• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

روش تهیه کیک کرمدار آلمانی در منزل

  • کد خبر : 33775
  • 02 اسفند 1400 - 18:09
روش تهیه کیک کرمدار آلمانی در منزل

روش تهیه کیک کرمدار آلمانی در منزل به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،*موادی که برای تهیه این کیک لازم دارید: –تخم مرغ   ۳ عدد -زرده تخم مرغ   ۱ عدد -پودر شکر   ۲/۳ پیمانه -شکر   ۱/۲ پیمانه -وانیل   ۱/۲ قاشق چای خوری+ ۱/۸ قاشق چای خوری -رنده پوست پرتقال یا لیمو  ۱/۲ قاشق […]

روش تهیه کیک کرمدار آلمانی در منزل

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،*موادی که برای تهیه این کیک لازم دارید:

تخم مرغ   ۳ عدد

-زرده تخم مرغ   ۱ عدد

-پودر شکر   ۲/۳ پیمانه

-شکر   ۱/۲ پیمانه

-وانیل   ۱/۲ قاشق چای خوری+ ۱/۸ قاشق چای خوری

-رنده پوست پرتقال یا لیمو  ۱/۲ قاشق چای خوری

-روغن مایع   ۱/۲ پیمانه

-شیر   ۱/۲ پیمانه + ۳ پیمانه

-ماست  ۱ قاشق غذا خوری سرپر

-آرد   ۲ پیمانه +۲ قاشق غذا خوری

-بکینگ پودر   ۱ قاشق چای خوری

-نشاسته ذرت   ۱ قاشق غذا خوری

-کره   ۲۰ گرم

-پودر قند   برای تزئین

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/German%20cake%20-2397982a13%20(2).webp

*برای داشتن یک کیک کرمدار آلمانی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

۱-ابتدا برای درست کردن این کیک میریم سراغ مواد اولیه ای که برای تهیه خود کیک بهش احتیاج داریم. ابتدا لیمویی که داریم رو تمیز میشوریم و سپس یه ظرف برمیداریم و پوست لیمو ایی که داریم رو داخلش با دنده ریز رنده رندش میکنیم و میرایم کنار. حواستون باشه سفیدی لیمو رو رنده نکنید، فقط به پوستش احتیاج داریم.

حالا یه ظرف برمیداریم و پودر شکری که داریم رو داخلش میریزیم. سپس تخم مرغ ها رو همراه با ۱/۲قاشق چای خوری وانیل به شکرمون اضافه کرده و شروع میکنیم با همزن به زدنشون با هم.

سپس بعد از اینکه مواد رو خوب با هم زدیم، پوست لیمویی که رنده کرده بودیم رو هم میریزیم داخلش و مجدد مواد رو با هم میزنیم تا پوست لیمو رنده شدمون قشنگ تو سطح موادمون پخش بشه.

مطالب خواندنی:  دستور تهیه کروکمبوش؛کیک سنتی فرانسوی

بعد از این نوبت ۱/۲ روغن مایعی هستش که داریم اون رو هم به موادمون اضافه کرده مواد رو با همزن میزنیم و میزاریم کنار. حالا یه ظرف برمیداریم و ۱/۲ پیمانه شیری که داشتیم رو میریزیم داخلش و بعد ماستمون رو هم بهش اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

۲-حالا تو این مرحله بعد از اینکه شیر و ماست رو خوب مخلوط کردیم به بقیه موادمون اضافه میکنیمشون و با همزن مجدد همه مواد رو میزنیم تا مخلوط بشن و بعد میزاریمشون کنار.

حالا یه کاسه برمیداریم و ۲ پیمانه آردی که داریم رو میریزیم داخلش و بکینگ پودر رو هم بهش اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم.

سپس تو یه ظرف دیگه مواد خشکمون رو سه بار الک میکنیم تا تمام ناخالصی هاش از بین بره و بین ذراتش هوا بره تا کیکمون خوب پف کنه و نرم و لطیف باشه. بعد از اینکه مخلوط آردیمون رو الک کردیم اون رو طی چند مرحله و کم کم شروع میکنیم به مواد قبلیمون اضافه کردن.

حالا قبل از اینکه آرد رو اضافه کنیم فر روشن کرده و فر رو میزاریم دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تا گرم شه. سپس آرد رو اضافه میکنیم و بعد از هر بار اضافه کردن آرد موادمون رو با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم میزنیم تا خوب مواد خشکمون به خورد بقیه مواد بره.

سپس بعد از اضافه کردن آخرین قسمت آرد مواد رو خوب مخلوط میکنیم تا هیچ اثری از آرد توی مواد نباشه و یه خمیر یکدست به دست بیاریم. حالا که خمیرمون آماده شده اون رو میزاریم کنار و میریم سراغ آماده کردن قالبمون.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه کاپ کیک لیمویی، خوشبو و دلچسب

۳-حالا تو این مرحله قالبی که میخواهیم توش کیکمون رو درست کنیم رو برمیداریم و چربش میکنیم خوب کمی هم آرد میپاچیم داخلش سپس خمیرمون رو داخل قالب میریزیم و میزاریم تو فر ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با همون دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد بمونه تا خوب بپزه.

حالا تا کیکمون داره میپزه ما میریم سراغ درست کردن کرمی که مابین کیک میخواهیم بزاریم. اول یه ظرف برمیداریم و ۳ پیمانه شیری که داشتیم رو میریزیم داخلش سپس ۱/۲ پیمانه شکرمون رو هم بهش اضافه کرده و با هم مخلوطشون میکنیم. سپس زرده تخم مرغمون رو اضافه کرده و مجدد تمام مواد رو با هم میزنیم تا زرده خوب مخلوط بشه.

در ادامه ۲ قاشق غذا خوری آردمون رو همراه با نشاسته ذرت و ۱/۸ قاشق چای خوری وانیلی که داشتیم به بقیه مواد اضافه کرده و مجدد همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم تا خوب به خورد هم برن و یه مایه یکدست به ما بده. سپس موادمون رو داخل یه قابلمه میریزیم و اون رو روی حرارت میزاریم و میزاریم موادمون شروع کنه به غلیظ شدن.

همین که غلیظ شد اون رو از روی حرارت برمیداریم و در اینجا کره رو به موادمون اضافه میکنیم و خوب مواد رو با هم مخلوط کرده تا کره به خورد کرممون بره. حالا کیک رو از فر درمیاریم و بعد از خنک شدن برش زده و کرم رو لای کیک میمالیم و با پودر قند تزئینش میکنیم.

توجه داشته باشید این دستور کیک مخصوص ۸ نفر است و مدت زمان آماده سازی مواد ۳۰ دقیقه و زمان مناسب برای پخت  ۵۰ دقیقه است.نوش جاااان…

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.