• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

روش تهیه مرغ لیمویی به سبک رستوران ها

  • کد خبر : 32900
  • 02 بهمن 1400 - 17:40
روش تهیه مرغ لیمویی به سبک رستوران ها
مرغ لیمو همانطور که مناسب یک کلاسیک ایتالیایی آمریکایی است ، وقتی با اسپاگتی سرو شود و با پارمزان بیشتری روی آن بپاشید فوق العاده است. با این حال ، طعم آن به همان اندازه خوشمزه با سیب زمینی کباب شده است.

روش تهیه مرغ لیمویی به سبک رستوران ها

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،مرغ لیمو همانطور که مناسب یک کلاسیک ایتالیایی آمریکایی است ، وقتی با اسپاگتی سرو شود و با پارمزان بیشتری روی آن بپاشید فوق العاده است. با این حال ، طعم آن به همان اندازه خوشمزه با سیب زمینی کباب شده است.

مرغ لیمویی ساده ای که بارها و بارها درست خواهید کرد و این غذای ایتالیایی-آمریکایی با طعم لیمو تازه و سس کره ای سرشار است. زیبا و خوشمزه ، این دستور مرغ لیمویی مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود.

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-سینه مرغ   ۴۵۵ گرم یا ۲ نیمه

-تخم مرغ   ۱ عدد

-شیر   ۱ قاشق غذاخوری

-نمک   نصف قاشق چایخوری

فلفل   به میزان لازم

-آرد   نصف فنجان

-روغن   ۱ فنجان

-روغن زیتون   ۲ قاشق غذاخوری

آویشن   ۵ شاخه

-لیمو   ۲ عدد

-کره   ۵ قاشق غذاخوری

-سرک   نصف فنجان

-سرکه سفید   نصف فنجان

-آب مرغ   ۱ فنجان

-پنیر پارمزان   به میزان لازم و دلخواه

-جعفری   به میزان لازم و دلخواه

*برای داشتن یک مرغ لیمویی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

۱-در ابتدای کار تمام مواد مانند سینه مرغ را بدون استخوان کنید و تخم مرغ ، شیر ، نمک ، پودر فلفل ، آرد همه منظوره ، روغن نباتی، روغن زیتون که میتوانید از هر روغن گیاهی هم استفاده کنید.

کره ، شما در اینجا دو عدد لیمو نیاز دارید که یک عدد را حلقه های نازک برش بزنید و یک عدد آن را آب بگیرید ، آویشن را تازه استفاده کنید و اگر در دسترس نبود کمی از خشک شده آن استفاده کنید و یا اگر طعم آن را دوست ندارید از رزماری هم میتوانید استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه سوپ شیر ؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی

سرکه سفید البته در دستور اصلی از شراب سفید استفاده شده ولی در اینجا سرکه سفید هم همان کار را انجام میدهد ، آب مرغ یا اگر نداشتید از آب سبزیجات یا آب معمولی هم میتوانید استفاده کنید. ، جعفری تازه خرد شده ، پنیر پارمزان را هم بصورت رنده شده یا به صورت تکه ای هم میتوانید استفاده کنید.

۲-سینه های مرغ را کنار هم روی تخته برش قرار دهید. سینه های مرغ را از وسط نصف کرده و برش بزنید (در مجموع باید ۴ سینه مرغ نازک تر داشته باشید).

در یک کاسه یا بشقاب بزرگ ، تخم مرغ را بشکنید ، شیر ، نمک و پودر فلفل را هم اضافه کرده و با هم خوب مخلوط کنید. در یک کاسه آرد را توی یک بشقاب بزرگ کم عمق دیگری بریزید.

روغن نباتی را در یک تابه بزرگ و چدنی با لبه های بلند روی حرارت متوسط ​​تا زیاد داغ کنید. ماهی تابه های لبه دار برای پاشیدن روغن در زمان سرخ کردن بهتر است.

۳-هر قطعه مرغ را ابتدا در آرد بغلتانید، مقدار اضافی آن را تکان دهید ، سپس در ترکیب تخم مرغ زده شده هم زده بغلتانید و اجازه دهید تا مقدار اضافی آن بریزید.

مرغ های پوشش داده شده را توی یک تابه اضافه کنید ، در صورت لزوم دسته ای کار کنید (تابه را شلوغ نکنید). بعد از سرخ شدن آن را برگردانده تا هر دو طرف آن سرخ و طلایی شود. حدود ۴ دقیقه از هر طرف سرخ کنید. به یک بشقاب با دستمال کاغذی منتقل و روغن اضافی آن را بگیرید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه چای آلبالو (+نکات)

۴-برای تهیه سس ، یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری کره اضافه کنید. برگ های ۳ شاخه آویشن یا رزماری را اضافه کنید.

برش های لیمو را هم اضافه کرده و سرخ کنید ، آنها را یک بار برگردانید ، تا حدود ۵ دقیقه روی لبه های آن قهوه ای شود. کره باقی مانده را به تابه اضافه کنید.

۲ شاخه باقی مانده آویشن ، سرکه سفید ، آب لیمو و پوست رنده شده لیمو و لیمو های برش خورده را هم اضافه کنید. بجوشانید و آب مرغ را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر حرارت داده تا سس غلیظ و پخته شود. حرارت را به متوسط ​​کم کنید. برش های مرغ را دوباره به سس لیمو اضافه کنید.

اجازه دهید برش های داغ شوند و به مدت ۵ دقیقه دیگر در سس بپزید و آنها را یک بار از یک طرف به طرف دیگر برگردانید. شاخه های آویشن را از سس جدا کنید.

جعفری و پارمزان را اضافه کنید. ( سس را بچشید ، نمک و فلفل را به مزه اضافه کنید. ممکن است بخواهید لیمو یا کره بیشتری اضافه کنید.

اگر هنگام افزودن کره سس می شکند ، آن را چند بار هم بزنید و بگذارید بپزد تا دوباره یکدست شود. هنگامی که از سس خود راضی هستید ، حرارت را به متوسط ​​کم کنید. مرغ را دوباره به سس لیمو اضافه کنید. ) بلافاصله با اسپاگتی یا سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.

توجه داشته باشید مدت زمان آماد سازی مواد ۲۰ دقیقه و زمان مناسب برای پخت ۴۰ دقیقه است.این غذا مناسب برای مصرف ۴ نفر است.نوش جااااااااان…

مطالب خواندنی:  ادویه کباب کوبیده ؛ بهترین طعم دهنده کباب کوبیده | مواد و ترکیبات ادویه کباب کوبیده چیست؟

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.