پیدا کرد. تلسکوپ جیمز وب حتی می‌تواند آجرام آسمانی نزدیک به ما مثل سیاره مشتری را با جزئیات بیشتری مورد مطالعه قرار دهد. بنابراین ما نه‌تنها می‌توانیم درباره منظومه شمسی خود اطلاعات ارزشمندی کسب کنیم، بلکه از اعماق کیهان نیز می‌توانیم سر در بیاوریم. ‌

تلسکوپ هابل نیز در طول این سال‌ها توانسته ماموریت‌های مختلفی را با موفقیت به انجام برساند و حتی تصاویر شگفت‌انگیزی از سطح مشتری و سیارات دیگر در اختیار ما قرار دهد.

مطالب خواندنی:  تلسکوپ جیمز وب تصویر خیره کننده از یک ستاره نوزاد ثبت کرد

بنابراین تلسکوپ جیمز وب نیز می‌تواند علاوه بر ماموریت‌های علمی مهمی که به آن محول می‌شود، ما را با منظومه شمسی خودمان بیشتر آشنا کند و تصاویر باکیفیت‌تری از اجرام مختلف آن ثبت کند. برای مثال می‌توان به حلقه‌های زحل، اجرام موجود در کمربند Kuipe، بررسی اتمسفر مریخ، مطالعه دقیق قمر تیتان و‌ موارد دیگر اشاره کرد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال اول فعالیت تلسکوپ جیمز وب حدود ۷ درصد بررسی‌های آن مربوط به منظومه شمسی خودمان خواهد بود.

قمر اروپا مشتری نیاز یک مورد جالب برای مطالعه این تلسکوپ است. دانشمندان فکر می‌کنند این قمر حاوی مقادیری آب در سطح خود است و می‌تواند محل مناسبی برای رشد حیات در خارج از زمین باشد.‌ جیمز وب می‌تواند با بررسی ترکیبات شیمیایی جو این قمر اطلاعات کاملی از وضعیت سطح این جرم آسمانی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

منبع: DigitalTrends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=36355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.