• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
0

فیلم زندگی «ایلان ماسک» ساخته می‌شود

  • کد خبر : 43013
  • 20 آبان 1402 - 17:34
فیلم زندگی «ایلان ماسک» ساخته می‌شود
به نظر می‌رسد قرار است دارن آرونوفسکی کارگردان شهیر سینما یک فیلم بیوگرافی از ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و شاید برترین کارآفرین دنیا بسازد.

فیلم زندگی «ایلان ماسک» ساخته می‌شود

به نظر می‌رسد قرار است دارن آرونوفسکی کارگردان شهیر سینما یک فیلم بیوگرافی از ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و شاید برترین کارآفرین دنیا بسازد.

به گزارش مجله زیبایی سیز و به نقل از ایسنا، شاید همه ما می‌دانستیم و دور از انتظار نبود که بالاخره فیلمی از زندگی یکی از ثروتمندترین و بحث‌برانگیزترین مردان جهان ساخته شود و اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است.

طبق گزارش اولیه پایگاه وَرایِتی، فیلمی از زندگی ایلان ماسک در حال ساخت است که توسط دارن آرنوفسکی کارگردان تحسین شده ساخته و توسط استودیو A۲۴ تهیه می‌شود.

این فیلم بر اساس کتاب بیوگرافی تازه منتشر شده ایلان ماسک توسط نویسنده‌ای به نام والتر آیزاکسون ساخته خواهد شد که البته نقدهای نامطلوبی دریافت کرده است و رسانه‌هایی مانند لس‌آنجلس تایمز به نویسنده گفته‌اند اغلب پیش‌بینی‌های مطمئن ماسک را چشم بسته پذیرفته است و گاردین آن را «بدون بینش» خوانده است.

البته همه نقدها اینچنین وحشتناک نبوده‌اند، اما بسیاری به کتاب آیزاکسون به عنوان نمونه‌ای واضح از خطرات «روزنامه‌نگاری در دسترس»(access journalism) اشاره می کنند.

روزنامه‌نگاری در دسترس یا گزارش دسترسی به روزنامه‌نگاری(اغلب به صورت مصاحبه) اشاره دارد که دسترسی – به معنای زمان رسانه‌ای با افراد مهم، ثروتمند، مشهور، قدرتمند یا با نفوذ در سیاست، فرهنگ، ورزش و سایر حوزه‌ها را بر عینیت روزنامه‌نگاری اولویت می‌دهد.

گفتنی است که آیزاکسون کتاب بیوگرافی استیو جابز فقید را نیز نوشته است که در سال ۲۰۱۵ در فیلمی با بازی مایکل فاسبندر و کارگردانی دنی بویل از آن اقتباس شد.

مطالب خواندنی:  پیش‌بینی جدید ایلان ماسک از پا گذاشتن به مریخ

آن فیلم یک اقتباس فوق‌ آزاد از کتاب آیزاکسون بود و اکنون باید ببینیم که آرونوفسکی با روایت آیزاکسون از زندگی ایلان ماسک چه می‌کند. اگر کسی وجود داشته باشد که بتواند امضای شخصی خود را پای آثاری این چنینی بگذارد، کارگردانی است که فیلم‌های درخشان مادر، نهنگ، مرثیه برای یک رویا و قو سیاه را در کارنامه دارد.

گفته می‌شود این فیلم هنوز در مراحل اولیه تولید است، بنابراین هنوز هیچ نویسنده‌ای به این پروژه نپیوسته است و هیچ اطلاعیه‌ای برای انتخاب بازیگر وجود ندارد.

البته کاربران برای خود انتخاب‌هایی داشته‌اند و بازیگرانی چون نیکلاس کیج، رامی مالک، جسی آیزنبرگ و رابرت داونی جونیور را برای بازی در نقش ایلان ماسک پیشنهاد کرده‌اند.

به نقل از ویکی‌پدیا، ایلان ماسک زاده ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی، سرمایه‌گذار و شخصی نامی در حوزه کسب‌وکار است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد فنی شرکت اسپیس‌ایکس، سرمایه‌گذار فرشته، مدیرعامل، طراح محصولات و مدیرعامل سابق شرکت تسلا، بنیان‌گذار شرکت بورینگ، یکی از بنیان‌گذاران شرکت نورالینک و اوپن‌ای‌آی و رئیس بنیاد ماسک است. وی ثروتمندترین شخص در جهان است و دارایی خالص تخمینی او بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۲۲۶ میلیارد دلار آمریکا و بر اساس فوربز، ۲۴۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این دارایی اساساً از سهم مالکیت او در شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس به‌دست آمده‌ است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.