• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

خواص ضد سرطانی «سرور سبزی‌ها»

  • کد خبر : 35428
  • 28 فروردین 1401 - 15:44
خواص ضد سرطانی «سرور سبزی‌ها»
یک کارشناس گیاه پزشکی با اشاره به این که عصاره کاسنی باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی می‌شود، گفت: شهد موجود در کاسنی از کیفیتی برخوردار بوده که اجازه رشد به تومورها را نداده و از خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی برخوردار است.

خواص ضد سرطانی «سرور سبزی‌ها»

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،مصطفی مریدی با اشاره به این‌که مزاج کاسنی سرد و تر است و مزه تلخی دارد، اظهار کرد: گیاهی است که از ریشه‌های خشک و قطعات زمینی آن برای دارو استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کاسنی دو نوع صحرایی و کِشت شده توسط کشاورزان وجود دارد، عنوان کرد: نوع وحشی در کنار جویبار یا در میان سبزه‌زار و در اوایل بهار رشد کرده و در اواسط خردادماه برداشت می شود.

مریدی با اشاره به این‌که برگ کاسنی در بسیاری از فرهنگ‌ها دارای کاربردی مشابه اسفناج است، بیان کرد: ریشه کاسنی اغلب به صورت پودر استفاده و جایگزین خوبی برای قهوه محسوب می‌شود.

این کارشناس گیاه پزشکی ادامه داد: در این گیاه ویتامین‌ها و املاح معدنی مانند روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A، B۶، C، E و ویتامین K وجود دارد که همه این مواد برای بدن ضروری و مفید بوده و بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است.

وی با بیان این‌که بیشترین تأثیر کاسنی در بهبود عملکرد کبد است، تصریح کرد: این گیاه برای کبد گرم و سرد مفید است و هرچه تلخ‌تر باشد در رفع امراض کبد مفیدتر است.

مریدی با اشاره به این‌که با توجه به نقش مهم کبد در بدن و مخصوصاً در فرآیند هضم، با بهبود عملکرد آن بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها از بین می‌روند، عنوان کرد: اگر کاسنی را بجوشانند تا ساقه و برگ آن پاره شده و آب رقیق از آن جدا شود بعد با نبات مصرف کنند در تصفیه خون بی‌نظیر است.

مطالب خواندنی:  ارتباط درمان ناباروری با بروز مشکلات قلبی در زنان

این کارشناس گباه پزشکی ادامه داد: عرق کاسنی، مملو از ویتامین C، فسفر و آهن گیاهی است که با تقویت کبد رنگ پوست را روشن و بیماری‌های پوستی مانند اگزما، جوش‌ها و التهابات پوستی را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به این که عصاره کاسنی باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی می‌شود، بیان کرد: شهد موجود در کاسنی از کیفیتی برخوردار بوده که اجازه رشد به تومورها را نداده و از خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی برخوردار است.

مریدی با اشاره به این‌که برای درمان ناباروری به خوردن کاسنی سفارش شده است، تصریح کرد: این گیاه که در روایات از آن به «سرور سبزی‌ها» تعبیر شده دو اثر مهم در درمان ناباروری دارد که یکی افزایش کلی احتمال بارداری و دیگری افزایش احتمال پسردار شدن است.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.