• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3
مطالعات نشان می دهد؛

فشارخون بارداری با بروز مشکلات قلبی در آینده مرتبط است

  • کد خبر : 36056
  • 25 اردیبهشت 1401 - 18:13
فشارخون بارداری با بروز مشکلات قلبی در آینده مرتبط است
عوارض فشار خون بالا در دوران بارداری می‌تواند ترسناک باشد، اما یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

فشارخون بارداری با بروز مشکلات قلبی در آینده مرتبط است

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر،«جنیفر استوارت»، نویسنده این مطالعه از بیمارستان بریگهام و زنان و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، می‌گوید: «زنانی که سابقه فشار خون بارداری یا پره اکلامپسی دارند باید مطلع باشند که خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی در آنها افزایش یافته است.»

به گفته محققان، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع ۲ و اضافه وزن یا چاقی پس از بارداری از اصلی ترین علل افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و حوادثی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی در آینده هستند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۶۰۰۰۰ زن را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که تقریباً ۱۰ درصد از آنها در اولین بارداری خود دچار فشار خون بالا شده‌اند.

در میان این زنان، ۳ درصد مبتلا به فشار خون بارداری (افزایش فشار خون در دوران بارداری) و ۶.۴ درصد مبتلا به پره اکلامپسی شدند؛ یک عارضه شدیدتر که با افزایش ناگهانی فشار خون مشخص می‌شود و می‌تواند بر اندام‌ها تأثیر بگذارد و خطراتی برای مادر و جنین ایجاد کند. هر دو بیماری اغلب پس از هفته ۲۰ بارداری تشخیص داده می‌شوند.

پس از حدود ۳۰ سال، زمانی که میانگین سنی زنان ۶۱ سال بود، حدود ۱.۸ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه دچار حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر رویدادهای قلبی عروقی شده بودند.

به طور کلی، زنانی که در دوران بارداری دچار عوارض فشار خون بالا بودند، ۶۳ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری قلبی در سنین بالاتر زندگی بودند. محققان دریافتند که خطر بیماری قلبی، نوع رویداد قلبی و زمان وقوع آن، اغلب با عوارض خاص فشار خون بالا در دوران بارداری مرتبط است.

مطالب خواندنی:  راهکارهایی برای به حداقل رساندن چربی‌های اشباع مصرفی

یافته‌ها نشان داد در مقایسه با زنانی که فشار خون طبیعی در بارداری داشتند، خطر ابتلاء به بیماری قلبی در زنانی که فشار خون بارداری داشتند ۴۱ درصد بیشتر بود و ۳۰ سال پس از اولین بارداری خود با احتمال بیشتر بروز سکته روبرو بودند.

بر اساس این مطالعه، افرادی که پره اکلامپسی داشتند، ۷۲ درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار داشتند و احتمال بروز یک رویداد عروق کرونر مانند حمله قلبی در ۱۰ سال پس از اولین بارداری شأن بیشتر بود.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند اکثر زنانی که در دوران بارداری فشار خون بالایی داشتند، در سال‌ها یا دهه‌ها پس از زایمان دچار فشار خون بالا مزمن شدند.

منبع:مدیسن نت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=36056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.