• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

خودروی تمام برقی تویوتا BZ4X با سقف خورشیدی معرفی شد

  • کد خبر : 30812
  • 09 آبان 1400 - 19:02
خودروی تمام برقی تویوتا BZ4X با سقف خورشیدی معرفی شد

خودروی تمام برقی تویوتا BZ4X با سقف خورشیدی معرفی شد تویوتا از جدیدترین خودروی تمام برقی شاسی بلند خود به نام BZ4X رونمایی کرد. این خودرو دارای سقف خورشیدی است و از فناوری هدایت-با-سیم بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری، دیگر هیچ ارتباط مکانیکی بین دیفرانسیل و تایرها برقرار نخواهد بود و راننده حتی […]

خودروی تمام برقی تویوتا BZ4X با سقف خورشیدی معرفی شد

تویوتا از جدیدترین خودروی تمام برقی شاسی بلند خود به نام BZ4X رونمایی کرد. این خودرو دارای سقف خورشیدی است و از فناوری هدایت-با-سیم بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری، دیگر هیچ ارتباط مکانیکی بین دیفرانسیل و تایرها برقرار نخواهد بود و راننده حتی نیاز به تعویض دنده نیز نخواهد داشت. این کار باعث خواهد شد تا چرخش‌های U شکل و انواع مانورها با این خودرو به‌راحتی انجام بگیرند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تویوتا خودروی BZ4X را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای که اوایل امسال برگزار شد به نمایش گذاشت و در همین نمایشگاه نیز از هدف‌گذاری خود برای ارائه ۱۵ خودروی برقی جدید در سال ۲۰۲۵ پرده برداشت.

خودروی BZ4X بر پایه یک پلتفرم منطعف به نام e-TNGA ساخته شده که این پلتفرم با همکاری شرکت ژاپنی سوبارو (Subaru) توسعه یافته است. این پلتفرم دارای قابلیت‌هایی مانند سیستم هدایت-با-سیم، سیستم تمام‌چرخ و یک سیستم ترمز بازتولیدی است. تویوتا گفته است که خودروی BZ4X در اواسط سال آینده میلادی عرضه خواهد شد و شرکت سوبارو هم گفته است که در حال بازطراحی خوردوهای برقی خود بر پایه پلتفرم e-TNGA است.

همانطور که گفته شد خودروی BZ4X دارای یک سقف خورشیدی است که به‌گفته تویوتا می‌تواند جریان برقی معادل ۱۸۰۰ کیلومتر رانندگی در سال را تامین کند. این باتری همچنین قابلیت شارژ دوجهته را دارد که آن را شبیه به باتری خودروهای Hyundai Ioniq 5 و Ford F-150 Lightning می‌کند.

خودروی تمام‌برقی BZ4X قرار است در اواسط سال ۲۰۲۲ ابتدا در ژاپن عرضه شود، اما تویوتا صحبتی درباره عرضه آن در سایر کشورها از جمله آمریکا نکرده است. قیمت این خودرو هم در ماه‌های پیش‌رو اعلام خواهد شد.

مطالب خواندنی:  اپل حالا به تنهایی خودروی خود را تولید خواهد کرد

تویوتا این خودروی تمام برقی را در حالی معرفی می‌کند که اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد در ده سال آینده مبلغی برابر ۱۳.۶ میلیارد دلار در بخش فناوری باتری سرمایه‌گذاری کند. تویوتا با وجود اینکه در سال‌های گذشته یکی از پیشتازان تولید خودروهای ترکیبی برقی-گازی بوده است، اما ظاهرا این پروژه را متوقف کرده و حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قصد دارد جایگاه نیسان را در بازار خودروی آمریکا تصاحب کند.

نظر شما درباره خودروی جدید تمام‌برقی تویوتا چیست. دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.