• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

ورزش؛ مهمترین فاکتور در پیشگیری از پوکی استخوان در زنان

  • کد خبر : 13987
  • 16 بهمن 1398 - 13:13
ورزش؛ مهمترین فاکتور در پیشگیری از پوکی استخوان در زنان

دبیر انجمن‌ متخصصان زنان و مامایی ایران با اشاره به اهمیت ورزش در کاهش پوکی استخوان در میان زنان بویژه پس از بروز یائسگی، گفت: کلسیم‌ تنها زمانی روی استخوان‌ها می‌نشیند که استخوان‌ها تحت فشار با فعالیت بدنی قرار گرفته باشند؛ از این‌رو ورزش جزء‌ ضروری پیشگیری از پوکی استخوان‌ است. دکتر نسیم سنجری با […]

دبیر انجمن‌ متخصصان زنان و مامایی ایران با اشاره به اهمیت ورزش در کاهش پوکی استخوان در میان زنان بویژه پس از بروز یائسگی، گفت: کلسیم‌ تنها زمانی روی استخوان‌ها می‌نشیند که استخوان‌ها تحت فشار با فعالیت بدنی قرار گرفته باشند؛ از این‌رو ورزش جزء‌ ضروری پیشگیری از پوکی استخوان‌ است.

دکتر نسیم سنجری با اشاره به روزشمار هفته سلامت بانوان ایرانی که بیشتر به فعالیت بدنی و تحرک اشاره و تاکید دارد، گفت: پاسخ به این سوال که چرا باید ورزش کنیم، می‌تواند پاسخ موثری باشد. ورزش‌ دستاوردهای مهم سلامتی برای‌ همه و بخصوص‌خانم‌ها دارد. کسانی که‌ ورزش می‌کنند روحیه بهتری داشته و اندام متناسب‌تری دارند. ابتلای آنها به بسیاری از بیماری‌ها و حتی بعضی از سرطان‌ها کمتر است‌ و عمر طولانی‌تری دارند.

وی با اشاره به اینکه ورزش کردن در بهبود مسائل روحی نیز می‌تواند نقش داشته باشد، تصریح کرد: ثابت شده است خانم‌هایی که‌ ورزش می‌کنند کمتر به مشکلات‌ وابسته به استرس مبتلا می‌شوند. همچنین احتمال بروز و یا شدت اضطراب در آنها کمتر است و ارتباطات اجتماعی بهتری با محیط داشته و محیط خانوادگی شادتری را پایه‌ریزی می‌کنند.
این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه فعالیت بدنی مناسب جزء‌ جدایی ناپذیر یک بارداری سالم است، خاطر نشان کرد: خانم‌هایی که‌ ورزش می‌کنند کمتر از سایرین‌ دچار عوارض بارداری مثل دیابت بارداری‌ یا فشارخون‌ بارداری می‌شوند. این زنان راحت‌تر می‌توانند وزن‌گیری‌ بارداری خود را در حد ایده‌آل نگه‌ دارند و احتمال موفقیت آنها در انجام‌ زایمان طبیعی‌بیشتر است؛ چراکه روحیه بهتری دارند و بعد از زایمان‌ کمتر دچار گردن درد و کمردرد شده‌ و بهتر می‌توانند از نوزاد خود مراقبت کنند.

مطالب خواندنی:  هر نوع ورزش وزنه برداری به عضله سازی کمک می کند

وی در خصوص نقش ورزش در بهبود عوارض دوران یائسگی اظهار کرد: بعد از یائسگی به علت‌ کاهش تولید هورمون استروژن، امکان ایجاد پوکی استخوان‌ در خانم‌ها بالا می‌رود. ‌برای کاهش‌ روند پوکی استخوان خانم‌های یائسه باید تغذیه مناسب حاوی پروتئین، کلسیم و ویتامین‌ ‌D کافی داشته‌ باشند و از ورزش غافل نباشند. باید بدانیم‌ که‌ کلسیم‌ تنها زمانی روی استخوان‌ها می‌نشیند که استخوان‌ها تحت فشار با فعالیت بدنی قرار گرفته باشند، از این‌ رو ورزش جزء‌ ضروری پیشگیری از پوکی استخوان‌است. به جز اینکه ورزش کردن اثراتی روی کاهش پوکی استخوان‌ دارد، خانم‌هایی که ورزش‌ می‌کنند کمتر ازسایرین‌ دچار علائم یائسگی مثل گرگرفتگی و اختلالات روحی و مشکلات خواب می‌شوند.

منبع: سلامت نیوز ،ایسنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.