• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

شارژ گوشی در محیط خواب منجر به چاقی و دیابت می شود

  • کد خبر : 33315
  • 17 بهمن 1400 - 19:52
شارژ گوشی در محیط خواب منجر به چاقی و دیابت می شود
جدیدترین تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد که خوابیدن در محیط‌های تاریک باعث می‌شود تا میزان تولید ملاتونین در بدن افزایش پیدا کرده و متابولیسم بدن و کیفیت خواب نیز بهبود پیدا کند.

شارژ گوشی در محیط خواب منجر به چاقی و دیابت می شود

جدیدترین تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد که خوابیدن در محیط‌های تاریک باعث می‌شود تا میزان تولید ملاتونین در بدن افزایش پیدا کرده و متابولیسم بدن و کیفیت خواب نیز بهبود پیدا کند. با این وجود، در صورتی که شارژکردن گوشی‌های هوشمند در اطراف محیط خواب صورت بگیرد، تولید ملاتونین در بدن مختل شده و همین موضوع می‌تواند به برهم زدن تعادل متابولیسم و ایجاد مشکلاتی مانند چاقی و دیابت در افراد شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،بر اساس مطالعات دانشمندان، نرخ تابش الکترومغناطیسی گوشی‌های هوشمند در حالت آماده به کار برابر با ۲.۳ میلی‌گاوس است اما این نرخ هنگام شارژ گوشی به ۳.۴ میلی‌گاوس می‌رسد. همچنین نرخ تابش الکترومغانطیسی گوشی‌ها در فواصل ۵، ۱۰ و ۱۵ سانتی‌متری به‌ترتیب ۱، ۰.۵ و ۰.۳ میلی‌گاوس بوده و در نتیجه هر چه گوشی هنگام شارژشدن از بدن انسان دورتر باشد، تاثیر تابش الکترومغناطیسی آن نیز بر بدن کمتر است. از این رو دانشمندان توصیه می‌کنند که هنگام خواب گوشی خود را شارژ نکنید و یا حداقل آن را در اطراف محیط خواب خود قرار ندهید.

منبع: Gizchina

مطالب خواندنی:  گوگل از پیکسل‌بوک گو رونمایی کرد
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.