• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

طرز تهیه موهیتوی هندوانه (عکس)

  • کد خبر : 21623
  • 13 تیر 1399 - 21:19
طرز تهیه موهیتوی هندوانه (عکس)

در فصل گرم تابستان نوشیدنی های خنک میچسبد . نوشیدن یک لیوان موهیتوی هندوانه میتواند روزتان را زیباتر کند . در این مطلب از ایران ناز دستورالعمل تهیه موهیتوی هندوانه آموزش داده شده است.  افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است […]

در فصل گرم تابستان نوشیدنی های خنک میچسبد . نوشیدن یک لیوان موهیتوی هندوانه میتواند روزتان را زیباتر کند . در این مطلب از ایران ناز دستورالعمل تهیه موهیتوی هندوانه آموزش داده شده است.

 افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است. علی رغم باور عموم که هندوانه فقط از آب و قند تشکیل شده است، باید گفت که این خوراکی غنی از مواد مغذی و حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و مقدار کمی کالری است.

در تحقیقات معلوم شده است که هندوانه از خطر چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌کاهد و موجب سلامت مو و افزایش انرژی و کاهش وزن می‌شود.

افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است.

15932695129014 irannaz com

مصرف هندوانه فشار خون را پایین می‌آورد و برای افرادی که مستعد فشار خون بسیار بالا هستند، کمک خوبی است.

هندوانه علاوه بر آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان‌های دیگری است که می‌تواند جلوی تشکیل رادیکال‌های آزاد را که منشاء بیماری سرطان هستند بگیرد.

159326950749921 irannaz com

مصرف هندوانه به دلیل دارا بودن فیبر و آب، از یبوست جلوگیری کرده و دستگاه گوارش را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد. هندوانه معده را تقویت می‌کند. کمک کننده هضم و خون ساز است.

از آنجایی که هندوانه حاوی ویتامین آ می‌باشد، مو‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. درواقع این ویتامین موجب ترشح چربی می‌شود. در ضمن ویتامین آ، برای رشد بافت‌های بدن از جمله پوست و مو بسیار ضروری است.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه قلیه قاشقی

هندوانه برای اشخاص سرد مزاج و افرادی که دارای معده سرد می‌باشند مناسب نیست. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شکر، و یا عسل و یا قند بخورند. همچنین هندوانه در اشخاص سردمزاج باعث درد مفاصل می‌شود.

مواد لازم :

هندوانه‌ی هسته گرفته و خرد کرده….. یک نصفه

نعنا …… ۱ دسته‌ی ۵۰ گرمی

شکر ریز…… ۱ قاشق سوپخوری

لیموی تازه……. چهار قاچ کرده ۱ عدد

آب انگور یا سیب……۳۱۰ میلی‌لیتر (یک و یک‌چهارم پیمانه)

159326951065387 irannaz com

روش‌ تهیه:

هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. آن‌گاه پوره‌ی هندوانه را در صافی بریزید و آبش را بگیرید. (برای تهیه‌ی این نوشیدنی، به ۷۵۰ میلی‌لیتر (۳ پیمانه) آب هندوانه نیاز دارید). سپس نعنا، شکر و لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و با پشت قاشق چوبی، نعنا را اندکی له کنید و مواد را هم بزنید تا شکر نیز حل شود. حالا آب هندوانه و آب انگور را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. اکنون لیوان‌های مخصوص پذیرائی را با یخ پر کنید و نوشیدنی را در آن بریزید و با برگ نعنا بیارائید.

در تهیه این نوشیدنی به دلیل شیرین بودن هندوانه، نیازی به افزودن شکر نیست.

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از آموزش درست کردن موهیتو هندوانه خانگی و خوشمزه راضی بوده باشید و به سادگی بتوانید، این نوشیدنی خوشمزه را تهیه و سرو نمایید.

منبع:ایران ناز

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.