• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

متاورس و صنعت بازی؛ دست در دست هم به سوی آینده

  • کد خبر : 31846
  • 21 آذر 1400 - 17:42
متاورس و صنعت بازی؛ دست در دست هم به سوی آینده

متاورس و صنعت بازی؛ دست در دست هم به سوی آینده وقتی که به ساخت یک دنیای دیجیتال گیرا برای تجربه کاربری مناسب می‌رسیم، متاورس یکی از بزرگترین موارد برای کمک است و برندهای مختلف نیز به دنبال راه‌هایی برای استفاده از این تکنولوژی هستند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،به هر […]

متاورس و صنعت بازی؛ دست در دست هم به سوی آینده

وقتی که به ساخت یک دنیای دیجیتال گیرا برای تجربه کاربری مناسب می‌رسیم، متاورس یکی از بزرگترین موارد برای کمک است و برندهای مختلف نیز به دنبال راه‌هایی برای استفاده از این تکنولوژی هستند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،به هر حال باید این را بپذیریم که متاورس یا واقعیت جایگزین هنوز هم تا حد زیادی صرفاً یک ایده مبهم است. یکی از مقاله‌های اخیر نیویورک تایمز آن را به عنوان یک سری از تجربه‌های مجازی، ‌محیط‌ها و ابزارها توصیف کرده است که طی تغییرات همه‌گیری کرونا و آنلاین شدن همه‌چیز مجال حضور پیدا کرد. در کنار هم، این تکنولوژی‌ها آن‌چه اینترنت در آینده خواهد بود را نشان می‌دهند.

برخی دیگر مانند مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک، آن را به عنوان یک محیط مجازی می‌بینند که مردم می‌توانند در آن به صورت دیجیتالی با هم کنش داشته باشند. هنگامی که وی با سرمایه‌گذاران صحبت می‌کرد، ‌فیسبوک را به عنوان یک کمپانی متاورس که می‌توان آن را به مثابه اینترنت مجسم کرد، معرفی نمود. تجسمی از اینترن که به جای نگاه کردن به آن می‌توانید به زندگی در آن بپردازید.

اپیک گیمز و روبلکس

درحالی که هنوز برخی از صنایع در حال تشریح این هستند که این عبارت چه معنایی دارد، ‌متاورس با تمام سرعت در صنعت بازی‌های ویدیویی در حال پیشروی است، مخصوصا شرکت‌های مطرح این صنعت مانند اپیک گیمز و روبلکس.

این دو شرکت بزرگ صنعت بازی به ما نشان می‌دهند که متاورس چه چیزی می‌تواند باشد، ‌چه در حوزه محتوا و چه در بحث جذب مخاطب.

برای مثال در فورتنایت (یکی از بازی‌های اپیک گیمز که احتمالاً با آن آشنا هستید) یک کنسرت آنلاین برگزار شد که بیش از ۱۲ میلیون نفر در آن شرکت کردند. یک همکاری دیگر بین روبلکس و گوچی به ساخت یک فضای باغ مانند تبدیل شد که گوچی در آن کیف‌های مجازی نسخه محدود خود را به فروش می‌رساند.

به عنوان مثال یک کیف با ارزشی معادل ۴,۱۱۵ روبوکس (ارز داخل این بازی) به فروش رسید. نکته قابل توجه این است که این کیف ۸۰۰ دلار هم از نسخه واقعی و قابل دسترسی خود با قیمت بیشتری به فروش رسید.

مطالب خواندنی:  اسپیس ایکس فضاپیمای استارشیپ را اردیبهشت ماه به فضا پرتاب می کند

هر دو برند مذکور متاورس را به عنوان یک محیط مجازی مشترک برای کنش با هم دیگر و قابلیت داستان سرایی گیرای به نمایش گذاشتند. این محیط هر دوی این شرکت‌های بازی‌سازی که به دنبال نوآوری و ایجاد تغییر در صنعت گیم هستند، بسیار هیجان انگیز است.

متاورس و گیمینگ دست به دست هم پیش می‌روند

گروه‌های اندکی به اندازه گیمرها توانسته‌اند دنیای متاورس را تجربه کنند. فورتنایت، ‌بازی بتل رویال آنلاین کراس پلتفرم رایگان، به عنوان بستری عالی برای متاورس به شمار می‌رود. این بازی میلیون‌ها بازیکن دارد که بسیار مشتاق حضور یافتن در رویدادهای درون این بازی، ‌کنش با برندهای مختلف، ‌ از طرق خاص هستند. به عنوان مثال برند جردن نایک و لبران جیمز هر دو پوسته‌هایی (لباس‌ها و آواتارهای درون بازی) منتشر کرده‌اند.

به عنوان یک پلتفرم بازی آنلاین و سیستم ساخت بازی ویدیویی،‌ روبلاکس به مردم این امکان را می‌دهد که دنیاها و بازی‌های خود را در محدوده‌های متاورس بسازند.

برندهایی مانند نرف، ‌هات ویلز و سونی موزیک درحال همکاری با روبلاکس و درحال ساخت دنیای خود برای کنش با مشتریان هستند. فیلم‌ها هم درحال انجام کار مشابهی هستند و نمونه‌های زیادی می‌توان برای این موضوع معرفی کرد.

گیمرها نیز از سرمایه‌گذاری در رویدادهای مجازی خوش‌حال هستند. رویدادها، پوسته‌ها، آواتارها و موارد دیگر باعث می‌شوند که گیمرها تعامل بیشتری با دنیای جایگزینی که درباره آن حرف می‌زنیم، داشته باشند. در ربع دوم سال ۲۰۲۱، خریدهای مجازی در روبلاکس رز با رشدی ۱۶۱ درصدی به مبلغ ۶۵۲٫ ۳ میلیون دلار رسید. داوگ اسکات، مدیر ارشد و کارگردان در شرکت بازی‌سازی و ورزش‌های الکترونیک Subnation Media، به Digiday گفته است:

مردم در حال توسعه ارتباط بیشتری با دنیای دیجیتال و آن‌هم از طریق چیزهایی مانند رمزارزها، NFTها (توکن‌های تعویض ناپذیر)، آواتارها و تجربه‌های گیرای گیمینگ (Immersive) هستند. همچنین هرچه مردم به این کار ادامه داده و هویت دیجیتالی خود را شکل می‌دهند، پلتفرم‌هایی مانند روبلاکس خانه‌ای برای این جامعه فراهم می‌کنند.

پتانسیل متاورس

پتانسیل متاورس غیرقابل اندازه‌گیری است. همانطور که باربارا مسینگ، مسئول ارشد بازاریابی و تجربه مشتری روبلاکس به بیزینس اینسایدر گفته است:

متاورس به شدت پویا و راهی برای مشارکت با مخاطبان و گفتن داستانی عالی راجع به برند است.

متیو بال؛ یکی از آینده‌نگران کلیدی مفهوم متاورس می‌گوید که برای رشد و ترقی بیشتر، متاورس به تکنولوژی‌های جدید، پروتکل‌ها، شرکت‌ها، نوآوری‌ها و اکتشافات جدید نیاز دارد. وی همچنین پیش‌بینی می‌کند که در آینده متاورس به آرامی با محصولات مختلف ادغام شده و با سرویس‌ها و قابلیت‌های گوناگون یکی خواهد شد.

مطالب خواندنی:  پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات

ادغام متاورس با تکنولوژی‌هایی مانند اتصال ۵G به فراهم آوردن سرعت و قدرت مورد نیاز برای عملکرد درست دنیاهای دیجیتال، کمک شایانی می‌کند.

دستگاه‌های دیجیتال باید توسط پیشرفت‌های بزرگ جهت فراهم ‌آوردن تجربه‌ای بدون پنهان‌کاری از طریق واقعیت افزوده، پشتیبانی شوند. هپتیک‌ها (پوشیدنی‌هایی که تجربه‌هایی مانند لمسی بودن را فراهم می‌آورند) نیازمند مقبولیت بیشتری هستند. همچنین یک متاورس نیاز به برندسازی بیشتری دارد.

پشتیبانی از بازیکن‌ها

از آنجایی که متاورس به طور فزاینده‌ای در صنعت بازی مقبولیت بیشتری به دست می‌آورد، ساخت یک مبنای مراقبت از مشتری کارآمد برای برندهای مختلف حیاتی است. این کار، برنامه‌ای دو پله‌ای می‌طلبد.

به عنوان قدم اول، ابتدا باید روی اعضای تیم تمرکز شود. ساخت آن رابطه بی شائبه بین بازیکن و تجربه کاربر مناسب، به این معنا است که برندهای بزرگ باید تیم‌های داخل متاورس را که قدرت استقلال داخلی را دارند را پشتیبانی کنند، تا این تیم‌های مستعد بتوانند مستقیما با مشتری‌ها در ارتباط باشند. اعضای تیم بازیکنان شما نیز به یک‌سری شاخصه‌های خاص نیاز دارند. اول از همه، باید فهیم باشند و بازیکن را درک کنند.

متاورس کهکشان جدیدی محسوب می‌شود که هنوز به طور کامل ابعاد مختلف آن کشف نشده است و بازیکنان سوال‌های بسیاری درباره آن خواهند داشت. مسئولان فهیم اینجا وارد می‌شوند و به آن‌ها با صبر و حوصله راه درست را نشان می‌دهند. دوم، آن‌ها باید در حوزه تکنولوژی دانش بسیاری داشته باشند و به عبارت دیگر سواد تکنولوژی داشته باشند.

به همراه متاورس، پلتفرم‌ها و سرویس‌های متصل نیز همراه می‌شوند که همه این‌ها کنار هم شبکه بغرنجی از تکنولوژی‌ها را شکل می‌دهند. مسئولان ساپورت از بازیکنان باید برای تعامل با تکنولوژی‌های مختلف راحت باشند و توانایی اشکال‌یابی و رفع اشکال بین آن‌ها را نیز داشته باشند.

مطالب خواندنی:  متاورس چیست و چرا مارک زاکربرگ به آن اهمیت می‌دهد؟

برای این‌که پشتیبانی خود را حتی از این هم بیشتر کنید، تیم خود را با تکنولوژی پشتیبانی کنید. برندهایی که این کار را به درستی انجام دهند، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را چندین پله ارتقاء خواهند داد و خواسته‌های مشخصی را کنترل و فهم بهتری از بازیکنان خواهند ساخت.

جمع‌بندی

برندهایی که به نظر می‌آید آماده حاضر کردن تیم پشتیبانی بازیکنانشان برای متاورس هستند، ساخت یک نقشه راه، ایده خوبی برای آن‌ها به نظر می‌رسد. یکی از مسئولان روبلاکس به بیزینس اینسایدر گفته است که ساخت یک نقشه مسیر خلاقیت زیاد و تفکر خارج از چهارچوب بیشتری می‌طلبد.

در نهایت وی افزود که طرح این سوال که من می‌خواهم بازیکنان از این تجربه چه احساسات و خطاراتی را همراه ببرند و چگونه قرار است آنها را به بازگشت و مشارکت دوباره ترغیب کنم، اهمیت فراوانی دارد.

شرکت‌های بازی‌سازی اکنون می‌توانند از همکاری‌هایی مانند همکاری گوچی و روبلاکس استفاده کنند و به دنبال راه‌هایی برای غنی‌تر کردن تجربه بازیکنان و ساخت نقاط تماس خاص و جالب باشند.

به گفته بال، این نقاط تماس، کلید این‌کار است. صرفاً وجود متاورس آن را به مکان جذابی برای گذران وقت تبدیل نمی‌کند. برندهای مختلف نقش مهمی در ازدیاد جمعیت متاورس و تبدیل کردن آن به مکانی جذاب برای گردهمایی‌های مجازی دارند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.