• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
4

پاکسازی و کاهش چین و چروک پوست با اتوی صورت

  • کد خبر : 31880
  • 22 آذر 1400 - 18:15
پاکسازی و کاهش چین و چروک پوست با اتوی صورت
اتوی صورت یا اسکراب اولتراسونیک پوست یک تکنولوژی کره ای است که با استفاده از امواج اولتراسونیک،پوست را لایه برداری می کند و شما میتوانید علاوه بر اسکراب پوست از خاصیت جوانسازی و لیفتینگ امواج اولتراسونیک بهره مند شوید.

پاکسازی و کاهش چین و چروک پوست با اتوی صورت

اتوی صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از وسایلی که برای از بین بردن چین و چروک و پاکسازی پوست به بازار آمده است درما اف ( به انگلیسی: Derma f ) یا اسکراب اولترا سونیک پوست ( به انگلیسی : Ultrasonic Skin Scrubber ) است. دستگاه درما اف که با استفاده از تکنولوژی امواج اولتراسونیک پوست صورت را لایه برداری می کند در کشور کره تولید شده است و در ایران به نام اتوی صورت شناخته می شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،اتوی صورت هم در آرایشگاه های و کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و هم با قیمت مناسبی که دارد می توانید برای مراقبت روتین پوست خود در خانه از آن استفاده نمایید. البته باید توجه داشته باشید که کاربرد اصلی اتوی پوست برای پاکسازی و اسکراب صورت است.

پاکسازی و کاهش چین و چروک پوست با اتوی صورت

اتوی صورت یا اسکراب اولتراسونیک پوست درما اف

اتوی صورت چیست؟

اتوی صورت الترا سونیک در واقع اسکراب پوست اولتراسونیک (به انگلیسی : Ultrasonic Skin Scrubber) است ، دستگاه کوچکی است که با کمک امواج فراصورت یا اولتراسونیک ، سطح پوست را لایه برداری می کند.

اتوی صورت مانند یک اسکراب با امواج اولترا سونیک است که آلودگی ها و چربی ها اضافه پوست را خارج کرده و به اصطلاح پوست را اتو کرده و صاف میکند.

این دستگاه یک لبه فلزی نازک دارد که ارتعاش و لرزش های فراصورت را به پوست منتقل میکند. بسیاری از سالن های زیبایی و کلینیک های تخصصی پوست از اتوی صورت برای پاکسازی پوست استفاده می کنند.

امواج اولتراسونیک اتوی صورت باعث باز شدن منافذ بسته پوست شده علاوه بر پاکسازی و لایه برداری پوست به جذب بهتر سرم ها ، کوکتل ها و مواد مغذی استفاده شده روی پوست کمک کرده و باعث ترمیم و لیفت پوست و صاف و روشن شدن پوست می شود.

مزایای استفاده از اتوی صورت

لایه برداری پوست با امواج اولترا سونی اتوی مو جایگزین بسیار بهتری برای لایه برداری شیمیایی و تهاجمی است که باعث ایجاد التهاب در پوست می شود.

لایه برداری پوست با اتوی مو ، کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و با کمترین هزینه میتوانید پوستی جوان و بی نقص داشته باشید و حالت ارتجاعی پوست را برگردانید.

لایه برداری صورت با درما اف باعث کاهش شلی و افتادگی پوست و لیفت پوست می شود.

از این روش می توانید برای آماده سازی پوست برای یک میک آپ بی نقص استفاده کنید.

لایه برداری پوست به این روش منافذ پوست را کوچک کرده و از ایجاد آکنه های پوستی جلوگیری میکند.

فواید پاکسازی پوست با اتوی صورت

مهم ترین و اصلی ترین هدف برای تولید اتوی صورت ، پاکسازی پوست است. استفاده از اتوی پوست به شما کمک میکند تا چربی ها و آلودگی های به دام افتاده زیر پوست را خارج کنید. که این فرایند می تواند با فواید جانبی دیگر همراه باشد :

مطالب خواندنی:  9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند(نمک و آب نمک برای صورت)

از بین رفتن خشکی پوست

اگر پوستی خشک دارید که سطح آن همیشه پوسته پوسته است استفاده از اتوی صورت باعث لایه برداری بهتر پوست شده و باعث می شود که سلول های زیرین پوستی تقویت شده و پوستی  نرم و لطیف داشته باشید.

از بین بردن لک های تیره با اتوی پوست

معمولا با افزایش سن یا در اثر جوش زدن ، پوست دچار لک های تیره ی شود. لایه برداری پوست با استفاده از اتوی صورت باعث تحریک رشد و بازسازی سلول های پوست شده و به از بین رفتن یا کمرنگ شدن لک های تیره صورت کمک میکند.

کاهش چین و چروک صورت با اتوی پوست

استفاده از اتوی صورت باعث تحریک کلاژن سازی شده و با ماساژ پوست باعث کاهش شلی پوست و از بین رفتن چین و چروک ها و سفت تر شدن پوست می شود. برای این که از اثر جوانسازی اتوی پوست استفاده کنید بهتر است همزمان با کرم ها ، سرم ها و کوکتل های جوان ساز و سفت کننده استفاده شود.

تنظیم چربی پوست با اتوی صورت

یکی از مشکلات پوست چرب تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی پوست است که باعث چرب شدن بیش از اندازه ، تیره شدن پوست و جوش های سرسیاه و سر سفید می شود.

از سویی دیگر پوست چرب گرد و خاک و آلودگی بیشتری به خود جذب می کند که منجر به مسدود شدن منافذ پوستی می شود.

لایه برداری پوست چرب با اتوی مو باعث می شود که چربی اضافه پوست به همراه آلودگی های جذب شده خارج شود و ترشح چربی پوست به مرور تنظیم شده و پوستتان روشن تر و درخشان تر شود.

کاهش منافذ باز پوست

اگر پوست چربی دارید و منافذ باز روی پوستتان بزرگ شده و به چشم می آید و پوستتان بافت ناخوشایندی پیدا کرده ، استفاده منظم از اتوی صورت علاوه بر پاکسازی پوست به تنظیم ترشح چربی پوست کمک کرده و به مرور زمان ظاهر ناخوشایند پوستتان را اصلاح کرده و منافذ پوستتان را کوچکتر می کند.

پاکسازی منافذ پوست با اتوی صورت

آلودگی ها از جمله گرد و غبار یا مواد آرایشی وارد منافذ پوستی شده و به مرور باعث کدر شدن سطح پوست می شوند ، لایه برداری و اسکراب پوست با دستگاه درمان اف باعث می شود منافذ پوستی کاملا پاکسازی شده و پوستتان حالتی شاداب و روشن تر داشته باشد.

مطالب خواندنی:  اشتباهات رایج در خرید کرم پودر

پیشگیری از آکنه با اتوی صورت

از آن جایی که استفاده از درما اف باعث پاکسازی منافذ پوست و حذف آلودگی ها و چربی های اضافه پوست می شود و سموم پوست را خارج می کند بنابراین به مرور میزان آکنه و جوش پوستی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و در صورت استفاده منظم از دستگاه درما اف ، باکتری ها و آلودگی ها فرصتی برای مسدود کردن منافذ پوست پیدا نکرده و پوستتان صاف و یکدست می شود.

بهبود گردش خون با اتوی پوست

حرکت اتوی پوست روی صورت می تواند مثل ماساژ پوست عمل کرده و گردش خون پوست صورت را افزایش دهد که باعث درخشش و سلامت بیشتر پوست می شود و کمک می کند پوستتان شاداب تر و جوان تر به نظر برسد.

افزایش جذب سرم ها و کرم های پوستی

یکی از بهترین کاربردهای جانبی دستگاه درما اف این است که کمک میکند کرم های مغذی و سرم های پوستی به عمق بیشتر پوست نفوذ کند . برای این کار شما کافیست دستگاه را روی حالت تغذیه کننده یا نوریشینگ ( به انگلیسی : nutrition  ) قرار دهید سپس سرم و کرم مورد نظر را روی پوست بزنید و به کمک اتوی مو روی سطح صورت پخش کنید. امواج فرا صورت کمک میکنند که مواد مغذی بهتر جذب پوست شوند.

لیفت صورت با اتوی صورت

دستگاه های اتوی مو چند کاره ، گزینه ای به نام لیفتینگ ( به انگلیسی : Lifting ) دارند که می توانید دستگاه را روی این گزینه قرار دهید و سپس سرم ها ی کرم های مخلوص لیفت را با کمک سری نازک دستگاه روی پوست به سمت بالا پخش کنید تا پوست را سفت تر کرده و به سمت بالا لیفت کند و مانع از افتادگی پوست شود.

روش استفاده از اتوی صورت یا درما اف

درما اف معمولا دارای سه حالت لایه بردار ، آب رسان یا جذب مواد مغذی و لیفتینگ است که شما قبل از استفاده باید حالت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

حالت لایه بردار اتوی صورت

برای استفاده از حالت لایه بردار یا پاکسازی کننده اتوی صورت بهتر است صورت را با یک شوینده ملایم کاملا تمیز کنید سپس پوست را بخور دهید تا منافذ پوست باز شود سپس مقداری ژل رسانا روی پوست قرار دهید و  اتوی صورت را در حالت لایه بردار قرار داده و با زاویه ۴۵ درجه و به سمت پوست با آرامی و با فشار کم روی پوست بلغزانید تا کار لایه برداری و پاکسازی را انجام دهد.

حالت آبرسان اتوی صورت

برای استفاده از حالت آب رسان یا تغذیه کننده اتوی صورت باید از کرم یا ژل آبرسان روی صورت استفاده کنید و زاویه تیغه باید به سمت بالا بوده و قسمت صاف تیغه اتوی مو را روی پوست قرار داده با حرکات درما اف از پایین به بالا کرم یا ژل را روی پوست پخش کنید.

مطالب خواندنی:  مراقبت از پوست در زمستان با مواد طبیعی

حالت لیفتینگ اتوی صورت

دستگاه را روی حالت لیفتینگ قرار دهید ، مقداری از سرم یا ژل لیفتینگ را روی پوست قرار داده و زاویه تیغه دستگاه را رو به بالا و سر صاف تیغه راروی پوست قرار داده و با حرکت دادن اتوی مو از پایین به سمت بالا سرم یا ژل لیفتینگ را روی پوست اعمال کنید.

احتیاط لازم برای استفاده از اتوی صورت

استفاده از اتوی صورت حتما باید همراه با ژل رسانا سرم یا کرم باشد و به صوت خشک استفاده نشود. از حالت لایه بردار اتوی صوت اگر پوست خشکی دارد فقط هفته ای یک بار می توانید از این دستگاه استفاده کنید و اگر پوست چربی دارید میتوانید هفته ای ۱ – ۳ بار از اتوی صورت استفاده کنید.

از حالت لیفتینگ و آبرسان اتوی صورت میتوانید هر روز بین ۱ – ۳ دقیقه استفاده کنید ولی اگر پوست حساس ، خشک یا نازکی دارید بهتر است روز در میان و به مدت ۱ دقیقه از آن استفاده کنید.

اتوی صورت را نباید روی پوست فشار دهید بلکه فقط باید به آرامی روی پوست بلغزانید در غیر اینصورت باعث ایجاد التهاب و افتادگی در پوست خواهد شد.

اتوی صورت اولترا سونیک یا درما اف کاربرد لایه برداری دارد بنابراین استفاده بیش از حد از آن میتوند منجر به نازک شدن پوست شود.

موارد منع مصرف اتوی صورت درما اف

از اتوی صورت نباید روی گردن و سینه استفاده کنید.

از اتوی صورت نباید روی پوست ملتهب یا زخم شده استفاده کنید.

از اتوی صورت نباید روی پلک ، سر ، گوش ، حفره دهان یا روی قسمت هایی که جراحی پلاستیک انجام شده  یا دارای پروتز سیلیکونی است، استفاده شود.

استفاده از اتوی صورت در زنان باردار یا افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند یا ابزار الکترونیکی در بدنشان قرار دارد یا فشار خون غیر طبیعی دارند ، ممنوع است.

افرادی که مبتلا به بیماری های چشمی از جمله آب مروارید ، دیابت و بیماری های پوستی هستند نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.

افراد زیر ۱۸ سال

هنگام پریود

کسانی که خونریزی شکمی یا رحمی دارند

روی آکنه فعال

روی نواحی جراحی شده

روی عفونت پوستی

روی اگزما یا پوست خارش دار

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.