• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

راهنمای خرید دستگاه لاک خشک کن

  • کد خبر : 35373
  • 26 فروردین 1401 - 16:11
راهنمای خرید دستگاه لاک خشک کن
برای خرید لاک خشک کن اول باید هدفتان را از خرید دستگاه خانگی یا سالنی مشخص کنید و سپس با بودجه ای که دارید با توجه به راهنمای این مقاله بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

راهنمای خرید دستگاه لاک خشک کن

دستگاه لاک خشک کن و همه نکات مهمی که باید قبل از خریدش بدانید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،لاک های معمولی بدون نیاز به هیچ وسیله خاصی و با گذشت زمان محدود و قرار گرفتن در معرض هوا خشک می شوند  ولی لاک های ژلی یا ژلیش ناخن برای خشک شدن نیاز به نور فرابنفش دارند و حتما باید با دستگاه لاک خشک کن ( به انگلیسی : nail dryer )  یا لامپ ناخن ، خشک شوند.

لاک ژل یا ژلیش ناخن نسل جدیدی از لاک ها است که تا چند هفته روی ناخن دوام دارند و درخشندگیشان را حفظ میکنند ، از آنجا که ضخامت این لاک ها زیاد است خیلی دیر لب پر می شوند و به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

ما در این مقاله راهنمای خرید لاک خشک کن را به طور کامل در اختیار شما قرار می دهیم.

تفاوت‌های لاک خشک کن‌ UV و LED 

قبل از خرید دستگاه لاک خشک کن باید ببینید قرار از از چه نوع لاک ژلی استفاده کنید ، لاک ژل UV یا LED ؟ نوع لاک ژلی یا ژلیش همیشه روی شیشه آن  به شکل  UV gel color یا  LED gel color نوشته میشود. بعضی از ژلیش ها برای کار با دستگاهی خاص فرموله می شوند.

دستگاه های UV طیف وسیع تری از طول موج های فرابنفش را ساتع میکنند بنابراین برای اغلب ژلیش ها حتی ژلیش هایی که برای LED فرموله شده اند قابل استفاده هستند ولی ژلیش های UV را نمیتوان با دستگاه LED خشک کرد.

مطالب خواندنی:  راهنمای قدم به قدم رژگونه زدن با توجه به فرم صورت‌تان + عکس

بنابراین بهتر است برای این که بعدا در انتخاب لاک درگیر هیچ محدودیتی نشوید  از لاک خشک کن های دو کاره UV / LED استفاده کنید.

راهنمای خرید دستگاه لاک خشک کن

انواع دستگاه لاک خشک کن 

دستگاه لاک خشک کن با سینی متحرک

دستگاههایی که سنی ان ها حالت مگنتی یا کشویی دارند برای پدیکور پا مناسب تر هستند. البته از این مدل میتوانید برای دست هم استفاده کنید. قابلیت جدا شدن سینی دستگاه به شما کمک میکند که لاک خشک کن را به راحتی تمیز کنید.

سرعت دستگاه برای خشک کردن لاک

سرعت دستگاه های لاک خشک کن میتواند در برندهای مختلف متفاوت باشد ولی به طور کلی لاک خشک کن های  LED سرعت بالاتری دارند شاید تفاوت بین آن ها از نظر عددی زیاد نباشد ولی در سالن های زیبایی که مشتری زیادی دارند می تواند تفاوت زیادی در سرعت راه انداختن مشتری داشته باشد.

هر لایه لاک ژل را درعرض ۳۰ – ۶۰ ثانیه خشک میکنند ولی خشک کردن هر لایه لاک ژل با دستگاه های لاک خشک کن UV حدود ۹۰ ثانیه طول می کشد.

دستگاه لاک خشک کن تایمر دار

برخی از دستگاه های لاک خشک کن تایمر خودکار چند حالته دارند که کار را راحتتر میکنند و بعد از مدت زمان مشخص شده خاموش می شوند.

این قابلیت دستگاه به شما کمک میکند که از سوختن ژل روی ناخن مشتری هنگام کاشت پیشگیری کنید شما میتوانید با کاهش قدرت دستگاه و زمان مشخص لاک ژل را بدون احتمال سوختن ، خشک کنید.

راهنمای خرید دستگاه لاک خشک کن

دستگاه لاک خشک کن پا 

طول عمر دستگاه لاک خشک کن

طول عمر لامپ های LED تا ۵۰ هزار ساعت است و قابلیت تعویض ندارند. از آنجا که زمان مورد نیاز هر مانیکور با دستگاه LED حدود ۲ دقیقه است بنابراین این دستگاه ها تا چند سال برایتان کار میکنند و طول عمر لامپ های UV چند ماه ولی قابل تعویض است و باید هر چندوقت یک بار تعویض شوند بنابراین در طولانی مدت هزینه بر تر می شوند.

مطالب خواندنی:  طراحی های بسیار زیبای ناخن با لاک آبی کاربنی

مقدار توان دستگاه لاک خشک کن

توان هر دستگاه با وات آن تعریف می شود. به طور کلی هر چه وات دستگاه بالاتر باشد یعنی توان بیشتری دارد.

بهتر است دستگاههای زیر ۱۰ وات را خریداری نکنید.

به طور کلی دستگاه های لاک خشک کن مصرف برق زیادی ندارند ولی دستگاههای LED کم مصرف تر هستند.

برخی از مدل ها باتری خور و USB خور هستند ، مدل های USB دار را می توانید با پاوربان روشن کنید.

برخی از مدل ها قابلیت تنظیم توان دارند که برای مراحل کاشت ناخن بسیار مناسب هستندو میتوانید توان دستگاه را به اندازه دلخواه تنظیم کنید.

راهنمای خرید دستگاه لاک خشک کن

انواع دستگاه لاک خشک کن

تعداد لامپ های دستگاه لاک خشک کن

هر چه تعداد لامپ های دستگاه بیشتر باشد یعنی سریعتر لاک را خشک میکند. دستگاههای تخصصی بهتر است حداقل ۱۵ لامپ و قدرت ۲۴ وات داشته باشند.

ابعاد دستگاه لاک خشک کن

ابعاد دستگاه برای سرعت کار در سالن های زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد ولی برای مصارف خانگی میتوانید مدل های فانتزی و کوچک را انتخاب کنید که وزن کمی دارند و جای کمی می گیرند و زحمتی برای جا به جایی ایجاد نمی کنند.

اندازه برخی از لاک خشک کن ها فقط برای قرار دادن ۴ انگشت به صورت همزمان کافی است و انگشت های شصت را باید جداگانه داخل دستگاه قرار بدهید.

دستگاههای بزرگتر که اجازه میدهد هر دو دست و تمام انگشتها را به یکباره داخل دستگاه بگذارید و لاکشان را خشک کنید سرعت عمل مانیکور و پدیکور را بسیار بالا می برند.

مطالب خواندنی:  لاک درمانی 4 در1 ناخن گلدن رز

حفظ سلامت هنگام کار با لاک خشک کن

دستگاه های LED تا حد ممکن از مواجه پوست با پرتوهای ماورا بنفش پیشگیری میکند و از انجا که سریعتر هستند مدت زمان کمتری در معرض اشعه قارر می گیرید.

برای کاهش خطرات احتمالی دستگاه های لاک خشک کن بهت راست از کرم ضد آفتاب قوی و یا دستکش های آنتی UV استفاده کنید که مخصوص مانیکور تولید می شوند و بدون انگشت هستند و از پوست دستتان در مقابل اشعه دستگاه لاک خشک کن مراقبت می کنند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.