• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

روشهایی برای ایجاد شادابی و نشاط در خانه و خانواده

  • کد خبر : 36979
  • 26 خرداد 1401 - 17:02
روشهایی برای ایجاد شادابی و نشاط در خانه و خانواده
برای ایجاد شادی و نشاط در خانه باید بتوانید با یکدیگر همدلی کنید، نیازهای اعضای خانواده را بشناسید و از یکدیگر حمایت کند و برای بهبود روحیه اعضای خانواده برنامه داشته باشید.

روشهایی برای ایجاد شادابی و نشاط در خانه و خانواده

چگونه می توان شادی و نشاط را در خانه افزایش داد؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،داشتن خانواده ای شاد و پرنشاط در گرو شادی و همدلی همه اعضای خانواده است. زمانی یک خانواده میتواند کارکرد مثبت خودش را داشته باشد و باعث آرامش شود که شادی نشاط اعضای خانواده در آن تامین شود.

در این مقاله میخواهیم روشهای ایجاد شادابی و نشاز در خانه را به شما یادآور شویم. هر چه نشاط خانواده بیشتر باشد ، افرادی خانواده در سلامت روحی بهتری به سر خواهند برد و بهتر می توانند از عهده نقش خود در جامعه بر بیایند.

روشهای ایجاد شادی و نشاط در خانه

نکته مهمی که باید برای شاد بودن در نظر داشته باشید این است که هنگامی که در جمع خانواده هستیم ، فقط حضورمان فیزیکی نباشد بلکه حواسمان هم کنار خانواده باشد. تلفن همراهتان را وقتی کنار هم هستید کنار بگذارید ، سرتان را گرم تلویزیون نکنید و سعی کنید با اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید و از  لحظه لذت ببرید.

شادی یک امر مسری است یعنی کافیست یکی از اعضای خانواده شاد باشد و این شادی را با دیگران به اشتراک بگذارد ، مسلما شاهد تاثیر مثبت آن بر دیگر آعضای خانواده خواهید بود.

تا زمانی که فرزندانتان کوچک هستند از کودکیشان لذت ببرید

بچه ها در چشم بر هم زدنی بزرگ می شوند و به سن نوجوانی و جوانی می رسند و باید برای آینده شان تصمیمات مهمی بگیرند.

از کودکی بچه هایتان نهایت لذت را ببرید و اجازه دهید حس زیبای پدر و مادر بودن شما را در  بر بگیرد . تا میتوانید با کودکتان بازی کنید و خوش بگذرانید ، او به زودی بزرگ می شود و با بزرگ شدنش دغدغه هایی که برای آینده اش خواهید داشت شروع می شود.

همین یک بار می توانید لذت کودکی اش را تجربه کنید پس به جای فکر کردن به آینده از همین لحظه از شیرین زبانی هایش لذت ببرید و با او وقت بگذرانید تا روحیه تان بهتر شود.

فرزندتان را در آغوش بگیرید ، قبل از خواب برایش کتاب بخوانید ، با او بازی کنید ، در فعالیت های مدرسه اش مشارکت کنید تا  او محبت شما را احساس کند و از نظر روحی در آرامش باشد.

مطالب خواندنی:  چند نوع غذای ساده برای آشپزی با کودکان | به این دلایل مهم با کودکان آشپزی کنید

یاد بگیرید از چیزهای دوست داشتنی کوچک لذت ببرید

برای شاد بودن دنبال بهانه نباشید از چیزهای دوست داشتنی کوچک لذت ببرید تا همیشه روحیه تان شارژ شود. مثلا با خوردن شکلات مورد علاقه تان در طول روز انرژی مثبت بگیرید.

اگر مود بدی دارید یا روحیه تان را باخته اید با یک وعده غذای خوشمزه یا دیدن یک فیلم کمدی رومانتیک یا رفتن به پارک و شهربازی یا دیدن دوستانتان روحیه تان را عوض کنید.

روشهایی برای ایجاد شادابی و نشاط در خانه و خانواده

روشهای ایجاد شادی در خانواده

به شادی بچه ها اهمیت بدهید

شادی مسری است بنابراین شاد کردن بچه ها میتواند باعث افزایش نشاط خانواده شود. به حرفشان اهمیت بدهید . ببینید چه چیزی آن ها را خوشحال می کند ، همراهشان به پارک و شهر بازی بروید. اجازه دهید آب بازی کند یا هر کاری که باعث می شود حالش بهتر شود را برایش انجام دهید حتی اگر پختن یک کیک خوشمزه یا یک وعده غذای مورد علاقه اش باشد.

با فرزندانتان عکس بگیرید

سعی کنید از بازیها ، شیرین زبانی ها و خوش گذراندن های بچه ها فیلم و عکس بگیرید تا از این روزها یادگاری های خوبی برایتان بماند.

هر جا که می روید و هر لحظه که احساس خوبی دارید با بچه هایتان عکس و فیلم بگیرید. مرور خاطرات خوشی که امروز سپری می کنید در آینده میتواند برایتان لذت بخش و نشاط آور باشد.

عکس گرفتن خیلی خوب است ولی یادتان باشد در این کار زیاده روی نکنید، اگر خودتان را مقید کنید که از هر اتفاق کوچک و بزرگی عکس بگیرید و در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید ، لذت و زیبایی لحظات زیادی در زندگیتان را به خاطر نمایش دادن ، از دست خواهید داد.

جلوی بچه ها همسرتان را ببوسید و بغل کنید

یکی از بهترین راهکارها برای داشتن خانواده شاد اطمینان بچه ها از محبت و دلبستگی بین والدین است. همان گونه که برای ابراز محبت به کودکان آن ها را در آغوش می گیرید و می بوسید همانطور هم محبتتان را جلوی بچه ها به همسرتان نشان دهید تا به این نوع ابراز  محبت بین شما عادت کنند.

از سویی دیگر محبت جسمی و غیر جنسی به همسر میتواند باعث بهبود روحیه او شود ، به او انگیزه بدهد و زندگیتان را با نشاط تر کند و آموزشی عملی برای ابراز محبت فرزندانتان در زندگی آینده شان باشد.

مطالب خواندنی:  رابطه هوش و دندان درآوردن نوزاد: افسانه یا واقعیت؟

فرزندان شما باید بدانند در یک رابطه شاد و سالم ابراز محبت جسمی وجود دارد ، فرزندانتان با یادآوری این لحظات متوجه می شوند که شما چطور زندگی سالم و موفقی داشتید و برای این که خودشان چنین رابطه گرمی را تجربه کنند باید چه کارهایی انجام بدهند.

مثبت اندیش باشید و ناراحتی های کوچک را بزرگ نکنید

گیر دادن به چیزهای بیخود و کش دادن نارحتی های کوچک و بی اهمیت شادی را از خانواده شما دور میکند.  هر چه اخلاق خوب داشته باشید ولی این اخلاق بد را رها نکنید نمیتوانید شادی مداوم را تجربه کنید.

زمانی که اتفاق خوبی پیش می آید به هیچ عنوان دنبال نکات منفی اش نباشید و اجازه ندهید نکته های منفی کوچک شادی شما را را مختل کند.

زمانی که یاد بگیرید به مسائل کوچک ، اهمیت ندهید بعد از مدتی حس خوبی نسبت به هر روزتان پیدا میکنید در غیر اینصورت همان ناراحتی کوچک مانند لکه ای سیاه ، پارچه سفید زندگیتان را کثیف میکند.

سعی کنید در حرفهایتان بیشتر در مورد جنبه های خوشایند و موفقیت های اطرافیان حرف بزنید ، افکار مثبت را تقویت کنید و از افکار منفی دوری کنید تا مثبت اندیشی را در خانواده نهادینه کنید.

همیشه برای خانواده وقت بگذارید

مهم ترین روش ایجاد شادابی و نشاط در خانه این است که خانواده مهم ترین چیز زندگیتان باشد. سعی کنید خانواده را در اولویت قرار داده و برایشان وقت بگذارید. معمولا افراد به قدری درگیر کارها و دوستانشان می شوند که وقت بسیار کمی برای خانواده می گذارند ، در این شرایط چطور انتظار دارید شادی را تجربه کنید و خانواده موفقی داشته باشید؟

گاهی اوقات کارهای خانه را با هم انجام دهید مثل درست کردن یک وعده غذا یا تمیز کردن خانه.

همیشه برای انجام فعالیتهای خانوادگی وقت بگذارید ، مقلا طبیعیت گردی ، دوچرخه سواری ، بالش بازی و هر کار دیگری که باعث شود اوقات خوشی را کنار هم سپری کنید و استرس های روزانه را دور بریزید.

احساستان را بروز دهید

اگر میخواهید نشاط و شادی را به خانواده بیاورید ، در قدم اول خودتان باید شاد بودن و ابراز احساسات را بلد باشید. اگر میخواهید خانواده تان لبخند بزنند ، اول خودتان باید لبخند بزنید ، اگر میخواهید ورزشکار باشند ، اول خودتان باید ورزشکار باشید.

مطالب خواندنی:  خانه ای گرم و صمیمی با دکوراسیون رنگ گرم

با کارهایی کوچک مثل پاشیدن یک مشت آب روی کودکان ، ترکاندن بادکنک ، آهنگ گذاشتن و رقصیدن ، فضای خانه را شاد و رنگی نگه دارید.

موسیقی گوش بدهید ، آواز بخوانید ، با همسر یا فرزندتان برقصید ، هنگام کار کردن موسیقی گوش دهید و غیره …

روشهایی برای ایجاد شادابی و نشاط در خانه و خانواده

ایجاد شادابی در خانواده ها

وقت گذاشتن در فضای مجازی را کنترل کنید

استفاده درست از فضای مجازی اگر از کودکی در فرزندان نهادینه نشود یا این که خودتان تمام وقتی که در خانه هستید را به وبگردی بپردازید ، شادی و نشاط و سلامت را از خانواده دور میکند.

بازی های کامپیوتری و وبگردی یا فیلم دیدن باید وقت خاص خودش را داشته باشد نه این که همه وقت در خانه بودنمان را بگیرد و اعضای خانواده را از هم درو کند.

وعده های غذایی خانوادگی منظم داشته باشید

سعی کنید دور هم نشستن و غذا خوردن جزو قوانین خانوادگی تان باشد. فرصتی که کنار هم جمع می شوید می توانید از احوال هم با خبر شوید . هنگام غذا خوردن سعی کنید تلویزیون را خاموش کرده و موبایل را کنار بگذارید. از فرصت جمع شدن دور هم هنگام وعده های غذایی برای دیدن هم و صحبت کردن در مورد مسائل خوشایند استفاده کنید.

با خانواده مشورت کنید

سعی کنید در برخی از کارها به خصوص کارهایی که قرار است روی همه اعضای خانواده تاثیر بگذارد با خانواده مشورت کنید. یا اگر فکر میکنید یکی از اعضای خانواده در زمینه خاصی میتواند نظر سازنده ای به شما بدهد ، همیشه از او بپرسید ، مشورت کردن و اهمیت دادن به نظر دیگران باعث افزایش عزت نفس در آن ها خواهد شد ضمن این که باعث بهبود روابط اعضای خانواده می شود و به صورت عملی به آن ها نشان میدهد که برایشان احترام قائل هستید و از نظر شما فردی ارزشمند هستند.

گوش دادن به نظرات مختلف باعث می شود که دیدگاه جامع تری پیدا کنید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=36979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.