• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

ورزش سنگین و بهبود حافظه در سالمندان

  • کد خبر : 13921
  • 17 بهمن 1398 - 18:58
ورزش سنگین و بهبود حافظه در سالمندان

مطالعات اخیر محققان دانشگاه مک‌مستر در کانادا نشان می‌دهد ورزش‌های سنگین، حافظه سالمندان را بهبود می‌بخشد. آمار مرکز بین المللی آلزایمر نشان می‌دهد اکنون ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به ۱۳۱.۵ میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌رسد. با […]

مطالعات اخیر محققان دانشگاه مک‌مستر در کانادا نشان می‌دهد ورزش‌های سنگین، حافظه سالمندان را بهبود می‌بخشد.

آمار مرکز بین المللی آلزایمر نشان می‌دهد اکنون ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به ۱۳۱.۵ میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌رسد. با توجه به افزایش جمعیت مبتلایان به زوال عقل، مطالعات مختفی تاثیر عوامل مختلف در این عارضه را مورد مطالعه قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،بر این اساس شیوه زندگی و در راس آن فعالیت بدنی مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از زوال عقل دارند.مطالعات جدید محققان دانشگاه مک‌مستر نشان می‌دهد تمرینات ورزشی سنگین به بهبود حافظه سالمندان منجر می‌شود. تحرک شدید به معنای ورزش‌های پیچیده نیست؛ بلکه برای مثال اضافه کردن مسیرهای شیب‌دار و تپه مانند به مسیرهای هموار پیاده‌روی و افزایش سرعت راه‌پیمایی است. در ادامه مطالعه آمده است ورزش متوسط به اندازه ورزش شدید بر بهبود حافظه موثر نیست.این مطالعه نشان می‌دهد تناسب اندام رابطه مستقیمی بر بهبود عملکرد حافظه دارد.نتایج این مطالعه در نشریه Applied Physiology, Nutrition and Metabolism منتشر شده است.

منبع: سلامت نیوز  ،ایرنا

مطالب خواندنی:  جدول/یک ساعت از ورزشهای مختلف چقدر کالری مصرف می‌کند؟
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.